Logo

Yayınlar

Zorunlu Eğitimde Yabancı Dil Öğretimi Çalıştayı Sonuç Raporu


Yabancı dil eğitimi, bireylerin günümüz dünyasında kültürlerarası diyalog kurabilmeleri, uluslararası düzeyde etkili iletişim becerileri kazanabilmeleri ve dil yetkinliklerini geliştirebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Ancak Türkiye'deki zorunlu eğitimde uygulanan yabancı dil öğretim yöntemleri, genellikle etkili eğitim yaklaşımlarından uzak kalmakta; bu da öğrencilerin dil öğrenme süreçlerinde çeşitli zorluklara yol açmaktadır. Müfredatın yeterliliği, öğretmenlerin mesleki donanımı, ölçme-değerlendirme uygulamalarındaki sınırlılıklar ve dijital araçların sınıf içi kullanımındaki eksiklikler, dil öğreniminin verimliliğini etkileyen temel unsurlar arasında yer almaktadır.   Bu rapor, "Zorunlu Eğitimde Yabancı Dil Öğretimi" çalıştayında bir araya gelen eğitimciler ve akademisyenlerin sahadaki gözlemleri ve uzman görüşleri ışığında, yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları ele almakta ve bu engelleri aşmak için önerilen çözüm yollarını sunmaktadır.   Bu çalışma, eğitim politikalarının ve öğretim yöntemlerinin güncellenmesi gerektiğine dikkat çekmektedir. Yaşa uygun hedeflerin belirlenmesi, sosyal bağlamların güçlendirilmesi, esnek ve modüler içerik tasarımı ile isteğe bağlı yoğunlaştırılmış yabancı dil programları gibi öneriler sunarak, yabancı dil öğretiminin daha etkili ve sürdürülebilir hale gelmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Yabancı dil eğitimi, bireylerin günümüz dünyasında kültürlerarası diyalog kurabilmeleri, uluslararası düzeyde etkili iletişim becerileri kazanabilmeleri ve dil yetkinliklerini geliştirebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Ancak Türkiye'deki zorunlu eğitimde uygulanan yabancı dil öğretim yöntemleri, genellikle etkili eğitim yaklaşımlarından uzak kalmakta; bu da öğrencilerin dil öğrenme süreçlerinde çeşitli zorluklara yol açmaktadır. Müfredatın yeterliliği, öğretmenlerin mesleki donanımı, ölçme-değerlendirme uygulamalarındaki sınırlılıklar ve dijital araçların sınıf içi kullanımındaki eksiklikler, dil öğreniminin verimliliğini etkileyen temel unsurlar arasında yer almaktadır. Bu rapor, "Zorunlu Eğitimde Yabancı Dil Öğretimi" çalıştayında bir araya gelen eğitimciler ve akademisyenlerin sahadaki gözlemleri ve uzman görüşleri ışığında, yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları ele almakta ve bu engelleri aşmak için önerilen çözüm yollarını sunmaktadır. Bu çalışma, eğitim politikalarının ve öğretim yöntemlerinin güncellenmesi gerektiğine dikkat çekmektedir. Yaşa uygun hedeflerin belirlenmesi, sosyal bağlamların güçlendirilmesi, esnek ve modüler içerik tasarımı ile isteğe bağlı yoğunlaştırılmış yabancı dil programları gibi öneriler sunarak, yabancı dil öğretiminin daha etkili ve sürdürülebilir hale gelmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

"Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri" (İngilizce) Raporu


Redesigning Education: 21st-Century Skills Report presents a comprehensive look at the integration of 21st-century skills into education systems. This comprehensive report provides a deep dive into 21st-century skills and their critical role in shaping inclusive, responsive, and future-ready education systems.   The report offers: – A conceptual overview of 21st-century skills, including frameworks from global literature (e.g., OECD, UNICEF, UNESCO) – An analysis of why these skills—such as critical thinking, creativity, collaboration, digital literacy, and social-emotional learning—are essential for both individual and societal well-being – A discussion on how skills-based education can support equity, resilience, and ethical development in learners   In addition to the global perspective, the report includes a focused analysis of the Century of Türkiye Education Model (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli), recently introduced by the Ministry of National Education. It explores how this model aims to integrate 21st-century skills with national values, emphasizing the development of well-rounded individuals who can contribute to all dimensions of social life.   Designed as a resource for policymakers, educators, and researchers, this report provides both theoretical insight and actionable recommendations for embedding 21st-century skills into education systems. Redesigning Education: 21st-Century Skills Report presents a comprehensive look at the integration of 21st-century skills into education systems. This comprehensive report provides a deep dive into 21st-century skills and their critical role in shaping inclusive, responsive, and future-ready education systems. The report offers: – A conceptual overview of 21st-century skills, including frameworks from global literature (e.g., OECD, UNICEF, UNESCO) – An analysis of why these skills—such as critical thinking, creativity, collaboration, digital literacy, and social-emotional learning—are essential for both individual and societal well-being – A discussion on how skills-based education can support equity, resilience, and ethical development in learners In addition to the global perspective, the report includes a focused analysis of the Century of Türkiye Education Model (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli), recently introduced by the Ministry of National Education. It explores how this model aims to integrate 21st-century skills with national values, emphasizing the development of well-rounded individuals who can contribute to all dimensions of social life. Designed as a resource for policymakers, educators, and researchers, this report provides both theoretical insight and actionable recommendations for embedding 21st-century skills into education systems.

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu


“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı. Bu raporda neler bulacaksınız? • 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor. “Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı. “Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi”  temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı. Bu raporda neler bulacaksınız? Bu raporda neler bulacaksınız? • • 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar • • Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri • • İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler • • PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir? PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir? “Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor. “Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu,  sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

Platform Müslüman Dünyanın Gündemi 2024


Orta Doğu’dan Balkanlara, Avrupa’dan Asya’ya geniş bir coğrafyada Müslüman azınlıklı ve çoğunluklu tüm toplumların gündemi hızla değişip çeşitleniyor. Ekonomiden iklim krizine, uluslararası hukuktan kültür ve sanata kadar birçok konu, bu toplumların sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerini etkilerken bu değişimin ne yönlü olduğunu anlamak ve tartışmak için bir platforma olan ihtiyaç da aynı oranda artıyor. İLKE Vakfı bünyesinde 2021 yılında başlatılan Müslüman Toplumlarda Düşünce ve Hareketler Projesi de böyle bir ihtiyacı karşılamak üzere hayata geçirildi. 2021-2023 yılları arasında bu projenin bir çıktısı olarak Müslüman Dünyadan Fikri Birikimler Bülteni, Müslüman toplumların gündemini aylık bir bülten olarak okuyucularla buluşturdu. 2023 yılında “Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi” adıyla dijital bir yayın olarak yeni bir yüz kazanan proje, aynı misyon ve şiarla yoluna devam ediyor. Platform’da 2024 yılı boyunca, ülke ve bölge odaklı yaklaşımla güncel dinamikleri ve ilişkileri dikkate alarak çeşitli analizlere ve söyleşilere yer verdik. Dünyanın dört bir yanındaki Müslüman toplumlarda yaşanan gelişmeleri ve sorunları çeşitli temalar altında ele aldığımız, son bir yılın öne çıkan analizlerinden oluşan Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi 2024’ü istifadenize sunuyoruz. Müslümanların mevcut gündemi ile küresel düzeyde şekillenen koşullar arasında, özgün ve bütüncül bir kavrayış sunmayı hedeflediğimiz Platform’u, daha adil bir dünya düzenine ulaşma çabalarının bir parçası kılmaya gayret ediyoruz. Seçkimizin, okurlarımıza faydalı olmasını ve ilgililerine katkı sağlamasını temenni ederiz. Orta Doğu’dan Balkanlara, Avrupa’dan Asya’ya geniş bir coğrafyada Müslüman azınlıklı ve çoğunluklu tüm toplumların gündemi hızla değişip çeşitleniyor. Ekonomiden iklim krizine, uluslararası hukuktan kültür ve sanata kadar birçok konu, bu toplumların sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerini etkilerken bu değişimin ne yönlü olduğunu anlamak ve tartışmak için bir platforma olan ihtiyaç da aynı oranda artıyor. İLKE Vakfı bünyesinde 2021 yılında başlatılan Müslüman Toplumlarda Düşünce ve Hareketler Projesi de böyle bir ihtiyacı karşılamak üzere hayata geçirildi. 2021-2023 yılları arasında bu projenin bir çıktısı olarak Müslüman Dünyadan Fikri Birikimler Bülteni, Müslüman toplumların gündemini aylık bir bülten olarak okuyucularla buluşturdu. 2023 yılında “Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi” adıyla dijital bir yayın olarak yeni bir yüz kazanan proje, aynı misyon ve şiarla yoluna devam ediyor. Platform’da 2024 yılı boyunca, ülke ve bölge odaklı yaklaşımla güncel dinamikleri ve ilişkileri dikkate alarak çeşitli analizlere ve söyleşilere yer verdik. Dünyanın dört bir yanındaki Müslüman toplumlarda yaşanan gelişmeleri ve sorunları çeşitli temalar altında ele aldığımız, son bir yılın öne çıkan analizlerinden oluşan Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi 2024’ü istifadenize sunuyoruz. Müslümanların mevcut gündemi ile küresel düzeyde şekillenen koşullar arasında, özgün ve bütüncül bir kavrayış sunmayı hedeflediğimiz Platform’u, daha adil bir dünya düzenine ulaşma çabalarının bir parçası kılmaya gayret ediyoruz. Seçkimizin, okurlarımıza faydalı olmasını ve ilgililerine katkı sağlamasını temenni ederiz.

IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu


Bu yıl “Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri” temasıyla gerçekleşen IV. İstanbul Eğitim Konferansı, eğitimin birey ve toplum üzerindeki etkilerini yeniden düşünmeye davet eden bir tartışma platformu sundu. Konferansta, bireysel yeteneklerin geliştirilmesi ve toplumsal kalkınmaya katkı sağlanması için analitik düşünme, yaratıcı problem çözme ve sosyal-duygusal beceriler gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunun önemi tartışıldı. Konferansın önemli vurguları arasında, eğitimin yalnızca akademik başarı odaklı bir süreç olmaktan çıkıp öğrencilerin etik değerler, dayanıklılık ve aidiyet duygularını geliştiren bir yapıya dönüşmesi gerektiği yer aldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bu dönüşümdeki yol haritası, öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerini ve toplumun farklı alanlarına katkı sağlayabilecek çok yönlü bireyler olarak yetişmelerini hedefleyen bir vizyonla detaylandırıldı. IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu, eğitimin bireysel potansiyeli ortaya çıkaran ve toplumsal adaleti destekleyen bir yapıya dönüşmesi için kapsamlı öneriler sunuyor. Bu yıl “Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri” temasıyla gerçekleşen IV. İstanbul Eğitim Konferansı, eğitimin birey ve toplum üzerindeki etkilerini yeniden düşünmeye davet eden bir tartışma platformu sundu. Konferansta, bireysel yeteneklerin geliştirilmesi ve toplumsal kalkınmaya katkı sağlanması için analitik düşünme, yaratıcı problem çözme ve sosyal-duygusal beceriler gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunun önemi tartışıldı. Konferansın önemli vurguları arasında, eğitimin yalnızca akademik başarı odaklı bir süreç olmaktan çıkıp öğrencilerin etik değerler, dayanıklılık ve aidiyet duygularını geliştiren bir yapıya dönüşmesi gerektiği yer aldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bu dönüşümdeki yol haritası, öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerini ve toplumun farklı alanlarına katkı sağlayabilecek çok yönlü bireyler olarak yetişmelerini hedefleyen bir vizyonla detaylandırıldı. IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu, eğitimin bireysel potansiyeli ortaya çıkaran ve toplumsal adaleti destekleyen bir yapıya dönüşmesi için kapsamlı öneriler sunuyor.