Logo

Yayınlar

İLKE Faaliyet Raporu 2018

İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği İslami ve insani değerler çerçevesinde yaşamak, yaşanmasına imkan veren şartları oluşturmak gayesiyle 2010 yılında kurulduğu...

STK'larda Strateji Geliştirme: İmkan ve Kabiliyetler


Kurumsal Yönetim Akademisi olarak STK'ların kapasitesinin gelişmesine katkı olması amacıyla her sene bir kez çalıştay düzenlemekteyiz. Ana başlığı STK'larda Kapasite Geliştirme olan bu çalıştayların 2018 yılı içerisinde düzenlenen ikincisi STK'larda Strateji Geliştirme: İmkan ve Kabiliyetler olarak kurgulandı. 28 Nisan 2018 tarihinde gerçekleşen çalıştayda 4 oturum ve açılış konuşması da dahil olmak üzere 11 konuşmacı, aşağıda da belirtilen, farklı konularda sunumlar gerçekleştirmiştir:     Çalıştayda sunulan sunum ve bildiriler derlenerek bir bildiri kitabı haline getirildi.  Kurumsal Yönetim Akademisi olarak STK'ların kapasitesinin gelişmesine katkı olması amacıyla her sene bir kez çalıştay düzenlemekteyiz. Ana başlığı STK'larda Kapasite Geliştirme olan bu çalıştayların 2018 yılı içerisinde düzenlenen ikincisi STK'larda Strateji Geliştirme: İmkan ve Kabiliyetler olarak kurgulandı. 28 Nisan 2018 tarihinde gerçekleşen çalıştayda 4 oturum ve açılış konuşması da dahil olmak üzere 11 konuşmacı, aşağıda da belirtilen, farklı konularda sunumlar gerçekleştirmiştir: STK’larda Stratejik Düşünme, Prof. Dr. Mehmet Barca STK’larda Stratejik Düşünme,  STK’larda Yeni Bir Fikriyat Oluşturma İhtiyacı,  Davut Şanver ve Turgay Aldemir STK’larda Yeni Bir Fikriyat Oluşturma İhtiyacı,  STK’ların Devlet İle İlişkileri ve Özerklik, Prof. Dr. Haluk Alkan Temel Göstergeler ile Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Doç. Dr. Yunus Kaya Temel Göstergeler ile Türkiye’nin Toplumsal Yapısı,  STK Hukuku Konusunda Güncel İhtiyaçlar, Dr. Öğr. Üyesi Eyüp Sabri Kala STK’larda Etkin İletişim Yönetimi, Kemal Öztürk STK’larda İnsan Kaynakları Yönetimi, Doç. Dr. Lütfi Arslan STK’larda Kaynak Geliştirme ve Finans Yönetimi, Mehmet Koca STK’larda Kayıt Tutma, Entegrasyon ve Raporlama, Mustafa Tutkun STK’larda Denetleme ve Risk Yönetimi, Doç. Dr. Davut Pehlivanlı Çalıştayda sunulan sunum ve bildiriler derlenerek bir bildiri kitabı haline getirildi. 

Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü (1997-2012)


Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir.   Çalışma üç ayrı bölümde 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat post modern darbe sürecinin aktörleri, 28 Şubat Millî Güvenlik Kurulu Toplantısı ve alınan kararlar ve kesintisiz eğitim uygulaması incelenmiştir. geçmişten dünümüze Kur’an kursları, imam hatip okulları ve ilahiyat fakültelerindeki nitel ve nicel değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. 4+4+4 ile birlikte öğretim programlarına yeni dâhil olan din dersleri, ülkemizdeki din eğitiminin yeniden yapılandırılması ve din eğitiminde devlet ve STK’ların konumu gibi konu başlıkları incelenmiştir. Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Bu rapor Türkiye'de Din Eğitimi Projesi kapsamında yayınlanmıştır. Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Çalışma üç ayrı bölümde 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat post modern darbe sürecinin aktörleri, 28 Şubat Millî Güvenlik Kurulu Toplantısı ve alınan kararlar ve kesintisiz eğitim uygulaması incelenmiştir. geçmişten dünümüze Kur’an kursları, imam hatip okulları ve ilahiyat fakültelerindeki nitel ve nicel değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. 4+4+4 ile birlikte öğretim programlarına yeni dâhil olan din dersleri, ülkemizdeki din eğitiminin yeniden yapılandırılması ve din eğitiminde devlet ve STK’ların konumu gibi konu başlıkları incelenmiştir. Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Bu rapor Türkiye'de Din Eğitimi Projesi kapsamında yayınlanmıştır. Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Çalışma üç ayrı bölümde 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat post modern darbe sürecinin aktörleri, 28 Şubat Millî Güvenlik Kurulu Toplantısı ve alınan kararlar ve kesintisiz eğitim uygulaması incelenmiştir. geçmişten dünümüze Kur’an kursları, imam hatip okulları ve ilahiyat fakültelerindeki nitel ve nicel değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. 4+4+4 ile birlikte öğretim programlarına yeni dâhil olan din dersleri, ülkemizdeki din eğitiminin yeniden yapılandırılması ve din eğitiminde devlet ve STK’ların konumu gibi konu başlıkları incelenmiştir. Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Çalışma üç ayrı bölümde 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat post modern darbe sürecinin aktörleri, 28 Şubat Millî Güvenlik Kurulu Toplantısı ve alınan kararlar ve kesintisiz eğitim uygulaması incelenmiştir. geçmişten dünümüze Kur’an kursları, imam hatip okulları ve ilahiyat fakültelerindeki nitel ve nicel değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. 4+4+4 ile birlikte öğretim programlarına yeni dâhil olan din dersleri, ülkemizdeki din eğitiminin yeniden yapılandırılması ve din eğitiminde devlet ve STK’ların konumu gibi konu başlıkları incelenmiştir. Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Bu rapor İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği tarafından Mehmet Bahçekapılı ’ya hazırlatılan "Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü" başlıklı araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Çalışma üç ayrı bölümde 28 Şubat 1997 sonrası Türkiye’de din eğitimi alanındaki hem yasal/hukuki, hem de muhtelif alt alanları ile birlikte- kurumsal sivil din eğitimi alanındaki dönüşümleri ve yeni eğilimleri tespit etmektedir. 28 Şubat post modern darbe sürecinin aktörleri, 28 Şubat Millî Güvenlik Kurulu Toplantısı ve alınan kararlar ve kesintisiz eğitim uygulaması incelenmiştir. geçmişten dünümüze Kur’an kursları, imam hatip okulları ve ilahiyat fakültelerindeki nitel ve nicel değişim ve dönüşümler ele alınmıştır. 4+4+4 ile birlikte öğretim programlarına yeni dâhil olan din dersleri, ülkemizdeki din eğitiminin yeniden yapılandırılması ve din eğitiminde devlet ve STK’ların konumu gibi konu başlıkları incelenmiştir. Araştırmanın en önemli özelliği Türkiye’de ilk defa devletin, din eğitiminde sivil iradeye daha fazla alan açması ve sivil din eğitimini teşvik etmesi gerektiğinin altını çizmesidir Bu rapor Türkiye'de Din Eğitimi Projesi kapsamında yayınlanmıştır.

İLKE Bülten 15

İLKE Bülten’in onbeşinci sayısıyla birlikteyiz. Bültenimiz, İLKE Derneği ve kurumları İGİAD, İLEM ve YEKDER’in Temmuz-Eylül dönemi faaliyetlerinden oluşuyor. Bu aylar,...

İLKE Bülten 14

İLKE Bülten’in ondördüncü sayısıyla birlikteyiz. Bültenimiz, İLKE Derneği ve kurumları İGİAD, İLEM ve YEKDER’in Nisan-Haziran dönemi faaliyetlerinden oluşuyor. Bu aylar,...