Logo

Yayınlar

Genç İşsizliğin Durumu


Genç İşsizliğinin Durumu: Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençlerin Eğitim ve İstihdam Politikalarına Göre Analizi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesinden Zafer Çelik ve Fatma Betül Coşkun, “Genç İşsizliğinin Durumu: Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençlerin Eğitim ve İstihdam Politikalarına Göre Analizi” başlıklı politika notunu, İLKE Vakfı için kaleme aldı. Hazırlanan politika notunda önce Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki (NEET) gençlerin durumunu ifade eden kavramın çerçevesi çizilerek Türkiye’nin, OECD ülkeleri arasındaki mevcut durumu veriler ışığında değerlendirildi.    Tespit edilen duruma göre Ne Eğitimde Ne İstihdamda olarak tanımlanan gençler, farklı ülkelerde farklı yaş kategorilerinde tanımlansa da ortak özellikleri eğitim aracılığıyla beşerî sermayelerini geliştiremedikleri için hem eğitimden hem de iş gücü piyasasından kopmaktadırlar. NEET oranlarının ülkelere göre dağılımına bakıldığında, Türkiye’de son yıllardaki azalmaya rağmen OECD ülkeleri arasında en yüksek NEET oranına sahip ülke konumundadır. Türkiye, özellikle genç kadın NEET nüfusunun en yüksek orana sahip olduğu ülkedir. Bu minvalde yayınlamış olduğumuz politika notunda Türkiye’nin mevcut durumu ele alınmış, veriler ışığında sorunlar tespit edilmiş ve çözüm önerileri paylaşılmıştır. Genç İşsizliğinin Durumu: Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençlerin Eğitim ve İstihdam Politikalarına Göre Analizi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesinden Zafer Çelik ve Fatma Betül Coşkun, “Genç İşsizliğinin Durumu: Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençlerin Eğitim ve İstihdam Politikalarına Göre Analizi” başlıklı politika notunu, İLKE Vakfı için kaleme aldı. Hazırlanan politika notunda önce Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki (NEET) gençlerin durumunu ifade eden kavramın çerçevesi çizilerek Türkiye’nin, OECD ülkeleri arasındaki mevcut durumu veriler ışığında değerlendirildi.  Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesinden Zafer Çelik ve Fatma Betül Coşkun, “Genç İşsizliğinin Durumu: Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki Gençlerin Eğitim ve İstihdam Politikalarına Göre Analizi” başlıklı politika notunu, İLKE Vakfı için kaleme aldı. Hazırlanan politika notunda önce Ne Eğitimde Ne İstihdamdaki (NEET) gençlerin durumunu ifade eden kavramın çerçevesi çizilerek Türkiye’nin, OECD ülkeleri arasındaki mevcut durumu veriler ışığında değerlendirildi.      Tespit edilen duruma göre Ne Eğitimde Ne İstihdamda olarak tanımlanan gençler, farklı ülkelerde farklı yaş kategorilerinde tanımlansa da ortak özellikleri eğitim aracılığıyla beşerî sermayelerini geliştiremedikleri için hem eğitimden hem de iş gücü piyasasından kopmaktadırlar. NEET oranlarının ülkelere göre dağılımına bakıldığında, Türkiye’de son yıllardaki azalmaya rağmen OECD ülkeleri arasında en yüksek NEET oranına sahip ülke konumundadır. Türkiye, özellikle genç kadın NEET nüfusunun en yüksek orana sahip olduğu ülkedir. Bu minvalde yayınlamış olduğumuz politika notunda Türkiye’nin mevcut durumu ele alınmış, veriler ışığında sorunlar tespit edilmiş ve çözüm önerileri paylaşılmıştır. Tespit edilen duruma göre Ne Eğitimde Ne İstihdamda olarak tanımlanan gençler, farklı ülkelerde farklı yaş kategorilerinde tanımlansa da ortak özellikleri eğitim aracılığıyla beşerî sermayelerini geliştiremedikleri için hem eğitimden hem de iş gücü piyasasından kopmaktadırlar. NEET oranlarının ülkelere göre dağılımına bakıldığında, Türkiye’de son yıllardaki azalmaya rağmen OECD ülkeleri arasında en yüksek NEET oranına sahip ülke konumundadır. Türkiye, özellikle genç kadın NEET nüfusunun en yüksek orana sahip olduğu ülkedir. Bu minvalde yayınlamış olduğumuz politika notunda Türkiye’nin mevcut durumu ele alınmış, veriler ışığında sorunlar tespit edilmiş ve çözüm önerileri paylaşılmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası için Faizsiz Likidite Yönetimi ve Para Politikası Aracı Önerileri

Gerek dünyada gerekse Türkiye’de para politikası kapsamında kullanılan araçların, yöntemlerin birçoğu faize dayanmaktadır. Oysa bugün dünyanın özellikle bazı bölgelerinde oldukça...

Yükseköğretimde Modern Dillerin Eğitimi


Son yıllarda yayımlanan strateji belgelerinde, yükseköğretimde uluslararasılaşma en sık vurgulanan huşulardan birisidir. Dil politikaları ve planlamaları, uluslararasılaşmanın bütün boyutlarına temel teşkil etmektedir.  İçinde bulunduğumuz yüzyılda modern diller yalnızca uzmanlık amacıyla öğrenilmemekte uluslararası dolaşımın en pratik araçlarından biri olduğu için “herkes” tarafından öğrenilmektedir. Üniversitelerin kalitesi de öğrencilerine önerebildiği dil öğrenme imkânları ve dil derslerini mevcut programlarıyla entegre edebilme becerisi ile paralel olarak yükselmektedir. Bütün bunlara rağmen üniversitelerin tek yönlü ve anglofon merkezli küreselleşmenin baskılarına eşit ilişkiye dayalı uluslararasılaşma ile çözümler geliştirmeleri gerekmektedir. Bu raporda Türkiye’de ve dünyada modern diller eğitimi kurumsal yapılanmaları açısından incelenmiş, Türkiye’deki örnekleri dünyadaki örnekleri ile karşılaştırılarak çeşitli öneriler sunulmuştur. Son yıllarda yayımlanan strateji belgelerinde, yükseköğretimde uluslararasılaşma en sık vurgulanan huşulardan birisidir. Dil politikaları ve planlamaları, uluslararasılaşmanın bütün boyutlarına temel teşkil etmektedir.  İçinde bulunduğumuz yüzyılda modern diller yalnızca uzmanlık amacıyla öğrenilmemekte uluslararası dolaşımın en pratik araçlarından biri olduğu için “herkes” tarafından öğrenilmektedir. Üniversitelerin kalitesi de öğrencilerine önerebildiği dil öğrenme imkânları ve dil derslerini mevcut programlarıyla entegre edebilme becerisi ile paralel olarak yükselmektedir. Bütün bunlara rağmen üniversitelerin tek yönlü ve anglofon merkezli küreselleşmenin baskılarına eşit ilişkiye dayalı uluslararasılaşma ile çözümler geliştirmeleri gerekmektedir. Bu raporda Türkiye’de ve dünyada modern diller eğitimi kurumsal yapılanmaları açısından incelenmiş, Türkiye’deki örnekleri dünyadaki örnekleri ile karşılaştırılarak çeşitli öneriler sunulmuştur.

Türkiye'de Sivil Toplumun Gündemi Nisan 2021


Türkiye ve dünyadaki fikri birikim ve yönelimleri takip eden ve eleştirel bir gözle değerlendiren çalışmalar yapan Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) sivil toplum çalışmaları kapsamında “Türkiye’de Sivil Toplumun Gündemi” bültenini çıkardı. Bülten; Türkiye’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının yayınlarının ve organizasyonlarının incelendiği, özetlendiği bir bülten olarak yayımlanmaya devam ediyor.   Aylık olarak çıkartılan ve Türkiye’deki sivil toplum faaliyetlerini bütüncül bir perspektifle gözler önüne koymayı amaçlayan bültenin, ayrıca STK’ların görünürlüğünü, Türkiye’deki sivil toplum bilincini ve STK’lar arasındaki iş birliğini arttırmak da hedefler arasında yer alıyor.   Türkiye ve dünyadaki fikri birikim ve yönelimleri takip eden ve eleştirel bir gözle değerlendiren çalışmalar yapan Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) sivil toplum çalışmaları kapsamında “Türkiye’de Sivil Toplumun Gündemi” bültenini çıkardı. Bülten; Türkiye’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının yayınlarının ve organizasyonlarının incelendiği, özetlendiği bir bülten olarak yayımlanmaya devam ediyor. Türkiye ve dünyadaki fikri birikim ve yönelimleri takip eden ve eleştirel bir gözle değerlendiren çalışmalar yapan Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) sivil toplum çalışmaları kapsamında “Türkiye’de Sivil Toplumun Gündemi” bültenini çıkardı. Bülten; Türkiye’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının yayınlarının ve organizasyonlarının incelendiği, özetlendiği bir bülten olarak yayımlanmaya devam ediyor. Aylık olarak çıkartılan ve Türkiye’deki sivil toplum faaliyetlerini bütüncül bir perspektifle gözler önüne koymayı amaçlayan bültenin, ayrıca STK’ların görünürlüğünü, Türkiye’deki sivil toplum bilincini ve STK’lar arasındaki iş birliğini arttırmak da hedefler arasında yer alıyor. Aylık olarak çıkartılan ve Türkiye’deki sivil toplum faaliyetlerini bütüncül bir perspektifle gözler önüne koymayı amaçlayan bültenin, ayrıca STK’ların görünürlüğünü, Türkiye’deki sivil toplum bilincini ve STK’lar arasındaki iş birliğini arttırmak da hedefler arasında yer alıyor. Bülten hazırlanırken Türkiye’deki pek çok STK’nın faaliyetleri incelendi. Rapor, kitap, bilgi notu gibi yarı akademik çalışmaların yanı sıra çalıştay, sempozyum ve eğitim atölyeleri gibi geniş ölçekli organizasyonları dikkate alarak bültenimizde kronolojik olarak yer verdik. Covid-19 salgını sonrası online toplantı uygulamaların  yaygınlaşmasıyla çevrimiçi gerçekleştirilen seminer, konferans ve organizasyonlara bültenimizde yer vermedik.   Bülten hazırlanırken Türkiye’deki pek çok STK’nın faaliyetleri incelendi. Rapor, kitap, bilgi notu gibi yarı akademik çalışmaların yanı sıra çalıştay, sempozyum ve eğitim atölyeleri gibi geniş ölçekli organizasyonları dikkate alarak bültenimizde kronolojik olarak yer verdik. Covid-19 salgını sonrası online toplantı uygulamaların  yaygınlaşmasıyla çevrimiçi gerçekleştirilen seminer, konferans ve organizasyonlara bültenimizde yer vermedik.

İslam İktisadı ve Finansı Bilim Alanı ve Doçentlik Sistemi

Türkiye’nin 2023 vizyonunda İstanbul’un uluslararası finans merkezi olması hedefi bulunmaktadır. İstanbul Finans Merkezi vizyonunun önemli bir bileşeni İslami Finanstır. Türkiye’nin bulunduğu bölgede...