Logo

Etkinlikler

10 Nisan 2021

Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi

Sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin arttırılması, sivil alandaki çalışmaların gönüllülük ruhunu ve motivasyonunu kaybetmeden daha organize, verimli ve sürekli olması amacıyla faaliyetler yürüten Kurumsal Yönetim Akademisi; 10 Nisan Cumartesi günü, saat 19.00'da "Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi" projesini konuşmak üzere Prof. Dr. Metin Toprak'ı konuk ediyor.    Bir TÜBİTAK projesi olan ve Prof. Dr. Metin Toprak'ın yürütücülüğünü üstlendiği "Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi" projesinde 12 kişilik bir ekip yer alıyor. İstanbul Üniversitesi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Kızılay Genel Müdürlüğü ve Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi araştırmacıları tarafından ortak yürütülen projede, afet ve acil durumlara müdahalede sivil toplum kapasitesini geliştirmeyi hedefleyen ve AFAD ve belediye odaklı ve çözüm ortaklığını esas alan iki model geliştiriliyor.

25 Mart 2021

Kurumsal Gelişim Eğitimi - 2021 Bahar

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar • Denetleme – M. Sıddık Acarlar Amacımız ve Hedefimiz Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz. KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.     KGEP'in Kapsamı KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.   • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.       Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:  • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar  Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.   KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.     Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir.

09 Şubat 2021

Sivil Toplumun On Yılı (2010-2020) Alan İzleme Raporu

İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı'nın Alan İzleme Raporları projesi kapsamında hazırladığı dördüncü rapor "Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu, 2010-2020" oldu. KYA bünyesinde hazırlanan raporda, sivil toplum alanında son on yılda meydana gelen gelişmeler ve alana dair veriler paylaşılmıştır. Rapor kapsamında devlet sivil toplum ilişkisi ele alınarak sivil toplumu derinden etkileyen olaylar analiz edilmiştir. Sayısal göstergelerle sivil toplum verileri incelenmiş, sivil topluma dair meseleler tespit edilip çözüm önerilerinde bulunulmuştur. STK türlerinin on yıllık dönem içerisinde yaşadığı değişimler incelenmiştir. Bütüncül olarak sivil toplumu ele aldığımız bu raporda uzman görüşleri ve farklı bakıştan yazılara da yer verilerek rapor zenginleştirilmiştir.   Raporun sunum programı 9 Şubat Salı günü, saat 21:00'da İLKE Vakfı'nın YouTube kanalında yayımlanacak. Kurumsal Yönetim Akademisi Koordinatörü H. Merve Bircan Altınsoy moderatörlüğünde gerçekleştirilecek programda İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Lütfi Sunar, İLKE Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş ve İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nİhat Torlak konuşmacı olarak yer alacaklar.

11 Aralık 2020

STK Konuşmaları 14 Gerçekleştiriliyor

 

10 Aralık 2020

2020 Güz Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı Gerçekleşti

Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) tarafından düzenlenen Güz Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) sona erdi. KYA'nın sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için bahar ve güz döneminde olmak üzere senede iki defa organize ettiği KGEP bu dönem Covid-19 salgını sebebiyle çevrimiçi gerçekleştirildi. Üç gün süre program 19-20-21 Kasım tarihlerinde gerçekleştirdi. Bu süre zarfında katılımcılar Youtube üzerinden paylaşılan yedi adet ders videosunu izlediler. Etkinlik süresince de bu konularda uygulamalı eğitim aldılar.    Programın açılış konuşmasını yapan İLKE Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Lütfi Sunar konuşmasında, KYA'nın Türkiye'deki sivil toplum kuruluşlarına rehberlik yapmak; faaliyet ve gönüllülük düzeylerini geliştirmek ve Türkiye'nin aradığı, arzu ettiği sivil faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için katkılar yapmak üzere kurulmuş bir araştırma merkezi olduğunu söyledi. Devamında ise açılış dersi "Kurumsal Yönetim ve Organizasyon" başlığı altında İLKE Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş tarafından gerçekleştirildi. Erdoğmuş, STK'ların kurumsallaşmasının ve gönüllü ve profesyonel çalışanların gelişmesinin kendi önceliği olduğundan söz etti. Derste temel olarak STK'ların gönüllülüğü kaybetmeden organize bir şekilde nasıl çalışacakları ve sürekliliğin nasıl sağlanacağı ele alındı.  Günün ikinci dersi ise "Medya İletişimi" başlığı altında Hamit Kardaş tarafından verildi. Hamit Kardaş derste STK'ların medyayı nasıl daha stratejik kullanabilecekleri ve hangi kanalların STK'lar açısından verimli olabileceği hususlarına değindi. Son ders ise M. Sıddık Acarlar tarafında "Denetleme" başlığı altında işlendi. Acarlar, denetimin her aşamada gerekli olduğunu, özellikle de bir sistem inşasında gerekliği olduğunu vurguladı.  Programın ikinci gününde Doç. Dr. Lütfi Arslan "Gönüllü Yönetimi" konusunu ele aldı. Gönüllülüğün en temel motivasyonunun insanın kendini gerçekleştirmesi olduğunu söyleyen Arslan, gönüllü faaliyetlerinin sürekliliğinin de gönüllülerin azim ve heyecanlarını sürdürmesiyle doğrudan bağlantılı olduğundan söz etti.   Programın son gününün ilk dersinde Nihat Kılıç "Dijital İmkanlar" konusunu ele aldı. Uygulamalı geçen derste Nihat Kılıç, STK'ların kendilerini nasıl görünür kılabileceğine ilişkin tavsiyeler verdi. İkinci derste ise "Proje Yazma ve Yönetme" konusu işlendi. Muhammed Halid Durmuş'un anlatıcılığı yaptığı derste proje yazım süreçlerinde nelere dikkat edilmesi gerektiği hususları konuşuldu. Ayrıca gönüllü katılımcılarla örnek bir proje başvurusu hazırlandı. Günün ve programın son dersi ise Prof. Dr. Davut Pehlivanlı'nın konuşmacısı olduğu "Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme"ydi. STK'lardaki mali yönetimin ne şekilde yürütüleceğine ilişkin tavsiyelerde bulunan Davut Pehlivan; iç kontrol sistemi, muhasebe sistemi, raporlama sistemleri gibi önemli başlıkları aktardı. Karşılıklı soru-cevap alışverişinin olduğu dersler Davut Pehlivanlı'nın dersiyle son buldu.

19 Kasım 2020

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 2020

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 19-20-21 Kasım tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir.  Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 19-20-21 Kasım tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Doç. Dr. Lütfi Arslan • Gönüllü Yönetimi – Doç. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar • Denetleme – M. Sıddık Acarlar Amacımız ve Hedefimiz Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz. KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.     KGEP'in Kapsamı: KGEP'in Kapsamı:     • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.   • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.       Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına "Kurumsal Yönetim El Kitabı" hediye edilecektir. Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına "Kurumsal Yönetim El Kitabı" hediye edilecektir.     Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 19-20-21 Kasım tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:   • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş• Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş• Gönüllü Yönetimi – Doç. Dr. Lütfi Arslan• Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç• Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı• Medya İletişimi – Hamit Kardaş• Denetleme – M. Sıddık Acarlar • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Doç. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar   Amacımız ve Hedefimiz   KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.   KGEP'in Kapsamı:   • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.     Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına "Kurumsal Yönetim El Kitabı" hediye edilecektir.  

07 Mart 2020

STK Konuşmaları 13 | STK'larda Odaklanma ve Uzmanlaşma

Odaklanma ve uzmanlaşma özel sektörün uzun süredir tartıştığı bir konudur. Bir alanda uzmanlaşan sadece o alana odaklanarak ürün/hizmet üretmeyi tercih eden kurumlar da vardır tam tersi birden fazla alana odaklananlar da.    Bugün şirketlerdeki bu farklılaşmanın aynısı sivil toplum kuruluşlarının da gündeminde var. Bir alanda faaliyet gösterme amacıyla kurulan bir STK bir süre sonra o alanın yanında başka başka alanlara da odaklanabiliyor. Hayırseverlik üzerine kurulan bir kurum kendisini eğitim düzenlerken, yayın çıkarırken, hak savunuculuğu yaparken bulabiliyor. Diğer taraftan kurulduğu gibi uzun yıllar aynı misyon için aynı şeyleri yapan STK'lar da gayet mevcut. Bu konuda tek bir doğru yok!     Bir alanda uzmanlaşan STK'ların farklı farklı alanlarda da var olma çabası sonucu ortaya çıkacak ürünün niteliği ve kurumun imajı nasıl etkilenir? Bir alana odaklanarak belirli küçük bir hedef kitle ile etkin iletişim kurmak mı ya da daha fazla alanda çalışarak daha büyük kitleler ile yüzeysel ilişki kurmak mı tercih edilmeli ? Bir alanda marka olan STK'nın diğer alanlarda da ürün geliştirmesiyle aynı imaj yeni ürüne devredilir mi yoksa farklı mı olur ? İşlerde uzmanlaşma ve odaklanma çalışan profilini nasıl etkiler?   Fikir ve Tecrübeleriniz Rapor Olsun!  Bu durumların STK'lar için avantaj mı yoksa dezavantaj mı olup olmadığı tartışılması gerekmektedir.  Bu sebeple STK Konuşmaları 13'ün konusu "STK'larda Odaklanma ve Uzmanlaşma" olarak belirlendi. Konu STK temsilcileri ile masaya yatırarak enine boyuna tartışmaya açılacak.    Etkinlik İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Kurtuluş Öztürk'ün moderatörlüğünde gerçekleşecek ve sivil toplum çalışan ve gönüllülerinin fikir, katkı, örnek, eleştirileri ile ilerleyecektir. Akabinde ortaya konan görüşler rapor haline gelecek.     (STK Konuşmalarının rapora dönüşen yayınları için sitemizdeki yayınlar kısmına bakınız)   STK Konuşmaları 13'te tartışmaya açılacak konu başlıkları: Etkinlik İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Kurtuluş Öztürk'ün moderatörlüğünde gerçekleşecek ve sivil toplum çalışan ve gönüllülerinin fikir, katkı, örnek, eleştirileri ile ilerleyecektir. Akabinde ortaya konan görüşler rapor haline gelecek. 

22 Şubat 2020

Kurumsal Gelişim Uygulamaları 7 | STK'ların Organizasyonel Yapılanması

Kurumsal Gelişim Uygulamalarının yedincisi STK'ların Organizasyonel Yapılandırılması konusunda gerçekleşecek. Kurumdan kuruma değişmekle birlikte STK'ların bir kısmı yüzlerce çalışan binlerce gönüllü ile faaliyet yürütürken bir kısmı da daha az sayıda kişi ve gönüllü ile faaliyetlerini devam ettirme çabasında. Ancak büyüklük ve etkinlik ne olursa olsun hemen hemen her STK'nın organizasyonel yapılanmaya ihtiyacı var.    Görev dağıtımı, sorumluluk dağılımı, işlerin etkinliğinin artması, daha iyi raporlama, yönetim vb. birçok faydadan ötürü organizasyonel yapılanma tercih edilebilmektedir. Yönetim kurulları, danışma kurulları, birimler, komisyonlar vb. yapılanmalar birçok STK tarafından uygulanmaktadır. Sahada yapılanmaya dair çabaların olması güzel bir gelişmeyken bu durumun teorik olarak biraz ele alınarak iyileşmesine katkı sağlama amacı içerisindeyiz, KYA olarak. Bu niyetle Kurumsal Gelişim Uygulamalarının yedincisinde STK'ların organizasyonel yapılanması ele alınacak.    KGU 7'nin ders içeriği şöyledir:    Kurumsal Gelişim Uygulamaları (KGU) Nedir ve Kimler Katılabilir ?  Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla 2019 yılında “Kurumsal Gelişim Uygulamaları” etkinlik serisini başlatmıştır. Kurumsal Gelişim Uygulamaları kapsamında, yeni kurulmuş ya da kurumsallaşma sürecinde olan STK’ların ihtiyaç duydukları teorik bilginin yanında bu bilgileri destekleyecek uygulamalar yapılarak, bilginin pekiştirilmesi hedeflenmektedir.     Kurumsal Gelişim Uygulamaları (KGU) hakkında:    Uygulama, 22 Şubat 2020 Cumartesi 16:00-19:00 arasında İLKE Vakfında gerçekleşecek.