Logo

Yayınlar

Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu (2010-2020)


"Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu, 2010-2020" raporunda, sivil toplum alanında son on yılda meydana gelen gelişmeler ve alana dair veriler paylaşılmıştır. Dört ana bölümden oluşan raporun birinci bölümünde devlet sivil toplum ilişkisi ele alınarak sivil toplumu derinden etkileyen olaylar analiz edilmiştir. İkinci bölümde sayısal göstergelerle sivil toplum verileri incelenmiş, üçüncü bölümde ise sivil topluma dair meseleler tespit edilip çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Dördüncü bölümde STK türlerinin on yıllık dönem içerisinde yaşadığı değişimler incelenmiştir. Bütüncül olarak sivil toplumu ele aldığımız bu raporda uzman görüşleri ve farklı bakıştan yazılara da yer verilerek rapor zenginleştirilmiştir.    "Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu, 2010-2020" raporunda, sivil toplum alanında son on yılda meydana gelen gelişmeler ve alana dair veriler paylaşılmıştır. Dört ana bölümden oluşan raporun birinci bölümünde devlet sivil toplum ilişkisi ele alınarak sivil toplumu derinden etkileyen olaylar analiz edilmiştir. İkinci bölümde sayısal göstergelerle sivil toplum verileri incelenmiş, üçüncü bölümde ise sivil topluma dair meseleler tespit edilip çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Dördüncü bölümde STK türlerinin on yıllık dönem içerisinde yaşadığı değişimler incelenmiştir. Bütüncül olarak sivil toplumu ele aldığımız bu raporda uzman görüşleri ve farklı bakıştan yazılara da yer verilerek rapor zenginleştirilmiştir.

Genç Gönüllülerin Motivasyonu STK'larda Devamlılığı Sağlayan Faktörler


Sivil toplum kuruluşlarının (STK) faaliyetlerinin gönüllülük ruhunu kaybetmeden devamı ve toplum içinde iş birliği, empati ve toplu yaşama bilincinin daha olgunlaşması için gönüllülük  oldukça önemlidir.  Gönüllülük ve gönüllülük motivasyonu son yıllarda önem kazanmasına rağmen akademik olarak henüz az çalışılan bir konudur. Kurumsal Yönetim Akademisi olarak gönüllülüğü ve özellikle genç gönüllüleri daha iyi anlamak maksadıyla bu çalışma uygulandı. Nitel yöntemlerinin uygulandığı bu araştırmanın amacı, sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin, STK’larda gönüllü olarak çalışmasında devamlılığı (sürekliliği) sağlayan motivasyon faktörlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında kariyerlerinin başlangıç aşamasında bulunan, farklı STK'larda görev alan 25 genç gönüllü ile mülakatlar yapılmıştır. Bu verilerin analiz edilmesinin ardından çalışmalar rapor haline getirilmiştir.  Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, H. Merve Bircan, Züleyha Sayın ve Ömer Faruk Aydemir'in dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür. Sivil toplum kuruluşlarının (STK) faaliyetlerinin gönüllülük ruhunu kaybetmeden devamı ve toplum içinde iş birliği, empati ve toplu yaşama bilincinin daha olgunlaşması için gönüllülük  oldukça önemlidir.  Gönüllülük ve gönüllülük motivasyonu son yıllarda önem kazanmasına rağmen akademik olarak henüz az çalışılan bir konudur. Kurumsal Yönetim Akademisi olarak gönüllülüğü ve özellikle genç gönüllüleri daha iyi anlamak maksadıyla bu çalışma uygulandı. Nitel yöntemlerinin uygulandığı bu araştırmanın amacı, sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin, STK’larda gönüllü olarak çalışmasında devamlılığı (sürekliliği) sağlayan motivasyon faktörlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında kariyerlerinin başlangıç aşamasında bulunan, farklı STK'larda görev alan 25 genç gönüllü ile mülakatlar yapılmıştır. Bu verilerin analiz edilmesinin ardından çalışmalar rapor haline getirilmiştir.  Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, H. Merve Bircan, Züleyha Sayın ve Ömer Faruk Aydemir'in dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür. Çalışma  Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, H. Merve Bircan, Züleyha Sayın ve Ömer Faruk Aydemir'in dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür.

STK'larda Kurum Kültürü ve Ücretli Çalışanların İş Tatmini


Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarında var olan kurum kültür türleri ve buralarda ücretli çalışanların iş tatmin durumları incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği araştırma neticesinde 216 STK çalışanından veri alınmış ve gerekli çalışmalardan sonra elde edilen bu veriler rapora dönüştürülmüştür. Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, Ömer Faruk Aydemir, Züleyha Sayın ve H. Merve Bircan'ın dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür.  Büyüklüğü yahut faaliyet gösterdiği sektör ne olursa olsun her kurumun kendine has bir kültürü vardır. Bireylerin içinde doğup büyüdüğü ve benimsediği kültürü nasıl hayatlarındaki hemen hemen her kararı, davranışı etkiliyor ya da belirliyorsa kurumlarda da bu durum farklı değildir. Her kurumun kendine has bir kültürü vardır ve bu durum kurumun birçok politikasına yön vermektedir. Özel ve kamu kurumlarında kurum kültürü akademik olarak incelemeye tabi tutulmuş olsa da STK'ların kurum kültürü, özellikle ülkemizde, pek araştırılmamıştır. Bu vesile ile ülkemiz STK'larında var olan kurum kültür türleri ve ücretli çalışanlarının iş tatmin durumları bu araştırmaya konu edilmiştir.  Yaklaşık iki yıl kadar süren araştırmaya farklı faaliyet alanlarında çalışan, farklı büyüklüklerde STK çalışanları destek vermiştir. Bu çalışmada araştırmaya katılım sağlanan STK'larda var olan kültür türleri, kültürün ücretli çalışanların iş tatmini üzerine etkisi, ücretli çalışanların işlerinden tatmin olup olmadıkları, katılımcıların demografik bilgileri ve kurumlar hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarında var olan kurum kültür türleri ve buralarda ücretli çalışanların iş tatmin durumları incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği araştırma neticesinde 216 STK çalışanından veri alınmış ve gerekli çalışmalardan sonra elde edilen bu veriler rapora dönüştürülmüştür. Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, Ömer Faruk Aydemir, Züleyha Sayın ve H. Merve Bircan'ın dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür.  Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarında var olan kurum kültür türleri ve buralarda ücretli çalışanların iş tatmin durumları incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği araştırma neticesinde 216 STK çalışanından veri alınmış ve gerekli çalışmalardan sonra elde edilen bu veriler rapora dönüştürülmüştür. Çalışma  Büyüklüğü yahut faaliyet gösterdiği sektör ne olursa olsun her kurumun kendine has bir kültürü vardır. Bireylerin içinde doğup büyüdüğü ve benimsediği kültürü nasıl hayatlarındaki hemen hemen her kararı, davranışı etkiliyor ya da belirliyorsa kurumlarda da bu durum farklı değildir. Her kurumun kendine has bir kültürü vardır ve bu durum kurumun birçok politikasına yön vermektedir. Özel ve kamu kurumlarında kurum kültürü akademik olarak incelemeye tabi tutulmuş olsa da STK'ların kurum kültürü, özellikle ülkemizde, pek araştırılmamıştır. Bu vesile ile ülkemiz STK'larında var olan kurum kültür türleri ve ücretli çalışanlarının iş tatmin durumları bu araştırmaya konu edilmiştir.  Büyüklüğü yahut faaliyet gösterdiği sektör ne olursa olsun her kurumun kendine has bir kültürü vardır. Bireylerin içinde doğup büyüdüğü ve benimsediği kültürü nasıl hayatlarındaki hemen hemen her kararı, davranışı etkiliyor ya da belirliyorsa kurumlarda da bu durum farklı değildir. Her kurumun kendine has bir kültürü vardır ve bu durum kurumun birçok politikasına yön vermektedir. Özel ve kamu kurumlarında kurum kültürü akademik olarak incelemeye tabi tutulmuş olsa da STK'ların kurum kültürü, özellikle ülkemizde, pek araştırılmamıştır. Bu vesile ile ülkemiz STK'larında var olan kurum kültür türleri ve ücretli çalışanlarının iş tatmin durumları bu araştırmaya konu edilmiştir.  Yaklaşık iki yıl kadar süren araştırmaya farklı faaliyet alanlarında çalışan, farklı büyüklüklerde STK çalışanları destek vermiştir. Bu çalışmada araştırmaya katılım sağlanan STK'larda var olan kültür türleri, kültürün ücretli çalışanların iş tatmini üzerine etkisi, ücretli çalışanların işlerinden tatmin olup olmadıkları, katılımcıların demografik bilgileri ve kurumlar hakkında genel bilgilere yer verilmiştir.

STK'larda İş Birliği Kültürünün Geliştirilmesi


Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), sivil toplum alanında kâr amacı gütmeden faaliyet gösteren kuruluşların “kurumsal kapasitelerini” artırmak amacıyla faaliyetler yürütmektedir. KYA, sivil alandaki çalışmaların gönüllülük ruhunu ve motivasyonunu kaybetmeden daha organize, verimli ve sürekli olmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda STK Konuşmaları, STK’ların önemli ve öncelikli meselelerini ele alan çok önemsediğimiz bir etkinlik serisidir. Bu etkinlikte STK’ların gündemini etkileyen konular, sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmekte sonra da raporlanmaktadır. Gönüllük temelli faaliyet gösteren STK’ların iş birliği ve birlikte çalışma kültürü konusundaki eksiklikleri son yıllarda sıkça dile getirilmektedir. Bu ihtiyaçtan hareketle STK Konuşmaları’nın sekizincisi bu konuya ayrılmıştır. Bu rapor,  “STK’larda İş Birliği Kültürünün Geliştirilmesi” konusuyla 23 Şubat 2019 tarihinde gerçekleştirilen STK Konuşmaları’ndan, katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak Halit Bekiroğlu ve Züleyha Sayın tarafından yayına hazırlanmıştır.  Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), sivil toplum alanında kâr amacı gütmeden faaliyet gösteren kuruluşların “kurumsal kapasitelerini” artırmak amacıyla faaliyetler yürütmektedir. KYA, sivil alandaki çalışmaların gönüllülük ruhunu ve motivasyonunu kaybetmeden daha organize, verimli ve sürekli olmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda STK Konuşmaları, STK’ların önemli ve öncelikli meselelerini ele alan çok önemsediğimiz bir etkinlik serisidir. Bu etkinlikte STK’ların gündemini etkileyen konular, sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmekte sonra da raporlanmaktadır. Gönüllük temelli faaliyet gösteren STK’ların iş birliği ve birlikte çalışma kültürü konusundaki eksiklikleri son yıllarda sıkça dile getirilmektedir. Bu ihtiyaçtan hareketle STK Konuşmaları’nın sekizincisi bu konuya ayrılmıştır. Bu rapor,  “STK’larda İş Birliği Kültürünün Geliştirilmesi” konusuyla 23 Şubat 2019 tarihinde gerçekleştirilen STK Konuşmaları’ndan, katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak Halit Bekiroğlu ve Züleyha Sayın tarafından yayına hazırlanmıştır. 

STK'larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi


Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmesi için STK Konuşmaları başlığı altında bir etkinlik serisi gerçekleştirmektedir. “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” başlıklı etkinlik, 2 Mart 2019 tarihinde Prof. Dr. Ömer Torlak’ın moderatörlüğünde İLKE Vakfı’nda gerçekleştirildi.  Kâr amacı gütmeden topluma fayda üretme eksenli faaliyet gösteren STK’lar, kurumsal imaj oluşturmak, mevcut bağışçıya desteklerinin neticesini göstermek, bağışçı sayısını arttırmak, daha geniş bir kitleyi etkinliklerinden haberdar etmek, daha fazla kişiye destek olmak vb. amaçlar için tanıtım faaliyetleri yapmaktadır. Ancak burada tanıtımın nasıl, nerede, hangi araçlarla yapılacağı, tanıtımın hayırsevere, ihtiyaç sahibine, gönüllüye etkisinin ne olacağı bugüne kadar tartışmaların uzağında kalmıştır. STK Konuşmaları 9'da bu konular üzerine tartışılmış; STK katılımcıları alandaki tecrübelerinden hareketle iyi örnek, uygulama ve fikir paylaşımında bulundu. Gündeme gelen bu konular burada paylaşılan STK'larda Güncel Konular rapor serisinin 4. sü olarak hazırlandı. Bu raporda “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” konusu ele alınmaktadır. STK Konuşmaları 9’un katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak hazırlanan bu rapor, Prof. Dr. Ömer Torlak ve KYA Uzmanı Ömer Faruk Aydemir tarafından yayına hazırlandı. Hayır ve iyilik faaliyetlerinin hangi hassasiyetleri gözeterek ve nasıl bir iletişim ile yapılması gibi zor bir konuyu yazarlarımız çok hassas, açık, anlaşılır ve uygulama örnekleri ile ortaya koymaktadır. Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmesi için STK Konuşmaları başlığı altında bir etkinlik serisi gerçekleştirmektedir. “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” başlıklı etkinlik, 2 Mart 2019 tarihinde Prof. Dr. Ömer Torlak’ın moderatörlüğünde İLKE Vakfı’nda gerçekleştirildi.  Kâr amacı gütmeden topluma fayda üretme eksenli faaliyet gösteren STK’lar, kurumsal imaj oluşturmak, mevcut bağışçıya desteklerinin neticesini göstermek, bağışçı sayısını arttırmak, daha geniş bir kitleyi etkinliklerinden haberdar etmek, daha fazla kişiye destek olmak vb. amaçlar için tanıtım faaliyetleri yapmaktadır. Ancak burada tanıtımın nasıl, nerede, hangi araçlarla yapılacağı, tanıtımın hayırsevere, ihtiyaç sahibine, gönüllüye etkisinin ne olacağı bugüne kadar tartışmaların uzağında kalmıştır. STK Konuşmaları 9'da bu konular üzerine tartışılmış; STK katılımcıları alandaki tecrübelerinden hareketle iyi örnek, uygulama ve fikir paylaşımında bulundu. Gündeme gelen bu konular burada paylaşılan STK'larda Güncel Konular rapor serisinin 4. sü olarak hazırlandı. Bu raporda “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” konusu ele alınmaktadır. STK Konuşmaları 9’un katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak hazırlanan bu rapor, Prof. Dr. Ömer Torlak ve KYA Uzmanı Ömer Faruk Aydemir tarafından yayına hazırlandı. Hayır ve iyilik faaliyetlerinin hangi hassasiyetleri gözeterek ve nasıl bir iletişim ile yapılması gibi zor bir konuyu yazarlarımız çok hassas, açık, anlaşılır ve uygulama örnekleri ile ortaya koymaktadır.