İLKE Katalog 2019
İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, pek çok hayır ve hizmet kuruluşunu kurmuş ve destek olmuş iradenin, çalışmalarını derinleştirmek amacıyla tesis...
İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, pek çok hayır ve hizmet kuruluşunu kurmuş ve destek olmuş iradenin, çalışmalarını derinleştirmek amacıyla tesis...
Günümüzde yükseköğretime erişim sorunu yerine yükseköğretimde arz-talep dengesindeki niteliksel değişim daha fazla öne çıkmaya başlamıştır. Bu bağlamda öğrenci tercihlerindeki değişim yakından izlenmesi gereken önemli bir konu hâline gelmiştir. Tercihlerdeki değişim ve kontenjan sorunu, örgün öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim türlerinin tümünde yaşandığı için sorunu bir bütün olarak ele almanın gerekliliği dikkat çekmektedir. Bu çalışmada öncelikle veriye dayalı olarak yükseköğretimde mevcut durum ortaya konulmaktadır. Daha sonra yükseköğretime başvuru, kontenjan ve yerleşme konusu ele alınmaktadır. Başvuru, kontenjan ve yerleşme konusu, örgün öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim gibi öğrenim türlerine ve mezun olunan lise türüne göre ayrı başlıklarda incelenmektedir. Çalışma, sorunların sınıflandırılması ve çözümüne yönelik politika önerileri ile sona ermektedir. Günümüzde yükseköğretime erişim sorunu yerine yükseköğretimde arz-talep dengesindeki niteliksel değişim daha fazla öne çıkmaya başlamıştır. Bu bağlamda öğrenci tercihlerindeki değişim yakından izlenmesi gereken önemli bir konu hâline gelmiştir. Tercihlerdeki değişim ve kontenjan sorunu, örgün öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim türlerinin tümünde yaşandığı için sorunu bir bütün olarak ele almanın gerekliliği dikkat çekmektedir. Bu çalışmada öncelikle veriye dayalı olarak yükseköğretimde mevcut durum ortaya konulmaktadır. Daha sonra yükseköğretime başvuru, kontenjan ve yerleşme konusu ele alınmaktadır. Başvuru, kontenjan ve yerleşme konusu, örgün öğretim, açık öğretim ve uzaktan öğretim gibi öğrenim türlerine ve mezun olunan lise türüne göre ayrı başlıklarda incelenmektedir. Çalışma, sorunların sınıflandırılması ve çözümüne yönelik politika önerileri ile sona ermektedir.
Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmesi için STK Konuşmaları başlığı altında bir etkinlik serisi gerçekleştirmektedir. “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” başlıklı etkinlik, 2 Mart 2019 tarihinde Prof. Dr. Ömer Torlak’ın moderatörlüğünde İLKE Vakfı’nda gerçekleştirildi. Kâr amacı gütmeden topluma fayda üretme eksenli faaliyet gösteren STK’lar, kurumsal imaj oluşturmak, mevcut bağışçıya desteklerinin neticesini göstermek, bağışçı sayısını arttırmak, daha geniş bir kitleyi etkinliklerinden haberdar etmek, daha fazla kişiye destek olmak vb. amaçlar için tanıtım faaliyetleri yapmaktadır. Ancak burada tanıtımın nasıl, nerede, hangi araçlarla yapılacağı, tanıtımın hayırsevere, ihtiyaç sahibine, gönüllüye etkisinin ne olacağı bugüne kadar tartışmaların uzağında kalmıştır. STK Konuşmaları 9'da bu konular üzerine tartışılmış; STK katılımcıları alandaki tecrübelerinden hareketle iyi örnek, uygulama ve fikir paylaşımında bulundu. Gündeme gelen bu konular burada paylaşılan STK'larda Güncel Konular rapor serisinin 4. sü olarak hazırlandı. Bu raporda “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” konusu ele alınmaktadır. STK Konuşmaları 9’un katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak hazırlanan bu rapor, Prof. Dr. Ömer Torlak ve KYA Uzmanı Ömer Faruk Aydemir tarafından yayına hazırlandı. Hayır ve iyilik faaliyetlerinin hangi hassasiyetleri gözeterek ve nasıl bir iletişim ile yapılması gibi zor bir konuyu yazarlarımız çok hassas, açık, anlaşılır ve uygulama örnekleri ile ortaya koymaktadır. Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmesi için STK Konuşmaları başlığı altında bir etkinlik serisi gerçekleştirmektedir. “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” başlıklı etkinlik, 2 Mart 2019 tarihinde Prof. Dr. Ömer Torlak’ın moderatörlüğünde İLKE Vakfı’nda gerçekleştirildi. Kâr amacı gütmeden topluma fayda üretme eksenli faaliyet gösteren STK’lar, kurumsal imaj oluşturmak, mevcut bağışçıya desteklerinin neticesini göstermek, bağışçı sayısını arttırmak, daha geniş bir kitleyi etkinliklerinden haberdar etmek, daha fazla kişiye destek olmak vb. amaçlar için tanıtım faaliyetleri yapmaktadır. Ancak burada tanıtımın nasıl, nerede, hangi araçlarla yapılacağı, tanıtımın hayırsevere, ihtiyaç sahibine, gönüllüye etkisinin ne olacağı bugüne kadar tartışmaların uzağında kalmıştır. STK Konuşmaları 9'da bu konular üzerine tartışılmış; STK katılımcıları alandaki tecrübelerinden hareketle iyi örnek, uygulama ve fikir paylaşımında bulundu. Gündeme gelen bu konular burada paylaşılan STK'larda Güncel Konular rapor serisinin 4. sü olarak hazırlandı. Bu raporda “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” konusu ele alınmaktadır. STK Konuşmaları 9’un katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak hazırlanan bu rapor, Prof. Dr. Ömer Torlak ve KYA Uzmanı Ömer Faruk Aydemir tarafından yayına hazırlandı. Hayır ve iyilik faaliyetlerinin hangi hassasiyetleri gözeterek ve nasıl bir iletişim ile yapılması gibi zor bir konuyu yazarlarımız çok hassas, açık, anlaşılır ve uygulama örnekleri ile ortaya koymaktadır.
Sivil eğitim; modern, kitlesel, zorunlu eğitimin destekleyicisi, tamamlayıcısı ya da alternatifi olabilecek yaklaşımları ve uygulamaları ifade etmek amacıyla kullanılan genel bir kavramdır. Birbirinden farklı eğitim yaklaşımlarından oluşan oldukça geniş bir yelpazeyi içine alan sivil eğitim için yaygın olarak kullanılan bir diğer kavram alternatif eğitimdir. Alternatif eğitim arayışları, ulus devlet için vatandaş, sanayi toplumu için nitelikli iş gücü ve modern kent toplumu için bilinçli birey yetiştirmeyi amaçlayan kitlesel eğitim sistemleri içinde yer al(a)mayan ya da almak istemeyenlerin arayışlarından ortaya çıkmış nispeten yeni bir kavramdır. Türkiye’de de alternatif eğitim arayışlarına yönelenler bulunmaktadır. Hükûmetlerin de zaman zaman sivil eğitimi gündemlerine aldıkları, tartışmaya açtıkları görülmektedir. Bu arayış ve tartışmalar, sivil eğitimin kapsamı, işlerliği ve yönetimine yönelik soruları artırmaktadır. Bu araştırmada; sivil eğitimin kapsamı, gelişimi, kuramsal temelleri, güncel durumu ve geleceğe yönelik öngörüler doğrultusunda analizi yapılacaktır. Bu araştırmada, sivil eğitimin, modern eğitim sistemine gerçek bir alternatif olup olmadığı ve hükûmetlerin sivil eğitime dair tereddütlerini anlamaya yarayacak ipuçları sunması amaçlanmaktadır.
Önümüzdeki 20 yılda dünya ekonomilerini köklü dönüşümler beklemektedir. Türkiye’nin arzu edilen refah seviyesine ulaşabilmesi için hem mevcut yapısal sorunlarını çözmesi...