Logo

Yayınlar

Türkiye'de Sivil Eğitim, Korkuyla Ümit Arasında


Sivil eğitim; modern, kitlesel, zorunlu eğitimin destekleyicisi, tamamlayıcısı ya da alternatifi olabilecek yaklaşımları ve uygulamaları ifade etmek amacıyla kullanılan genel bir kavramdır. Birbirinden farklı eğitim yaklaşımlarından oluşan oldukça geniş bir yelpazeyi içine alan sivil eğitim için yaygın olarak kullanılan bir diğer kavram alternatif eğitimdir. Alternatif eğitim arayışları, ulus devlet için vatandaş, sanayi toplumu için nitelikli iş gücü ve modern kent toplumu için bilinçli birey yetiştirmeyi amaçlayan kitlesel eğitim sistemleri içinde yer al(a)mayan ya da almak istemeyenlerin arayışlarından ortaya çıkmış nispeten yeni bir kavramdır. Türkiye’de de alternatif eğitim arayışlarına yönelenler bulunmaktadır. Hükûmetlerin de zaman zaman sivil eğitimi gündemlerine aldıkları, tartışmaya açtıkları görülmektedir. Bu arayış ve tartışmalar, sivil eğitimin kapsamı, işlerliği ve yönetimine yönelik soruları artırmaktadır. Bu araştırmada; sivil eğitimin kapsamı, gelişimi, kuramsal temelleri, güncel durumu ve geleceğe yönelik öngörüler doğrultusunda analizi yapılacaktır. Bu araştırmada, sivil eğitimin, modern eğitim sistemine gerçek bir alternatif olup olmadığı ve hükûmetlerin sivil eğitime dair tereddütlerini anlamaya yarayacak ipuçları sunması amaçlanmaktadır.

Geleceğin Türkiyesinde Ekonomi Özet Rapor

Önümüzdeki 20 yılda dünya ekonomilerini köklü dönüşümler beklemektedir. Türkiye’nin arzu edilen refah seviyesine ulaşabilmesi için hem mevcut yapısal sorunlarını çözmesi...

Geleceğin Türkiyesinde Ekonomi

Gelecekte nasıl bir Türkiye’de yaşayacağımızı, bugün nasıl bir ülke tasavvur ettiğimiz belirleyecektir. Eğer toplum olarak ortak bir gelecek tasavvurumuz yoksa...

Eğitime Katılım Bağlamında Okul Aile Birliklerinin Yeri


Ailenin okula katılımının kurumsallaşmış karşılığı olan okul aile birlikleri, okullarda iletişim, sosyal içerik, eğitim ve ekonomi gibi alanlarda önemli görevler üstlenmektedir. Günümüz koşulları, nitelikli ve etkili okullar için okul aile birliklerinin sürecin her aşamasında etkin olmasını zorunlu kılmaktadır. Eğitimde nitelik arayışı içerisinde olan ülkemiz uzun yıllardır okul aile birliklerinin okul süreçlerinde aktif olarak rol almaları için yoğun çaba harcamakta ve bunun sağlanabilmesi için gerekli olan kanun ve yönetmeliklere, örgütsel yapılanmalara ve süreçlere ayrıntılı bir şekilde yer vermektedir. Ancak kâğıt üzerinde ayrıntılı olarak hazırlanan bu süreçleri uygulama konusunda yeterli kararlılığın gösterilmediği görülmektedir. Ülkemizde ailenin okul işleyişi içerisinde yer almasını amaçlayan okul aile birlikleri eğitim hedeflerini gerçekleştirmede kendilerinden beklenen görev ve sorumlulukları tam olarak yerine getirememektedir. Bu kapsamda hazırlanan çalışmanın amacı okul aile birliklerinin toplum ve eğitim nazarındaki önemini ele alıp, ülkemizde okul aile birliklerinin etkili bir şekilde çalışabilmelerine yönelik öneriler sunmaktır. Ailenin okula katılımının kurumsallaşmış karşılığı olan okul aile birlikleri, okullarda iletişim, sosyal içerik, eğitim ve ekonomi gibi alanlarda önemli görevler üstlenmektedir. Günümüz koşulları, nitelikli ve etkili okullar için okul aile birliklerinin sürecin her aşamasında etkin olmasını zorunlu kılmaktadır. Eğitimde nitelik arayışı içerisinde olan ülkemiz uzun yıllardır okul aile birliklerinin okul süreçlerinde aktif olarak rol almaları için yoğun çaba harcamakta ve bunun sağlanabilmesi için gerekli olan kanun ve yönetmeliklere, örgütsel yapılanmalara ve süreçlere ayrıntılı bir şekilde yer vermektedir. Ancak kâğıt üzerinde ayrıntılı olarak hazırlanan bu süreçleri uygulama konusunda yeterli kararlılığın gösterilmediği görülmektedir. Ülkemizde ailenin okul işleyişi içerisinde yer almasını amaçlayan okul aile birlikleri eğitim hedeflerini gerçekleştirmede kendilerinden beklenen görev ve sorumlulukları tam olarak yerine getirememektedir. Bu kapsamda hazırlanan çalışmanın amacı okul aile birliklerinin toplum ve eğitim nazarındaki önemini ele alıp, ülkemizde okul aile birliklerinin etkili bir şekilde çalışabilmelerine yönelik öneriler sunmaktır.

Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim Özet Rapor


“Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim” raporu; politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel değişimler sonucunda yaşanacak değişimlerin yükseköğretimde yansımaları ve bu değişimlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ipuçları veriyor. Yükseköğretim alanındaki gelişmelerin, yükseköğretimi stratejik bir bakışla ele almayı ve bu perspektifle yapısal ve yönetsel değişimi gerekli kıldığı anlaşılıyor. Günümüzde yaşanacak değişimlere hızlı cevap vermenin ve yükseköğretimden beklenen talepleri karşılamanın önemli olduğu görülüyor. Yükseköğretim kurumlarının, insanın anlam arayışına cevap üretme, hayat görüşü oluşumuna katkı sağlama ve kültürel birikim kazandırma gibi amaçların yanında, mesleki bilgi ve beceri kazandırma amacına da hizmet edecek çeşitliliği sağlaması gerektiği vurgulanıyor. Rapor, mevcut durum analizi yaparak gelecekte, işleyen ve güçlü bir yükseköğretim için yapılması gereken değişikliklere dikkat çekiyor ve on iki temadan oluşan bir vizyon ortaya koyuyor.  “Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim” raporu; politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel değişimler sonucunda yaşanacak değişimlerin yükseköğretimde yansımaları ve bu değişimlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ipuçları veriyor. Yükseköğretim alanındaki gelişmelerin, yükseköğretimi stratejik bir bakışla ele almayı ve bu perspektifle yapısal ve yönetsel değişimi gerekli kıldığı anlaşılıyor. Günümüzde yaşanacak değişimlere hızlı cevap vermenin ve yükseköğretimden beklenen talepleri karşılamanın önemli olduğu görülüyor. Yükseköğretim kurumlarının, insanın anlam arayışına cevap üretme, hayat görüşü oluşumuna katkı sağlama ve kültürel birikim kazandırma gibi amaçların yanında, mesleki bilgi ve beceri kazandırma amacına da hizmet edecek çeşitliliği sağlaması gerektiği vurgulanıyor. Rapor, mevcut durum analizi yaparak gelecekte, işleyen ve güçlü bir yükseköğretim için yapılması gereken değişikliklere dikkat çekiyor ve on iki temadan oluşan bir vizyon ortaya koyuyor. “Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim” raporu; politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel değişimler sonucunda yaşanacak değişimlerin yükseköğretimde yansımaları ve bu değişimlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ipuçları veriyor. Yükseköğretim alanındaki gelişmelerin, yükseköğretimi stratejik bir bakışla ele almayı ve bu perspektifle yapısal ve yönetsel değişimi gerekli kıldığı anlaşılıyor. Günümüzde yaşanacak değişimlere hızlı cevap vermenin ve yükseköğretimden beklenen talepleri karşılamanın önemli olduğu görülüyor. Yükseköğretim kurumlarının, insanın anlam arayışına cevap üretme, hayat görüşü oluşumuna katkı sağlama ve kültürel birikim kazandırma gibi amaçların yanında, mesleki bilgi ve beceri kazandırma amacına da hizmet edecek çeşitliliği sağlaması gerektiği vurgulanıyor. Rapor, mevcut durum analizi yaparak gelecekte, işleyen ve güçlü bir yükseköğretim için yapılması gereken değişikliklere dikkat çekiyor ve on iki temadan oluşan bir vizyon ortaya koyuyor.