Logo

Yayınlar

Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu


Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020) raporu toplumsal meseleleri kilit göstergeler ışığında izah ediyor. 12 ana bölümden oluşan raporda ulusal ve uluslararası veri tabanlarından derlenen göstergelerle şümullü kaynak oluşturuldu. 76 konuyu sayısal göstergeler ve veriler çerçevesinde analiz eden bu raporda okuyuculara hukuktan eğitime, ekonomiden kültüre kadar çok çeşitli konulara dair analizleri bir arada bulabilme fırsatını sunuyoruz. Türkiye’nin meselelerine yukarıdan bir bakış sunan Toplumun Görünümü raporu sade diliyle kamuoyuna, sorun teşhis ve önerileriyle politika-yapıcılara ve akademiye hitap ediyor.   Temel ekonomik göstergeler, toplumsal ilişkileri anlamak için elzemdir. Bununla beraber, sosyal göstergeler ve tüm bunlara ilişkin kritik olguları bütünlüklü biçimde değerlendirebilmek çeşitli değişkenleri birlikte ele almakla mümkündür. Bu bağlamda rapor; 12 kategori, 75 alt başlık ve 273 grafik ile toplumun görünümünü detaylı bir biçimde okuyuculara sunması açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın ana amacı mevcut durumu aktarmanın da ötesinde; elde edilen veriler ve geliştirilen öneriler yoluyla istikrarlı bir kalkınma planına işaret etmektir.  Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020) raporu toplumsal meseleleri kilit göstergeler ışığında izah ediyor. 12 ana bölümden oluşan raporda ulusal ve uluslararası veri tabanlarından derlenen göstergelerle şümullü kaynak oluşturuldu. 76 konuyu sayısal göstergeler ve veriler çerçevesinde analiz eden bu raporda okuyuculara hukuktan eğitime, ekonomiden kültüre kadar çok çeşitli konulara dair analizleri bir arada bulabilme fırsatını sunuyoruz. Türkiye’nin meselelerine yukarıdan bir bakış sunan Toplumun Görünümü raporu sade diliyle kamuoyuna, sorun teşhis ve önerileriyle politika-yapıcılara ve akademiye hitap ediyor. Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020) raporu toplumsal meseleleri kilit göstergeler ışığında izah ediyor. 12 ana bölümden oluşan raporda ulusal ve uluslararası veri tabanlarından derlenen göstergelerle şümullü kaynak oluşturuldu. 76 konuyu sayısal göstergeler ve veriler çerçevesinde analiz eden bu raporda okuyuculara hukuktan eğitime, ekonomiden kültüre kadar çok çeşitli konulara dair analizleri bir arada bulabilme fırsatını sunuyoruz. Türkiye’nin meselelerine yukarıdan bir bakış sunan Toplumun Görünümü raporu sade diliyle kamuoyuna, sorun teşhis ve önerileriyle politika-yapıcılara ve akademiye hitap ediyor. Temel ekonomik göstergeler, toplumsal ilişkileri anlamak için elzemdir. Bununla beraber, sosyal göstergeler ve tüm bunlara ilişkin kritik olguları bütünlüklü biçimde değerlendirebilmek çeşitli değişkenleri birlikte ele almakla mümkündür. Bu bağlamda rapor; 12 kategori, 75 alt başlık ve 273 grafik ile toplumun görünümünü detaylı bir biçimde okuyuculara sunması açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın ana amacı mevcut durumu aktarmanın da ötesinde; elde edilen veriler ve geliştirilen öneriler yoluyla istikrarlı bir kalkınma planına işaret etmektir.  Temel ekonomik göstergeler, toplumsal ilişkileri anlamak için elzemdir. Bununla beraber, sosyal göstergeler ve tüm bunlara ilişkin kritik olguları bütünlüklü biçimde değerlendirebilmek çeşitli değişkenleri birlikte ele almakla mümkündür. Bu bağlamda rapor; 12 kategori, 75 alt başlık ve 273 grafik ile toplumun görünümünü detaylı bir biçimde okuyuculara sunması açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın ana amacı mevcut durumu aktarmanın da ötesinde; elde edilen veriler ve geliştirilen öneriler yoluyla istikrarlı bir kalkınma planına işaret etmektir. 

Türkiye’de İslam İktisadı ve Finansı Lisansüstü Programları Müfredatı

Bu raporun temel amacı, yurt dışı örnekleri çok daha önce ortaya çıkmış olan İslam ekonomisi ve finansı eğitimine dair Türkiye’deki...

Dünyada İslam İktisadı ve Finansı Lisansüstü Müfredatları

Bu raporun temel amacı, İslam ekonomisi ve finansı eğitimine dair Dünya'daki lisansüstü programların müfredatının incelenmesi, karşılaştırılması ve eksiklerin ortaya konup çözüm...

Müslüman Dünyadan Fikri Birikimler Raporu 2021

İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı (İLKE) olarak 2021 yılında başlattığımız Müslüman Toplumlarda Düşünce ve Hareketler projesi kapsamında hazırladığımız Müslüman Dünyadan...

Eğitimde Dijital Dönüşüm Harmanlanmış Öğrenme


Son yıllarda pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da etkisini gösteren internet, teknoloji ve mobilite uzaktan öğretim süreciyle beraber eğitim hayatının çok önemli bir parçası haline gelmiştir. Salgın süreci zorunlu dijital geçişleri hızlandırmış, bu geçişlerin kalıcı etkileri tartışılmaya başlanmış ve yaşanan değişimlerin salgından sonraki dönemde tamamen eski haline dönüşünün beklenmediği görülmektedir. Değişimin olumlu etkilerinin kalıcı hale getirilerek gelişimin amaçlanması sağlanmalıdır. Geleneksel öğrenme süreçleri ile uzaktan öğrenme süreçlerinin birlikte tasarlanması olarak ifade edilen harmanlanmış öğrenme, mevcut ihtiyaçların ve şartların göz önünde bulundurularak ve iki öğrenme ortamının en gü.lü yanları alınarak öğrenme/öğretme sürecini daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçlamaktadır. İLKE Vakfı olarak yayınladığımız bu analiz raporunda, harmanlanmış öğrenmenin kuramsal temelleriyle birlikte harmanlanmış öğrenme modellerine, harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımında göz önünde bulundurulması gereken unsurlara ve harmanlanmış eğitim örneklerine yer veriyor; öğrenme ortamlarının neden ve nasıl harmanlanabileceğine yönelik bir vizyon oluşturmayı amaçlıyoruz. Son yıllarda pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da etkisini gösteren internet, teknoloji ve mobilite uzaktan öğretim süreciyle beraber eğitim hayatının çok önemli bir parçası haline gelmiştir. Salgın süreci zorunlu dijital geçişleri hızlandırmış, bu geçişlerin kalıcı etkileri tartışılmaya başlanmış ve yaşanan değişimlerin salgından sonraki dönemde tamamen eski haline dönüşünün beklenmediği görülmektedir. Değişimin olumlu etkilerinin kalıcı hale getirilerek gelişimin amaçlanması sağlanmalıdır. Geleneksel öğrenme süreçleri ile uzaktan öğrenme süreçlerinin birlikte tasarlanması olarak ifade edilen harmanlanmış öğrenme, mevcut ihtiyaçların ve şartların göz önünde bulundurularak ve iki öğrenme ortamının en gü.lü yanları alınarak öğrenme/öğretme sürecini daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçlamaktadır. İLKE Vakfı olarak yayınladığımız bu analiz raporunda, harmanlanmış öğrenmenin kuramsal temelleriyle birlikte harmanlanmış öğrenme modellerine, harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımında göz önünde bulundurulması gereken unsurlara ve harmanlanmış eğitim örneklerine yer veriyor; öğrenme ortamlarının neden ve nasıl harmanlanabileceğine yönelik bir vizyon oluşturmayı amaçlıyoruz. Son yıllarda pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da etkisini gösteren internet, teknoloji ve mobilite uzaktan öğretim süreciyle beraber eğitim hayatının çok önemli bir parçası haline gelmiştir. Salgın süreci zorunlu dijital geçişleri hızlandırmış, bu geçişlerin kalıcı etkileri tartışılmaya başlanmış ve yaşanan değişimlerin salgından sonraki dönemde tamamen eski haline dönüşünün beklenmediği görülmektedir. Değişimin olumlu etkilerinin kalıcı hale getirilerek gelişimin amaçlanması sağlanmalıdır. Geleneksel öğrenme süreçleri ile uzaktan öğrenme süreçlerinin birlikte tasarlanması olarak ifade edilen harmanlanmış öğrenme, mevcut ihtiyaçların ve şartların göz önünde bulundurularak ve iki öğrenme ortamının en gü.lü yanları alınarak öğrenme/öğretme sürecini daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçlamaktadır. İLKE Vakfı olarak yayınladığımız bu analiz raporunda, harmanlanmış öğrenmenin kuramsal temelleriyle birlikte harmanlanmış öğrenme modellerine, harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımında göz önünde bulundurulması gereken unsurlara ve harmanlanmış eğitim örneklerine yer veriyor; öğrenme ortamlarının neden ve nasıl harmanlanabileceğine yönelik bir vizyon oluşturmayı amaçlıyoruz.