Logo

Yayınlar

Okul Öncesi Eğitimde Ücretsiz Yemek Uygulaması


Dünya çapında okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme, giderek aciliyet kazanan bir sorun haline gelmiştir. Çocuklar arasında yetersiz beslenme, büyüme ve gelişmeye engel olan bir sağlık sorunu olduğu kadar aynı zamanda bir insan hakları sorunudur. Okul öncesi kademesindeki çocukların gereksinimleri göz önünde bulundurularak politika yapıcıların; girişimin yoksulluğu ve eşitsizliği azaltmak, çocukların sağlığını ve gelişimini desteklemek ve ailelerin ve toplulukların refahını desteklemek gibi potansiyel uzun vadeli faydaları dikkate alması elzemdir. Bu girişimin sunduğu fırsatlardan yararlanmak için birlikte çalışılarak, çocuklar için daha parlak bir gelecek yaratma yolunda önemli bir adım atılabilir. Küçük çocukların okul saatlerinde besleyici gıdalara erişimlerini sağlayarak beslenme durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan ücretsiz yemek uygulaması, Türkiye’de okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme sorununun ele alınmasına yönelik kritik bir adımdır. Bu politika notu; tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi de dahil olmak üzere, Türkiye’deki okul öncesi çağındaki çocuklara yönelik ücretsiz yemek politikasına ilişkin kapsamlı bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.   Dünya çapında okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme, giderek aciliyet kazanan bir sorun haline gelmiştir. Çocuklar arasında yetersiz beslenme, büyüme ve gelişmeye engel olan bir sağlık sorunu olduğu kadar aynı zamanda bir insan hakları sorunudur. Okul öncesi kademesindeki çocukların gereksinimleri göz önünde bulundurularak politika yapıcıların; girişimin yoksulluğu ve eşitsizliği azaltmak, çocukların sağlığını ve gelişimini desteklemek ve ailelerin ve toplulukların refahını desteklemek gibi potansiyel uzun vadeli faydaları dikkate alması elzemdir. Bu girişimin sunduğu fırsatlardan yararlanmak için birlikte çalışılarak, çocuklar için daha parlak bir gelecek yaratma yolunda önemli bir adım atılabilir. Küçük çocukların okul saatlerinde besleyici gıdalara erişimlerini sağlayarak beslenme durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan ücretsiz yemek uygulaması, Türkiye’de okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme sorununun ele alınmasına yönelik kritik bir adımdır. Bu politika notu; tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi de dahil olmak üzere, Türkiye’deki okul öncesi çağındaki çocuklara yönelik ücretsiz yemek politikasına ilişkin kapsamlı bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. 

İLKE Politika Önerileri 11 | Hukuk


İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. Türkiye’deki hukuk sisteminin, siyasetin ön ayak olduğu temel hak ve özgürlüklere dair kazanımları ileri taşıyabilecek ve sağlam temellere oturtabilecek bir gelişim göstermesi ülkemizin temel ihtiyaçları arasında yer almaktadır. Gelişimin önemli bir kriteri bir yandan yetki ve kamu gücü kullananların hukukla bağlı olmayı içselleştirebilmesi, diğer yandan yargı erkinin yasama ve yürütme karşısında jüristokrasiye varmayacak düzeyde bağımsız bir konuma erişebilmesidir. Gelişimin bir diğer bileşeni ise içinde bulunduğu toplumsal gerçekliğin farkında, talep ve sorunlara duyarlı ve etkin çözüm sunmada sorumlu ve aktif davranabilen bir yargının varlığıdır.  İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. Türkiye’deki hukuk sisteminin, siyasetin ön ayak olduğu temel hak ve özgürlüklere dair kazanımları ileri taşıyabilecek ve sağlam temellere oturtabilecek bir gelişim göstermesi ülkemizin temel ihtiyaçları arasında yer almaktadır. Gelişimin önemli bir kriteri bir yandan yetki ve kamu gücü kullananların hukukla bağlı olmayı içselleştirebilmesi, diğer yandan yargı erkinin yasama ve yürütme karşısında jüristokrasiye varmayacak düzeyde bağımsız bir konuma erişebilmesidir. Gelişimin bir diğer bileşeni ise içinde bulunduğu toplumsal gerçekliğin farkında, talep ve sorunlara duyarlı ve etkin çözüm sunmada sorumlu ve aktif davranabilen bir yargının varlığıdır.

İLKE Politika Önerileri 10 | Göç


İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. Türkiye tarih boyunca bir göç ülkesi olmuştur. Türkiye'nin 21. yüzyılda da hem iç göç hem dış göç olgularını titizlikle takip etmesi, yasal-kurumsal düzeyde göç yönetimini temel hak ve özgürlükler başta olmak üzere belli insani ve tarihsel ilkelere göre yapılandırması, göçle ilgili idari kayıtları ayrıntılı şekilde tutması ve şeffaf şekilde sunması, göçmenlerin yaşadığı veya yaşaması muhtemel ekonomik, sosyal ve kültürel entegrasyon sorunlarını odaklı ve sistematik şekilde ele alması şarttır. Bu politika dosyası, Türkiye'nin göçmen çocuklardan beyin göçüne, göçle ilgili gündem maddelerine dair tespit ve teklifler içerir.  İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. Türkiye tarih boyunca bir göç ülkesi olmuştur. Türkiye'nin 21. yüzyılda da hem iç göç hem dış göç olgularını titizlikle takip etmesi, yasal-kurumsal düzeyde göç yönetimini temel hak ve özgürlükler başta olmak üzere belli insani ve tarihsel ilkelere göre yapılandırması, göçle ilgili idari kayıtları ayrıntılı şekilde tutması ve şeffaf şekilde sunması, göçmenlerin yaşadığı veya yaşaması muhtemel ekonomik, sosyal ve kültürel entegrasyon sorunlarını odaklı ve sistematik şekilde ele alması şarttır. Bu politika dosyası, Türkiye'nin göçmen çocuklardan beyin göçüne, göçle ilgili gündem maddelerine dair tespit ve teklifler içerir.

İLKE Politika Önerileri 8 | Türkiye'de Yaygın Din Eğitimi


İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. İLKE Vakfı olarak, şimdiye dek gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerimizi karar alıcılar, politika yapıcılar ve uygulayıcılara sunarak hizmet odaklı kimliğimizin gereğini yerine getirmeye çalıştık. Bu kapsamda hazırladığımız "Eğitim Alanında Politika Önerileri" dosyası, 2023 Türkiye genel seçimleri sonrası hayata geçirilecek eğitim politikalarının niteliğini artırmaya yönelik teklifler içeriyor. İLKE'nin bugüne dek ürettiği çalışmaların yanı sıra her biri alanında uzman isimlerin katkılarıyla hazırlanan bu dosyalarla geleceğin Türkiye'si için geliştirilecek politikalara katkı sunmayı gaye ediniyoruz. İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın bir süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. İLKE olarak yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, sivil toplum ve ekonomi alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarımızı tüm ilgililerin istifadesine sunuyoruz. İLKE Vakfı olarak, şimdiye dek gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerimizi karar alıcılar, politika yapıcılar ve uygulayıcılara sunarak hizmet odaklı kimliğimizin gereğini yerine getirmeye çalıştık. Bu kapsamda hazırladığımız "Eğitim Alanında Politika Önerileri" dosyası, 2023 Türkiye genel seçimleri sonrası hayata geçirilecek eğitim politikalarının niteliğini artırmaya yönelik teklifler içeriyor. İLKE'nin bugüne dek ürettiği çalışmaların yanı sıra her biri alanında uzman isimlerin katkılarıyla hazırlanan bu dosyalarla geleceğin Türkiye'si için geliştirilecek politikalara katkı sunmayı gaye ediniyoruz.

İLKE Politika Önerileri 9 | Yükseköğretim


İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. Yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, ekonomi ve sivil toplum alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarla topluma ışık tutuyoruz. Yükseköğretim, hızla değişen politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel dinamikler doğrultusunda dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dönüşüyor. Toplumsal dönüşümün en önemli katalizörlerinden olan yükseköğretim, bilginin üretildiği ve kuşaktan kuşağa aktarıldığı merkezi yapısının yanı sıra ekonominin de temel taşlarını oluşturuyor. Gerek yapısal gerekse yönetsel açıdan izlenecek doğru politikalar yükseköğretimin daha proaktif, işlevsel ve vizyoner bir yapıya kavuşmasını sağlıyor. Yükseköğretim Politika Öneri dosyası, alana dair önemli gündem, tespit ve teklifleri uzmanların kaleminden politika yapıcı, uygulayıcı ve araştırmacıların ilgisine sunuyor.  İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı, bir sivil toplum kuruluşu olarak 40 yılı aşkın süredir bilgi, politika ve strateji üretiyor. Yaptığımız çalışmalarla bir taraftan sivil alanın nabzını tutuyor; bir taraftan da ülke meselelerinin daha derinlikli ve nitelikli kavranmasını sağlamaya çalışıyoruz. Eğitim, toplum, ekonomi ve sivil toplum alanlarını merkeze aldığımız çalışmalarla topluma ışık tutuyoruz. Yükseköğretim, hızla değişen politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel dinamikler doğrultusunda dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dönüşüyor. Toplumsal dönüşümün en önemli katalizörlerinden olan yükseköğretim, bilginin üretildiği ve kuşaktan kuşağa aktarıldığı merkezi yapısının yanı sıra ekonominin de temel taşlarını oluşturuyor. Gerek yapısal gerekse yönetsel açıdan izlenecek doğru politikalar yükseköğretimin daha proaktif, işlevsel ve vizyoner bir yapıya kavuşmasını sağlıyor. Yükseköğretim Politika Öneri dosyası, alana dair önemli gündem, tespit ve teklifleri uzmanların kaleminden politika yapıcı, uygulayıcı ve araştırmacıların ilgisine sunuyor.