Logo

Yayınlar

İLKE Faaliyet Raporu 2024


2024 yılı boyunca eğitim, sivil toplum, ekonomi ve toplumsal düşünce alanlarında yürüttüğümüz çalışmalarla, topluma katkı sunmaya devam ettik. Yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz araştırmalar, yayınlar, eğitim programları ve etkinliklerle, akademik birikime katkı sağlamanın yanı sıra toplumsal yapıyı güçlendirmeye yönelik çalışmalar yürüttük.    Faaliyet raporumuz, İLKE’nin yıl boyunca gerçekleştirdiği çalışmaları, yürütülen projeleri ve ulaşılan sonuçları içeren kapsamlı bir özet niteliğindedir. Bu yıl da araştırmalarımızı derinleştirerek önemli akademik çıktılar ürettik, eğitim programlarımızla genç araştırmacılara rehberlik ettik ve fikir dünyamıza katkı sunan etkinlikler düzenledik.   Bu faaliyet raporu sadece İLKE'nin çalışmalarını değil, aynı zamanda üye kuruluşlarımız İLEM, YEKDER ve İGİAD’ın yıl boyunca gerçekleştirdiği faaliyetleri de kapsamaktadır. Vakfımız, bilgi ve deneyimi paylaşma sorumluluğu ile faaliyetlerini daha ileriye taşımayı, sosyal faydayı artırmayı ve dayanışma temelinde yeni işbirlikleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalara dair detayları 2024 Faaliyet Raporu’nda bulabilirsiniz.Toplumsal gelişime katkı sunmak adına birlikte çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz. 2024 yılı boyunca eğitim, sivil toplum, ekonomi ve toplumsal düşünce alanlarında yürüttüğümüz çalışmalarla, topluma katkı sunmaya devam ettik. Yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz araştırmalar, yayınlar, eğitim programları ve etkinliklerle, akademik birikime katkı sağlamanın yanı sıra toplumsal yapıyı güçlendirmeye yönelik çalışmalar yürüttük.  Faaliyet raporumuz, İLKE’nin yıl boyunca gerçekleştirdiği çalışmaları, yürütülen projeleri ve ulaşılan sonuçları içeren kapsamlı bir özet niteliğindedir. Bu yıl da araştırmalarımızı derinleştirerek önemli akademik çıktılar ürettik, eğitim programlarımızla genç araştırmacılara rehberlik ettik ve fikir dünyamıza katkı sunan etkinlikler düzenledik. Bu faaliyet raporu sadece İLKE'nin çalışmalarını değil, aynı zamanda üye kuruluşlarımız İLEM, YEKDER ve İGİAD’ın yıl boyunca gerçekleştirdiği faaliyetleri de kapsamaktadır. Vakfımız, bilgi ve deneyimi paylaşma sorumluluğu ile faaliyetlerini daha ileriye taşımayı, sosyal faydayı artırmayı ve dayanışma temelinde yeni işbirlikleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalara dair detayları 2024 Faaliyet Raporu’nda bulabilirsiniz.Toplumsal gelişime katkı sunmak adına birlikte çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz.

Sürdürülebilir Kalkınmada Sivil Toplum Kuruluşlarının Konumu


Etkisi her geçen gün artan küresel çevre sorunlarıyla mücadelede, çevre ile yaşam arasındaki dengeyi sağlama konusunda devletlere, işletmelere ve hatta bireylere önemli görevler düşmektedir. Küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek için sorumluluk alan sivil toplum kuruluşları hem birer aktör olarak hem de diğer aktörleri birbirine bağlamak için çalışmaktalar ve gün geçtikçe etki sahalarını artırmaktadırlar. Etkisi her geçen gün artan küresel çevre sorunlarıyla mücadelede, çevre ile yaşam arasındaki dengeyi sağlama konusunda devletlere, işletmelere ve hatta bireylere önemli görevler düşmektedir. Küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek için sorumluluk alan sivil toplum kuruluşları hem birer aktör olarak hem de diğer aktörleri birbirine bağlamak için çalışmaktalar ve gün geçtikçe etki sahalarını artırmaktadırlar. Sürdürülebilirlik kültürünü inşa etmek için çabalayan uluslararası çevre STK’larına paralel olarak Türkiye’deki çevre ve diğer STK’ların çevre uygulamalarına katılımı ve sürdürülebilir kalkınma için gereken amaçlarda işbirliği yapmaları vurgulanmaktadır. Aynı zamanda küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek ve uluslararası alanda işbirliğine entegre olunması için STK’ların uluslararasılaşma konusundaki eksiklikleri ve sürece uygun dönüşümleri öne çıkarılmaktadır Sürdürülebilirlik kültürünü inşa etmek için çabalayan uluslararası çevre STK’larına paralel olarak Türkiye’deki çevre ve diğer STK’ların çevre uygulamalarına katılımı ve sürdürülebilir kalkınma için gereken amaçlarda işbirliği yapmaları vurgulanmaktadır. Aynı zamanda küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek ve uluslararası alanda işbirliğine entegre olunması için STK’ların uluslararasılaşma konusundaki eksiklikleri ve sürece uygun dönüşümleri öne çıkarılmaktadır Sivil toplum kuruluşlarının yeşil organizasyon ve yeşil insan kaynakları yönetimi açısından ele alınmasının öneminden hareketle bu çalışmada, sürdürülebilir kalkınmada sivil toplum kuruluşlarının etkilerinin artırılması ve çerçevelerinin genişletilmesi adına hem sivil toplum kuruluşlarına hem de politika yapıcılara öneriler sunulmaktadır. Sivil toplum kuruluşlarının yeşil organizasyon ve yeşil insan kaynakları yönetimi açısından ele alınmasının öneminden hareketle bu çalışmada, sürdürülebilir kalkınmada sivil toplum kuruluşlarının etkilerinin artırılması ve çerçevelerinin genişletilmesi adına hem sivil toplum kuruluşlarına hem de politika yapıcılara öneriler sunulmaktadır. Etkisi her geçen gün artan küresel çevre sorunlarıyla mücadelede, çevre ile yaşam arasındaki dengeyi sağlama konusunda devletlere, işletmelere ve hatta bireylere önemli görevler düşmektedir. Küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek için sorumluluk alan sivil toplum kuruluşları hem birer aktör olarak hem de diğer aktörleri birbirine bağlamak için çalışmaktalar ve gün geçtikçe etki sahalarını artırmaktadırlar.  Sürdürülebilirlik kültürünü inşa etmek için çabalayan uluslararası çevre STK’larına paralel olarak Türkiye’deki çevre ve diğer STK’ların çevre uygulamalarına katılımı ve sürdürülebilir kalkınma için gereken amaçlarda işbirliği yapmaları vurgulanmaktadır. Aynı zamanda küresel çevre sorunlarıyla mücadele etmek ve uluslararası alanda işbirliğine entegre olunması için STK’ların uluslararasılaşma konusundaki eksiklikleri ve sürece uygun dönüşümleri öne çıkarılmaktadır  Sivil toplum kuruluşlarının yeşil organizasyon ve yeşil insan kaynakları yönetimi açısından ele alınmasının öneminden hareketle bu çalışmada, sürdürülebilir kalkınmada sivil toplum kuruluşlarının etkilerinin artırılması ve çerçevelerinin genişletilmesi adına hem sivil toplum kuruluşlarına hem de politika yapıcılara öneriler sunulmaktadır.

IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu


Bu yıl “Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri” temasıyla gerçekleşen IV. İstanbul Eğitim Konferansı, eğitimin birey ve toplum üzerindeki etkilerini yeniden düşünmeye davet eden bir tartışma platformu sundu. Konferansta, bireysel yeteneklerin geliştirilmesi ve toplumsal kalkınmaya katkı sağlanması için analitik düşünme, yaratıcı problem çözme ve sosyal-duygusal beceriler gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunun önemi tartışıldı. Konferansın önemli vurguları arasında, eğitimin yalnızca akademik başarı odaklı bir süreç olmaktan çıkıp öğrencilerin etik değerler, dayanıklılık ve aidiyet duygularını geliştiren bir yapıya dönüşmesi gerektiği yer aldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bu dönüşümdeki yol haritası, öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerini ve toplumun farklı alanlarına katkı sağlayabilecek çok yönlü bireyler olarak yetişmelerini hedefleyen bir vizyonla detaylandırıldı. IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu, eğitimin bireysel potansiyeli ortaya çıkaran ve toplumsal adaleti destekleyen bir yapıya dönüşmesi için kapsamlı öneriler sunuyor. Bu yıl “Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri” temasıyla gerçekleşen IV. İstanbul Eğitim Konferansı, eğitimin birey ve toplum üzerindeki etkilerini yeniden düşünmeye davet eden bir tartışma platformu sundu. Konferansta, bireysel yeteneklerin geliştirilmesi ve toplumsal kalkınmaya katkı sağlanması için analitik düşünme, yaratıcı problem çözme ve sosyal-duygusal beceriler gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunun önemi tartışıldı. Konferansın önemli vurguları arasında, eğitimin yalnızca akademik başarı odaklı bir süreç olmaktan çıkıp öğrencilerin etik değerler, dayanıklılık ve aidiyet duygularını geliştiren bir yapıya dönüşmesi gerektiği yer aldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bu dönüşümdeki yol haritası, öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerini ve toplumun farklı alanlarına katkı sağlayabilecek çok yönlü bireyler olarak yetişmelerini hedefleyen bir vizyonla detaylandırıldı. IV. İstanbul Eğitim Konferansı Sonuç Raporu, eğitimin bireysel potansiyeli ortaya çıkaran ve toplumsal adaleti destekleyen bir yapıya dönüşmesi için kapsamlı öneriler sunuyor.

Türkiye’de Zorunlu Eğitimde Yabancı Dil Öğretimi


Türkiye’de yabancı dil eğitimi, örgün eğitimde önemli bir öncelik olarak ele alınmakta ve bu alanda çeşitli iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Ancak, sürecin tüm paydaşları arasında etkin işbirliğinin sağlanamaması, istenen öğrenim çıktılarına ulaşılmasını zorlaştırmaktadır. Hazırlanan politika notu, bu mevcut durumu verilerle analiz ederek, dijital çağın dil eğitimine etkilerini, değişen öğrenci profilleri ile öğretmenlerin uyumunu ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin verimliliğini ele almaktadır. Ayrıca, uzun süreli yabancı dil eğitimine rağmen öğrencilerin hedeflenen dil seviyelerine ulaşamamasının sebeplerini de incelemektedir. Bu durumun paydaşlar arası etkileşim ve teknolojinin etkin kullanımı ile çözülebileceği vurgulanmaktadır. Teknolojik araçların kullanımı, öğretim ve değerlendirme süreçlerini güçlendirebilirken, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerinin zenginleştirilmesi de eğitimdeki başarının artırılmasına katkı sağlayacaktır. Bu politika notu, dil eğitimindeki mevcut sorunları ve fırsatları dikkate alarak, politika yapıcılara ve eğitimcilere somut çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır.  Türkiye’de yabancı dil eğitimi, örgün eğitimde önemli bir öncelik olarak ele alınmakta ve bu alanda çeşitli iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Ancak, sürecin tüm paydaşları arasında etkin işbirliğinin sağlanamaması, istenen öğrenim çıktılarına ulaşılmasını zorlaştırmaktadır. Türkiye’de yabancı dil eğitimi, örgün eğitimde önemli bir öncelik olarak ele alınmakta ve bu alanda çeşitli iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Ancak, sürecin tüm paydaşları arasında etkin işbirliğinin sağlanamaması, istenen öğrenim çıktılarına ulaşılmasını zorlaştırmaktadır. Hazırlanan politika notu, bu mevcut durumu verilerle analiz ederek, dijital çağın dil eğitimine etkilerini, değişen öğrenci profilleri ile öğretmenlerin uyumunu ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin verimliliğini ele almaktadır. Ayrıca, uzun süreli yabancı dil eğitimine rağmen öğrencilerin hedeflenen dil seviyelerine ulaşamamasının sebeplerini de incelemektedir. Hazırlanan politika notu, bu mevcut durumu verilerle analiz ederek, dijital çağın dil eğitimine etkilerini, değişen öğrenci profilleri ile öğretmenlerin uyumunu ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin verimliliğini ele almaktadır. Ayrıca, uzun süreli yabancı dil eğitimine rağmen öğrencilerin hedeflenen dil seviyelerine ulaşamamasının sebeplerini de incelemektedir. Bu durumun paydaşlar arası etkileşim ve teknolojinin etkin kullanımı ile çözülebileceği vurgulanmaktadır. Teknolojik araçların kullanımı, öğretim ve değerlendirme süreçlerini güçlendirebilirken, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerinin zenginleştirilmesi de eğitimdeki başarının artırılmasına katkı sağlayacaktır. Bu durumun paydaşlar arası etkileşim ve teknolojinin etkin kullanımı ile çözülebileceği vurgulanmaktadır. Teknolojik araçların kullanımı, öğretim ve değerlendirme süreçlerini güçlendirebilirken, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerinin zenginleştirilmesi de eğitimdeki başarının artırılmasına katkı sağlayacaktır. Bu politika notu, dil eğitimindeki mevcut sorunları ve fırsatları dikkate alarak, politika yapıcılara ve eğitimcilere somut çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır.  Bu politika notu, dil eğitimindeki mevcut sorunları ve fırsatları dikkate alarak, politika yapıcılara ve eğitimcilere somut çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. 

The Outlook of Palestine: Palestinian Society in Data Report - Arabic


For decades, Palestine has endured the hardships of Israeli occupation. Since October 7, 2023, the violence perpetrated by the occupying regime has escalated to genocide, pushing the Palestinian issue to the forefront of global public opinion and raising urgent questions about Palestine and the actions of the occupying power.   What are Palestinians' longstanding administrative, economic, and social challenges? How has the occupation impacted Palestinian society, and how does that society continue to resist? This report, The Outlook of Palestine, seeks to answer these critical questions.   The report provides a comprehensive examination of Palestine’s socio-economic situation before October 7 and analyses the effects of Israeli occupation policies on Palestinian society. Using critical indicators in demography, economy, education, health, and labor, the report presents data that reveals both the structural challenges and the resilience within Palestinian society. Additionally, it explores the impact of Israel’s blockade and settlement policies on daily life in Palestine, the conditions of Palestinians in the diaspora, and the social consequences of the occupation.   The Outlook of Palestine report aims to be a resource for studies on Palestine worldwide. The primary purpose of this report is to meet the most basic need in the field of information in today’s world, where the liberation of Palestine requires the partnership of power, will, and knowledge.   Click here to access the English report   Click here to access the Turkish report For decades, Palestine has endured the hardships of Israeli occupation. Since October 7, 2023, the violence perpetrated by the occupying regime has escalated to genocide, pushing the Palestinian issue to the forefront of global public opinion and raising urgent questions about Palestine and the actions of the occupying power. What are Palestinians' longstanding administrative, economic, and social challenges? How has the occupation impacted Palestinian society, and how does that society continue to resist? This report, The Outlook of Palestine, seeks to answer these critical questions. The report provides a comprehensive examination of Palestine’s socio-economic situation before October 7 and analyses the effects of Israeli occupation policies on Palestinian society. Using critical indicators in demography, economy, education, health, and labor, the report presents data that reveals both the structural challenges and the resilience within Palestinian society. Additionally, it explores the impact of Israel’s blockade and settlement policies on daily life in Palestine, the conditions of Palestinians in the diaspora, and the social consequences of the occupation. The Outlook of Palestine report aims to be a resource for studies on Palestine worldwide. The primary purpose of this report is to meet the most basic need in the field of information in today’s world, where the liberation of Palestine requires the partnership of power, will, and knowledge. Click here to access the English report Click here to access the Turkish report