Logo

Etkinlikler

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için: Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için:

24 Nisan 2025

Eğitim İzleme Raporu 2024 Sunumu

    Türkiye’nin eğitim sisteminin geleceğine dair tüm merak edilenler Eğitim İzleme Raporu 2024 ile çok yakında! Yeni veri setleri, güncel analizler ve eğitimdeki son gelişmelerle eğitimin birçok alanına dair incelemeler ve çözüm önerileri içeren raporun sunumuna tüm ilgilileri bekliyoruz! Sosyal-Duygusal Gelişim: Akademik Başarıya Eşlik Eden Yeni Güç Öğrenciler sadece kitaplarla mı büyür? Sosyal beceriler nasıl akademik başarıyı dönüştürüyor? Eğitimde Fırsat Eşitliği: Bölgesel Eşitsizliklerin Ötesinde Eğitimde “eşit fırsat” ne demek? Hangi bölgelerde ne konuda daha fazla gelişim ihtiyacı var ve bu sorunlara nasıl çözüm üretebiliriz? Eğitimde Dijitalleşme: Geleceğin Sınıfları Dijitalleşme eğitimde ne kadar derinleşiyor? Yeni nesil sınıflar ve dijital becerilerin yükselen rolü hakkında kritik bulgular. Yükseköğretim: Geleceğin Üniversiteleri Nerede? Türkiye’nin yükseköğretim sistemi nasıl şekilleniyor? Yükseköğretimdeki uluslararasılaşma ne durumda? Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi Öğretmenler eğitim sisteminin en büyük gücü. Peki, mesleki gelişim için ne gibi fırsatlar sunuluyor. Eğitimdeki en büyük eksiklikler burada! Raporun tanıtımı EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz'ün sunumuyla İLKE Vakfı'nda gerçekleştirilecek. Türkiye’nin eğitim sisteminin geleceğine dair tüm merak edilenler Eğitim İzleme Raporu 2024 ile çok yakında! Yeni veri setleri, güncel analizler ve eğitimdeki son gelişmelerle eğitimin birçok alanına dair incelemeler ve çözüm önerileri içeren raporun sunumuna tüm ilgilileri bekliyoruz! Öğrenciler sadece kitaplarla mı büyür? Sosyal beceriler nasıl akademik başarıyı dönüştürüyor? Eğitimde “eşit fırsat” ne demek? Hangi bölgelerde ne konuda daha fazla gelişim ihtiyacı var ve bu sorunlara nasıl çözüm üretebiliriz? Dijitalleşme eğitimde ne kadar derinleşiyor? Yeni nesil sınıflar ve dijital becerilerin yükselen rolü hakkında kritik bulgular. Türkiye’nin yükseköğretim sistemi nasıl şekilleniyor? Yükseköğretimdeki uluslararasılaşma ne durumda? Öğretmenler eğitim sisteminin en büyük gücü. Peki, mesleki gelişim için ne gibi fırsatlar sunuluyor. Eğitimdeki en büyük eksiklikler burada! Raporun tanıtımı EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz'ün sunumuyla İLKE Vakfı'nda gerçekleştirilecek.

20 Şubat 2025

Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi

Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak. Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak. Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek. Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak. Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak.   Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek.   Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak.

26 Aralık 2024

TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor?

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır.   TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır.  

28 Eylül 2024

IV. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, eğitim dünyasında çığır açan 21. yüzyıl becerilerini keşfetmek ve tartışmak üzere sizleri bekliyor. \"Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri\" başlıklı etkinliğimiz, küresel düzeyde ve Türkiye bağlamında beceri temelli eğitim modellerine odaklanarak, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımları ve uygulamaları derinlemesine inceleyecek. Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacılar, eğitimdeki en güncel trendler ve başarılı uygulama örneklerini bizlerle paylaşacak. Konferans; eğitimciler, politika yapıcılar ve uzmanlar için eşsiz bir platform sunarak, katılımcılara beceri temelli öğrenme ve eğitim politikalarının geleceği hakkında kapsamlı bilgiler sağlayacak. Etkinlikte, beceri temelli modellerin teorik arka planından, dünya genelindeki örnek teşkil eden başarılı uygulamalara kadar geniş bir yelpazede konular masaya yatırılacak. Ayrıca, Türkiye eğitim sisteminde müfredat alanında yaşanan dönüşümler ve 21. yüzyıl becerilerinin entegrasyonu üzerine yapılacak tartışmalar, eğitim alanındaki en son gelişmeleri değerlendirme ve stratejiler geliştirme fırsatı sunacak. Katılımcılar, bu konferansta sadece bilgi edinmekle kalmayacak, aynı zamanda eğitimdeki yenilikçi yaklaşımlar hakkında düşüncelerini paylaşma ve profesyonel ağlarını genişletme fırsatı bulacak. 21. yüzyılda eğitim alanında dönüm noktası olan bu gelişmeler ve daha fazlası hakkında bilgi sahibi olmak için takipte kalın! Eğitimin geleceğine birinci elden tanık olun!  Kayıt ve bilgi için: iek.ilke.org.tr Bu yıl dördüncüsü düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, eğitim dünyasında çığır açan 21. yüzyıl becerilerini keşfetmek ve tartışmak üzere sizleri bekliyor. \"Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri\" başlıklı etkinliğimiz, küresel düzeyde ve Türkiye bağlamında beceri temelli eğitim modellerine odaklanarak, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımları ve uygulamaları derinlemesine inceleyecek. Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacılar, eğitimdeki en güncel trendler ve başarılı uygulama örneklerini bizlerle paylaşacak. Konferans; eğitimciler, politika yapıcılar ve uzmanlar için eşsiz bir platform sunarak, katılımcılara beceri temelli öğrenme ve eğitim politikalarının geleceği hakkında kapsamlı bilgiler sağlayacak. Etkinlikte, beceri temelli modellerin teorik arka planından, dünya genelindeki örnek teşkil eden başarılı uygulamalara kadar geniş bir yelpazede konular masaya yatırılacak. Ayrıca, Türkiye eğitim sisteminde müfredat alanında yaşanan dönüşümler ve 21. yüzyıl becerilerinin entegrasyonu üzerine yapılacak tartışmalar, eğitim alanındaki en son gelişmeleri değerlendirme ve stratejiler geliştirme fırsatı sunacak. Konferans; eğitimciler, politika yapıcılar ve uzmanlar için eşsiz bir platform sunarak, katılımcılara beceri temelli öğrenme ve eğitim politikalarının geleceği hakkında kapsamlı bilgiler sağlayacak. Etkinlikte, beceri temelli modellerin teorik arka planından, dünya genelindeki örnek teşkil eden başarılı uygulamalara kadar geniş bir yelpazede konular masaya yatırılacak. Ayrıca, Türkiye eğitim sisteminde müfredat alanında yaşanan dönüşümler ve 21. yüzyıl becerilerinin entegrasyonu üzerine yapılacak tartışmalar, eğitim alanındaki en son gelişmeleri değerlendirme ve stratejiler geliştirme fırsatı sunacak. Katılımcılar, bu konferansta sadece bilgi edinmekle kalmayacak, aynı zamanda eğitimdeki yenilikçi yaklaşımlar hakkında düşüncelerini paylaşma ve profesyonel ağlarını genişletme fırsatı bulacak. 21. yüzyılda eğitim alanında dönüm noktası olan bu gelişmeler ve daha fazlası hakkında bilgi sahibi olmak için takipte kalın! Katılımcılar, bu konferansta sadece bilgi edinmekle kalmayacak, aynı zamanda eğitimdeki yenilikçi yaklaşımlar hakkında düşüncelerini paylaşma ve profesyonel ağlarını genişletme fırsatı bulacak. 21. yüzyılda eğitim alanında dönüm noktası olan bu gelişmeler ve daha fazlası hakkında bilgi sahibi olmak için takipte kalın! Eğitimin geleceğine birinci elden tanık olun!  Eğitimin geleceğine birinci elden tanık olun! Kayıt ve bilgi için: Kayıt ve bilgi için: iek.ilke.org.tr iek.ilke.org.tr

12 Haziran 2024

Eğitim İzleme Raporu 2023 & Okul Öncesi Eğitim Raporu

Eğitim gündemine dair her yıl düzenli olarak hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2023,  çocuklar ve gençlerden eğitimde eşitsizliğe, eğitime erişimden yükseköğretime birçok konuda güncel verilerle eğitimin nabzını tutuyor. Ulusal ölçekte ikincil verilerle hazırlanan rapora bu sene uluslararası verileri de dahil ederek Türkiye’nin eğitimde uluslararası konumunu belirlemeye ve analiz etmeye çalıştık. Nitelikli analiz yazıları, grafik ve haritaları, politika önerileri ile yenilenmiş bir formatta Eğitim İzleme Raporu 2023’ü istifadenize sunuyoruz.  Okul Öncesi Eğitim Raporu, okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, kriz durumlarında okul öncesi eğitim, alanın etkin aktörleri, göçmen çocukların eğitime katılımı gibi birçok önemli konuyu uzmanların kaleminden tartışmaya açıyor. Tanıtım programında, Doç. Dr. İsa Kaya editörlüğünde hazırlanan raporun önemli bulguları konuşmacı yazarların katılımıyla dinleyicilerle paylaşılıyor.   Eğitim gündemine dair her yıl düzenli olarak hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2023,  çocuklar ve gençlerden eğitimde eşitsizliğe, eğitime erişimden yükseköğretime birçok konuda güncel verilerle eğitimin nabzını tutuyor. Ulusal ölçekte ikincil verilerle hazırlanan rapora bu sene uluslararası verileri de dahil ederek Türkiye’nin eğitimde uluslararası konumunu belirlemeye ve analiz etmeye çalıştık. Nitelikli analiz yazıları, grafik ve haritaları, politika önerileri ile yenilenmiş bir formatta Eğitim İzleme Raporu 2023’ü istifadenize sunuyoruz.  Okul Öncesi Eğitim Raporu, okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, kriz durumlarında okul öncesi eğitim, alanın etkin aktörleri, göçmen çocukların eğitime katılımı gibi birçok önemli konuyu uzmanların kaleminden tartışmaya açıyor. Tanıtım programında, Doç. Dr. İsa Kaya editörlüğünde hazırlanan raporun önemli bulguları konuşmacı yazarların katılımıyla dinleyicilerle paylaşılıyor.

02 Mayıs 2024

Geçmişten Günümüze: 100. Yılında Tevhid-i Tedrisat

Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. window.jotformEmbedHandler("iframe[id='JotFormIFrame-241142305783956'", "https://form.jotform.com/") Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz.