İbrahim Hakan Karataş
İbrahim Hakan Karataş
Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde 1998’te lisans, 2001’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2008’de Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında doktora eğitimini tamamladı. 1998-2002 yılları arasında özel okullarda İngilizce, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptı. 1999’da Kars Kafkas Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak bulundu. 2002-2010 yılları arasında MEB’e bağlı çeşitli okullarda Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği yaptı. 2012-2013 yılları arasında ABD’de University of Northern Iowa’da doktora sonrası araştırma çalışmalarını tamamladı. Halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim dalı öğretim üyesidir.
İMÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı, Eğitimi Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı, Ortak Temel Dersler Koordinatörü ve Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. Öncü Okul Yöneticileri Derneği kurucu üyesidir.
Halen Derneğin yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmektedir. Okul yöneticiliği, eğitim yöneticiliği, eğitim sosyolojisi, eğitim politikaları ve sivil toplum kuruluşları alanlarında akademik çalışmalar yapmaktadır.
İMÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı, Eğitimi Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı, Ortak Temel Dersler Koordinatörü ve Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. Öncü Okul Yöneticileri Derneği kurucu üyesidir.
Halen Derneğin yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmektedir. Okul yöneticiliği, eğitim yöneticiliği, eğitim sosyolojisi, eğitim politikaları ve sivil toplum kuruluşları alanlarında akademik çalışmalar yapmaktadır.
Türkiye'de Sivil Eğitim, Korkuyla Ümit Arasında Yazar Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler Kıdemli Araştırmacı COVID-19 SONRASI EĞİTİM: Değişimde Süreklilik İçin Tespitler ve Öneriler Eğitim Şimdi ve Burada Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüş ve Öneriler Eğitim İzleme Raporu 2022 Ön Bölüm Yazarları Eğitim İzleme Raporu 2022 Analiz Yazarları
PISA 2018’de Türkiye: İstikrarlı Olumlu Gelişme Gösteren Ülke Öğretmenlik Meslek Kanununun Gecikmesinin Kısa Dönemli Maliyetleri Üzerine Elazığ Depremi Paylaşımları: Acıyı Sosyal Medyada Yaşamak Kıdemli Araştırmacı Öğretmenlik Meslek Kanununun Gecikmesinin Orta ve Uzun Dönemli Maliyetleri Üzerine Kıdemli Araştırmacı 2020 LGS Sonuçları: Gerçeğin Görünmeyen Yanı ve Yanıtlanmamış Sorular Kıdemli Araştırmacı YKS ve Yerleştirme Sonuçları Üzerine: Attığımız Taş-Ürküttüğümüz Kurbağa Kıdemli Araştırmacı Weberyan Bürokrasi ve Meb’in Örgüt Kültürü Kıdemli Araştırmacı Salgın Deneyimi Bilim-İktidar İlişkisini Etkiler Mi? Kıdemli Araştırmacı Salgında Eğitim, Eğitimde Özerklik Kıdemli Araştırmacı ‘Salgında Eğitim’ Sürecinde Gün Yüzüne Çıkan Gerçekler Kıdemli Araştırmacı Salgında Eğitim, Eğitimde Özerklik Kıdemli Araştırmacı Okullar Arası Nitelik Farkı Eba İle Kapanır Mı? Kıdemli Araştırmacı
KATKIDA BULUNANLAR İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde eğitim yönetimi alanında doçenttir. Okul yöneticiliği, eğitim politikaları ve sivil toplum-eğitim ilişkileri konularında çalışmalar yapmaktadır. Öncü Okul Yöneticileri Derneği kurucusu ve yönetim kurulu başkanıdır. İLKE Vakfı’nda kıdemli araştırmacı olarak görev yapmaktadır. KATKIDA BULUNANLAR İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde eğitim yönetimi alanında doçenttir. Okul yöneticiliği, eğitim politikaları ve sivil toplum-eğitim ilişkileri konularında çalışmalar yapmaktadır. Öncü Okul Yöneticileri Derneği kurucusu ve yönetim kurulu başkanıdır. İLKE Vakfı’nda kıdemli araştırmacı olarak görev yapmaktadır. Öğretmenliğin Dönüşümünün Parametreleri Doç. Dr., İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi