Logo

Etkinlikler

24 Mart 2022

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) 2022 Bahar

09.30 – 10.00 Açılış10.00 – 12.30 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş12.30 – 13.30 Öğle Arası ve Yemek13.30 – 15.00 Gönüllülük Yönetimi, Süleyman Ragıp Yazıcılar15.15 – 17.00 STK’lar için Dijital İmkânlar, Nihat Kılıç    10.00 – 12.00 İletişim ve Halkla İlişkiler, Mustafa Özbek12.00 – 14.00 Öğle Arası ve Yemek 14.00 – 16.00 Savunuculuk, Emine Uçak Erdoğan16.00 – 17.30 Politika Geliştirme, Prof. Dr. Lütfi Sunar17.30 – 18.30 Kapanış I. GÜN24 Mart 2022, Perşembe
Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kapasitelerini geliştirmenin yanında sivil toplum kültürünü oluşturmak amacıyla yepyeni bir içerikle başlıyor.   KGEP’te, önceki program içeriklerinden farklı olarak bu yıl “STK’nı fark et” temasıyla bir eğitim programı planlandı. Buradaki amaç, kurumların kapasitelerini geliştirmenin yanında mevcut faydayı ve etkiyi arttırmaları. İster gönüllü ister profesyonel olsun STK’larda çalışmak isteyen bireylerin STK’ların yapı ve faaliyetlerine dair farkındalık kazanmalarını amaçlayan KGEP; sivil toplum kültürünün yaygınlaştırılmasına adına da önemli bir misyonu temsil ediyor. PROGRAM Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kapasitelerini geliştirmenin yanında sivil toplum kültürünü oluşturmak amacıyla yepyeni bir içerikle başlıyor. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kapasitelerini geliştirmenin yanında sivil toplum kültürünü oluşturmak amacıyla yepyeni bir içerikle başlıyor. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), Sivil Toplum Akademisi’nin sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için bahar ve güz dönemlerinde olmak üzere senede iki defa organize ettiği eğitim programıdır. Eğitim programıyla, STK’larda farklı kademelerde  çalışan gönüllü ve profesyonellerin yönetim bilgi ve becerilerini arttırmanın yanında sivil toplum alanına dair farkındalık oluşturmak ve tecrübe aktarımı sağlamak hedefleniyor. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), Sivil Toplum Akademisi’nin sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için bahar ve güz dönemlerinde olmak üzere senede iki defa organize ettiği eğitim programıdır. Eğitim programıyla, STK’larda farklı kademelerde  çalışan gönüllü ve profesyonellerin yönetim bilgi ve becerilerini arttırmanın yanında sivil toplum alanına dair farkındalık oluşturmak ve tecrübe aktarımı sağlamak hedefleniyor. KGEP’te, önceki program içeriklerinden farklı olarak bu yıl “STK’nı fark et” temasıyla bir eğitim programı planlandı. Buradaki amaç, kurumların kapasitelerini geliştirmenin yanında mevcut faydayı ve etkiyi arttırmaları. İster gönüllü ister profesyonel olsun STK’larda çalışmak isteyen bireylerin STK’ların yapı ve faaliyetlerine dair farkındalık kazanmalarını amaçlayan KGEP; sivil toplum kültürünün yaygınlaştırılmasına adına da önemli bir misyonu temsil ediyor. KGEP’te, önceki program içeriklerinden farklı olarak bu yıl “STK’nı fark et” temasıyla bir eğitim programı planlandı. Buradaki amaç, kurumların kapasitelerini geliştirmenin yanında mevcut faydayı ve etkiyi arttırmaları. İster gönüllü ister profesyonel olsun STK’larda çalışmak isteyen bireylerin STK’ların yapı ve faaliyetlerine dair farkındalık kazanmalarını amaçlayan KGEP; sivil toplum kültürünün yaygınlaştırılmasına adına da önemli bir misyonu temsil ediyor. PROGRAM PROGRAM I. GÜN I. GÜN 24 Mart 2022, Perşembe 24 Mart 2022, Perşembe 09.30 – 10.00 09.30 – 10.00 Açılış Açılış 10.00 – 12.30 10.00 – 12.30 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş Kurumsal Yönetim ve Organizasyon, Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş 12.30 – 13.30 12.30 – 13.30 Öğle Arası ve Yemek Öğle Arası ve Yemek 13.30 – 15.00 13.30 – 15.00 Gönüllülük Yönetimi, Süleyman Ragıp Yazıcılar Gönüllülük Yönetimi, Süleyman Ragıp Yazıcılar 15.15 – 17.00 15.15 – 17.00 STK’lar için Dijital İmkânlar, Nihat Kılıç STK’lar için Dijital İmkânlar, Nihat Kılıç 25 Mart 2022, Cuma 25 Mart 2022, Cuma 10.00 – 12.00 İletişim ve Halkla İlişkiler, Mustafa Özbek 10.00 – 12.00  İletişim ve Halkla İlişkiler, Mustafa Özbek 12.00 – 14.00 12.00 – 14.00 Öğle Arası ve Yemek Öğle Arası ve Yemek 14.00 – 16.00 14.00 – 16.00 Savunuculuk, Emine Uçak Erdoğan Savunuculuk, Emine Uçak Erdoğan 16.00 – 17.30 16.00 – 17.30 Politika Geliştirme, Prof. Dr. Lütfi Sunar Politika Geliştirme, Prof. Dr. Lütfi Sunar 17.30 – 18.30 Kapanış 17.30 – 18.30  Kapanış Kurumsal Gelişim Eğitim Programı(KGEP), Sivil Toplum Akademisi’nin sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için bahar ve güz dönemlerinde olmak üzere senede iki defa organize ettiği eğitim programıdır. Eğitim programıyla, STK’larda farklı kademelerde  çalışan gönüllü ve profesyonellerin yönetim bilgi ve becerilerini arttırmanın yanında sivil toplum alanına dair farkındalık oluşturmak ve tecrübe aktarımı sağlamak hedefleniyor. II. GÜN 25 Mart 2022, Cuma

16 Mart 2022

Temel Proje Yazma Eğitimi

Sivil Toplum Akademisi(STA), sivil toplum kuruluşlarının kapasiteleri geliştirmek amacıyla Temel Proje Yazma Eğitimi düzenliyor.   Proje uzmanı Sümeyye Açıkgöz tarafından verilecek eğitimde stratejik düşünme, durum analizi, hedef analizi, amaç analizi, strateji analizi, paydaş analizi, smart tablosu, gantt şeması, matris yöntemi, risk analizi ve bütçe yönetimi başlıklarında geniş kapsamlı bir içerik sunulacak.    STK'ların proje yazım ve yönetim süreçlerinde tecrübe kazanmalarını, fon kaynağı sağlayan kurum ve kuruluşlardan haberdar olmalarını ve STK'lar arası iletişim ve iş birliğini arttırmayı hedeflediğimiz Temel Proje Yazma Eğitimine davetlisiniz.   Katılım Şartları ve Notlar: Proje uzmanı Sümeyye Açıkgöz tarafından verilecek eğitimde stratejik düşünme, durum analizi, hedef analizi, amaç analizi, strateji analizi, paydaş analizi, smart tablosu, gantt şeması, matris yöntemi, risk analizi ve bütçe yönetimi başlıklarında geniş kapsamlı bir içerik sunulacak.  Proje uzmanı Sümeyye Açıkgöz tarafından verilecek eğitimde s tratejik düşünme, durum analizi, hedef analizi, amaç analizi, strateji analizi, paydaş analizi, smart tablosu, gantt şeması, matris yöntemi, risk analizi ve bütçe yönetimi başlıklarında geniş kapsamlı bir içerik sunulacak.  STK'ların proje yazım ve yönetim süreçlerinde tecrübe kazanmalarını, fon kaynağı sağlayan kurum ve kuruluşlardan haberdar olmalarını ve STK'lar arası iletişim ve iş birliğini arttırmayı hedeflediğimiz Temel Proje Yazma Eğitimine davetlisiniz. STK'ların proje yazım ve yönetim süreçlerinde tecrübe kazanmalarını, fon kaynağı sağlayan kurum ve kuruluşlardan haberdar olmalarını ve STK'lar arası iletişim ve iş birliğini arttırmayı hedeflediğimiz Temel Proje Yazma Eğitimi ne davetlisiniz. Katılım Şartları ve Notlar: Katılım Şartları ve Notlar: Son Başvuru Tarihi 16 Mart 2022 saat 15.00’dır. Son Başvuru Tarihi 16 Mart 2022 saat 15.00’dır. Program, yüz yüze gerçekleştirilecektir. Program, yüz yüze gerçekleştirilecektir. Eğitim 25 kişi ile sınırlıdır. Eğitim 25 kişi ile sınırlıdır. Kesin kayıt hakkı kazanan adaylara SMS ve E-Posta ile bilgilendirme yapılacaktır. Kesin kayıt hakkı kazanan adaylara SMS ve E-Posta ile bilgilendirme yapılacaktır. Eğitim ücreti 150₺ 'dir.  Eğitim ücreti 150₺ 'dir.  Programa dair tüm sorularınızı [email protected] adresinden bize iletebilirsiniz. Programa dair tüm sorularınızı [email protected] adresinden bize iletebilirsiniz.

12 Mart 2022

Uluslararası Rapor Yazma Eğitimi

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyet gösteren Kurumsal Yönetim Akademisi, STK’larda Kapasite Geliştirme Eğitimleri kapsamında “STK’lar için Uluslararası Rapor Yazma Eğitimi” düzenliyor. Mehmet Fatih Serenli’nin eğitmenliğini yapacağı eğitim programının ilki 17 Kasım günü İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı’nda gerçekleştirilecek. İki aşamalı planlanan programda ilk olarak teorik eğitim verilecek. Sonraki süreçte ise katılımcılarla birlikte atölye çalışması planlanacaktır.  Raporlar, sivil toplum kuruluşlarının yönetim ve uygulama mekanizmalarındaki artan rolüne paralel olarak karar vermeyi etkinleştirmek ve desteklemek için kullanılan ana araçlardan biridir. Bir yönüyle STK’ların çalıştıkları alandaki en iyi savunucuları ürettikleri raporlardır.  Öğrenme Hedefleri Eğitim sonucunda katılımcılar rapor yazım amaçlarını açık bir şekilde belirleyebilecek ve etkili raporun nasıl olması gerektiğini tanımlayabilecek. Farklı rapor türlerinin (toplantı, faaliyet, ilerleme vb.) yapısını, unsurlarını ve özelliklerini anlayabilecek. Doğru ve uygun içeriğe karar vermek üzere raporun odak noktasını belirleyebilecek; gelişen ihtiyaçlara ve farklı bağlamlara göre değişik rapor türlerini hazırlayabilip kaleme alabilecek.  Hedef Grup Eğitim, kuruluşlarda rapor yazmadan sorumlu olan veya ana işi rapor yazmak olan bir göreve geçmeye hazırlanan herkes için tasarlanmıştır. Yine başkalarına rapor yazma hususunda rehberlik yapmak isteyenlerden eğitimlerden yararlanabilir. Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyet gösteren Kurumsal Yönetim Akademisi, STK’larda Kapasite Geliştirme Eğitimleri kapsamında “STK’lar için Uluslararası Rapor Yazma Eğitimi” düzenliyor. Mehmet Fatih Serenli’nin eğitmenliğini yapacağı eğitim programının ilki 17 Kasım günü İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı’nda gerçekleştirilecek. İki aşamalı planlanan programda ilk olarak teorik eğitim verilecek. Sonraki süreçte ise katılımcılarla birlikte atölye çalışması planlanacaktır. Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyet gösteren Kurumsal Yönetim Akademisi, STK’larda Kapasite Geliştirme Eğitimleri kapsamında “STK’lar için Uluslararası Rapor Yazma Eğitimi” düzenliyor. Mehmet Fatih Serenli’nin eğitmenliğini yapacağı eğitim programının ilki 17 Kasım günü İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı’nda gerçekleştirilecek. İki aşamalı planlanan programda ilk olarak teorik eğitim verilecek. Sonraki süreçte ise katılımcılarla birlikte atölye çalışması planlanacaktır. Raporlar, sivil toplum kuruluşlarının yönetim ve uygulama mekanizmalarındaki artan rolüne paralel olarak karar vermeyi etkinleştirmek ve desteklemek için kullanılan ana araçlardan biridir. Bir yönüyle STK’ların çalıştıkları alandaki en iyi savunucuları ürettikleri raporlardır. Raporlar, sivil toplum kuruluşlarının yönetim ve uygulama mekanizmalarındaki artan rolüne paralel olarak karar vermeyi etkinleştirmek ve desteklemek için kullanılan ana araçlardan biridir. Bir yönüyle STK’ların çalıştıkları alandaki en iyi savunucuları ürettikleri raporlardır. Öğrenme Hedefleri Öğrenme Hedefleri Eğitim sonucunda katılımcılar rapor yazım amaçlarını açık bir şekilde belirleyebilecek ve etkili raporun nasıl olması gerektiğini tanımlayabilecek. Farklı rapor türlerinin (toplantı, faaliyet, ilerleme vb.) yapısını, unsurlarını ve özelliklerini anlayabilecek. Doğru ve uygun içeriğe karar vermek üzere raporun odak noktasını belirleyebilecek; gelişen ihtiyaçlara ve farklı bağlamlara göre değişik rapor türlerini hazırlayabilip kaleme alabilecek. Eğitim sonucunda katılımcılar rapor yazım amaçlarını açık bir şekilde belirleyebilecek ve etkili raporun nasıl olması gerektiğini tanımlayabilecek. Farklı rapor türlerinin (toplantı, faaliyet, ilerleme vb.) yapısını, unsurlarını ve özelliklerini anlayabilecek. Doğru ve uygun içeriğe karar vermek üzere raporun odak noktasını belirleyebilecek; gelişen ihtiyaçlara ve farklı bağlamlara göre değişik rapor türlerini hazırlayabilip kaleme alabilecek. Hedef Grup Hedef Grup Eğitim, kuruluşlarda rapor yazmadan sorumlu olan veya ana işi rapor yazmak olan bir göreve geçmeye hazırlanan herkes için tasarlanmıştır. Yine başkalarına rapor yazma hususunda rehberlik yapmak isteyenlerden eğitimlerden yararlanabilir. Eğitim, kuruluşlarda rapor yazmadan sorumlu olan veya ana işi rapor yazmak olan bir göreve geçmeye hazırlanan herkes için tasarlanmıştır. Yine başkalarına rapor yazma hususunda rehberlik yapmak isteyenlerden eğitimlerden yararlanabilir.

21 Aralık 2021

Kampanya Hazırlama Eğitimi

Sivil Toplum Akademisi, Kurumsal Gelişim Uygulaması üst başlığıyla “Kampanya Hazırlama Eğitimi” düzenliyor.   GNG Tanıtım Başkanı Fikri Cumhur’un eğitmenliğini yapacağı programda kampanya düzenlemenin sivil toplum kuruluşları açısından önemine ve yöntemlerine değinilecek.  “İnsan olmak” demek, de facto olarak “iyi insan olmak” demektir. İyilik, insan olmanın mütemmim cüzüdür. Dün kişilerin gizleyerek ifa ettiği, vakıfların ise senetlerinde belirlenmiş, hayır hasenattan sayılan işleri, bugün Sivil Toplum Kuruluşu(STK) olarak isimlendirilen kurumlar yapıyor.    STK’lara iyi amaç ve hedefleri başkaları adına organize ederek yürüten iyilik organizasyonları diyebiliriz. Peki bu organizasyonları vatandaşa nasıl anlatacağız? Kampanya Hazırlama Eğitiminde bu sorunun cevabı tüm boyutlarıyla işlenecek.   Eğitim, 21 Aralık 2021 Cumartesi günü 14.00 – 16.00 saatleri arasında İLKE Vakfı’nda düzenlenecektir. Sivil Toplum Akademisi, Kurumsal Gelişim Uygulaması üst başlığıyla “Kampanya Hazırlama Eğitimi” düzenliyor. Sivil Toplum Akademisi, Kurumsal Gelişim Uygulaması üst başlığıyla “Kampanya Hazırlama Eğitimi” düzenliyor. GNG Tanıtım Başkanı Fikri Cumhur’un eğitmenliğini yapacağı programda kampanya düzenlemenin sivil toplum kuruluşları açısından önemine ve yöntemlerine değinilecek. GNG Tanıtım Başkanı Fikri Cumhur’un eğitmenliğini yapacağı programda kampanya düzenlemenin sivil toplum kuruluşları açısından önemine ve yöntemlerine değinilecek. “İnsan olmak” demek, de facto olarak “iyi insan olmak” demektir. İyilik, insan olmanın mütemmim cüzüdür. Dün kişilerin gizleyerek ifa ettiği, vakıfların ise senetlerinde belirlenmiş, hayır hasenattan sayılan işleri, bugün Sivil Toplum Kuruluşu(STK) olarak isimlendirilen kurumlar yapıyor.  “İnsan olmak” demek, de facto olarak “iyi insan olmak” demektir. İyilik, insan olmanın mütemmim cüzüdür. Dün kişilerin gizleyerek ifa ettiği, vakıfların ise senetlerinde belirlenmiş, hayır hasenattan sayılan işleri, bugün Sivil Toplum Kuruluşu(STK) olarak isimlendirilen kurumlar yapıyor.  STK’lara iyi amaç ve hedefleri başkaları adına organize ederek yürüten iyilik organizasyonları diyebiliriz. Peki bu organizasyonları vatandaşa nasıl anlatacağız? Kampanya Hazırlama Eğitiminde bu sorunun cevabı tüm boyutlarıyla işlenecek. STK’lara iyi amaç ve hedefleri başkaları adına organize ederek yürüten iyilik organizasyonları diyebiliriz. Peki bu organizasyonları vatandaşa nasıl anlatacağız? Kampanya Hazırlama Eğitiminde bu sorunun cevabı tüm boyutlarıyla işlenecek. Eğitim, 21 Aralık 2021 Cumartesi günü 14.00 – 16.00 saatleri arasında İLKE Vakfı’nda düzenlenecektir. Eğitim, 21 Aralık 2021 Cumartesi günü 14.00 – 16.00 saatleri arasında İLKE Vakfı’nda düzenlenecektir.

21 Ekim 2021

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) 2021 Güz

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: 21 Ekim / Perşembe 09:45-10:00 Açılış 10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon - Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş 13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek 14:00-17:00 Proje Yazma ve Yönetme - Muhammed Halid Durmuş 22 Ekim / Cuma 10.00-13.00 Dijital İmkanlar - Nihat Kılıç 13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek 14:30-17:30 Medya İletişimi - Hamit Kardaş 23 Ekim / Cumartesi 10.00-12.00 Gönüllü Yönetimi - Prof. Dr. M. Lütfi Arslan 12:00-13:00 Öğle Arası ve Yemek 13:00-16:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme - Prof. Dr. Davut Pehlivanlı 16:10-18:00 Denetim-M. Sıddık Acarlar 18:00-18:30 Sertifika Töreni Amacımız ve Hedefimiz Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz. KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.     KGEP'in Kapsamı KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.   • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.       Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:   21 Ekim / Perşembe09:45-10:00 Açılış10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon - Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek14:00-17:00 Proje Yazma ve Yönetme - Muhammed Halid Durmuş22 Ekim / Cuma10.00-13.00 Dijital İmkanlar - Nihat Kılıç13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek14:30-17:30 Medya İletişimi - Hamit Kardaş23 Ekim / Cumartesi10.00-12.00 Gönüllü Yönetimi - Prof. Dr. M. Lütfi Arslan12:00-13:00 Öğle Arası ve Yemek13:00-16:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme - Prof. Dr. Davut Pehlivanlı16:10-18:00 Denetim-M. Sıddık Acarlar18:00-18:30 Sertifika Töreni  Amacımız ve HedefimizKGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.   KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.     Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir.

31 Mayıs 2021

STK Konuşmaları 16 | Muradiye Ateş

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerine devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK Konuşmaları’nın 16.sını Dr. Öğr. Üyesi Muradiye Ateş ile birlikte gerçekleştiriyor. Program 31 Mayıs Pazartesi günü, saat 20.00'da düzenlenecek.   Çalışmalarına Hacı Bayram Veli Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümünde devam eden Muradiye Ateş, "Sosyal İnovasyon ve Türkiye: Potansiyeli, Dinamikleri ve Sosyal İnovatif Çalışmaları Desteklemede Devletin Rolü" başlıklı teziyle doktor unvanı aldı. TÜBİTAK bursuyla Harvard Üniversitesi'nde ziyaretçi araştırmacı olarak bulunan Ateş, aynı üniversite bünyesinde kurulan Sosyal İnovasyon Stüdyosu Kurucu Komitesi'nde de yer aldı.    Muradiye Ateş'in çalışma alanlarından bazıları şunlardır:  

08 Mayıs 2021

Sivil Diyaloğun Güçlenmesi

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerini sürdürmeye devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) olarak "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini konuşacağımız programa sizleri de davet ediyoruz.   Yaşama Dair Vakıf'ın (YADA Vakfı), Avrupa Birliği desteğiyle 2018-2021 yılları arasında yürüttüğü "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini, YADA Vakfı'ndan Ceylan Özünel'le birlikte konuşacağız.   Tarih: 8 Mayıs (Cumartesi) Saat: 13:00 Konuşmacı: Ceylan Özünel (YADA Vakfı) Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerini sürdürmeye devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) olarak "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini konuşacağımız programa sizleri de davet ediyoruz. Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerini sürdürmeye devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) olarak "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini konuşacağımız programa sizleri de davet ediyoruz. Yaşama Dair Vakıf'ın (YADA Vakfı), Avrupa Birliği desteğiyle 2018-2021 yılları arasında yürüttüğü "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini, YADA Vakfı'ndan Ceylan Özünel'le birlikte konuşacağız. Yaşama Dair Vakıf'ın (YADA Vakfı), Avrupa Birliği desteğiyle 2018-2021 yılları arasında yürüttüğü "Sivil Diyaloğun Güçlenmesi" projesini, YADA Vakfı'ndan Ceylan Özünel'le birlikte konuşacağız. Tarih: 8 Mayıs (Cumartesi) Tarih: 8 Mayıs (Cumartesi) Saat: 13:00 Saat: 13:00 Konuşmacı: Ceylan Özünel (YADA Vakfı) Konuşmacı: Ceylan Özünel (YADA Vakfı)

24 Nisan 2021

STK Konuşmaları 15 | Ömer Çaha

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerine devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK Konuşmaları’nın 15.sini Prof. Dr. Ömer Çaha ile birlikte gerçekleştiriyor. Program 24 Nisan Cumartesi günü, saat 13.00'da düzenlenecek.   “Türkiye’de Sivil Toplum Geleneği” başlıklı programda sivil toplum kavramının anlamı ve Türkiye’deki karşılığı; sivil toplum olgusunun tarihsel kökeni ve bu mirasın günümüzdeki durumu konuşulacak.    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü mezunu olan Ömer Çaha Bilkent Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini tamamladı ve aynı üniversitede doktoraya başladı. Halihazırda İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümünde öğretim üyesidir.   Sivil toplumla alakalı mühim çalışmalara imza atan Çaha’nın kaleme aldığı eserlerden bazıları şunlardır: