Logo

Yayınlar

STA 2021 Faaliyet Raporu

2021 Aralık ayı itibariyle ise Kurumsal Yönetim Akademisi yeni dönemde yenilenerek alana daha güçlü katkılar yapmak üzere Sivil Toplum Akademisi (STA) ismi...

TODAM 2021 Faaliyet Raporu

Toplumsal değişim alanında araştırmalar yapıp veri setleri ve analiz modelleri oluşturan TODAM’da önemli sosyal sorunları veriler ışığında ele alıyor ve bu sorunlara çözüm...

EPAM 2021 Faaliyet Raporu


EPAM, eğitim güncel tartışma alanları olan uluslararasılaşma ve dijitalleşmeyi geniş bir perspektiften analiz eden raporlar hazırlanmıştır. Türkiye’de eğitim gündemini izleyen politika notlarında eğitim bütçesi, eğitim bilişim ağı, Covid-19 salgını sonrası eğitim ve 20 Milli Eğitim Şurası gündemi doğrultusunda eğitimde fırsat eşitliği, mesleki eğitim ve öğretmenin gelişimi konuları ele alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye’de eğitimde teknoloji kullanımının etkinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla Eğitim Teknolojileri Araştırma Projesi (ETAP) ve Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliğini veriye dayalı izlemek amacıyla Türkiye Eğitim Endeksi adlı iki proje yürütmüştür. EPAM, eğitim politikalarına ve eğitim gündemine ilişkin sıcak gelişmelere ilişkin görüş ve yorumları İLKE Analiz sitesinde yayımlanan görüş yazıları ve İLKE Youtube kanalında ayda iki kez yayımlanan yayınlanan Eğitim Gündemi programları ile kamuoyu ile paylaşmıştır. EPAM eğitim alanındaki araştırma ve yorumlama çalışmalarını beş politika çalıştayı, Dijital Çağda Beceri Geliştirme temalı 1. Uluslararası İstanbul Eğitim Konferansı ve kurum ziyaretleri ile katılımcı ve paylaşımcı bir yaklaşımla sürdürmüştür.   EPAM, eğitim düşüncesinin kuramsal arka planının güçlenmesi amacıyla eğitim kitapları yayımlama projesini de başlatmış ve ilk eserlerini 2022’de okuyucuyla buluşturmak üzere hazırlıklarını tamamlamak üzeredir. EPAM, eğitim güncel tartışma alanları olan uluslararasılaşma ve dijitalleşmeyi geniş bir perspektiften analiz eden raporlar hazırlanmıştır. EPAM, eğitim güncel tartışma alanları olan uluslararasılaşma ve dijitalleşmeyi geniş bir perspektiften analiz eden raporlar hazırlanmıştır. Türkiye’de eğitim gündemini izleyen politika notlarında eğitim bütçesi, eğitim bilişim ağı, Covid-19 salgını sonrası eğitim ve 20 Milli Eğitim Şurası gündemi doğrultusunda eğitimde fırsat eşitliği, mesleki eğitim ve öğretmenin gelişimi konuları ele alınmıştır. Türkiye’de eğitim gündemini izleyen politika notlarında eğitim bütçesi, eğitim bilişim ağı, Covid-19 salgını sonrası eğitim ve 20 Milli Eğitim Şurası gündemi doğrultusunda eğitimde fırsat eşitliği, mesleki eğitim ve öğretmenin gelişimi konuları ele alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye’de eğitimde teknoloji kullanımının etkinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla Eğitim Teknolojileri Araştırma Projesi (ETAP) ve Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliğini veriye dayalı izlemek amacıyla Türkiye Eğitim Endeksi adlı iki proje yürütmüştür. Bu kapsamda Türkiye’de eğitimde teknoloji kullanımının etkinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla Eğitim Teknolojileri Araştırma Projesi (ETAP) ve Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliğini veriye dayalı izlemek amacıyla Türkiye Eğitim Endeksi adlı iki proje yürütmüştür. EPAM, eğitim politikalarına ve eğitim gündemine ilişkin sıcak gelişmelere ilişkin görüş ve yorumları İLKE Analiz sitesinde yayımlanan görüş yazıları ve İLKE Youtube kanalında ayda iki kez yayımlanan yayınlanan Eğitim Gündemi programları ile kamuoyu ile paylaşmıştır. EPAM, eğitim politikalarına ve eğitim gündemine ilişkin sıcak gelişmelere ilişkin görüş ve yorumları İLKE Analiz sitesinde yayımlanan görüş yazıları ve İLKE Youtube kanalında ayda iki kez yayımlanan yayınlanan Eğitim Gündemi programları ile kamuoyu ile paylaşmıştır. EPAM eğitim alanındaki araştırma ve yorumlama çalışmalarını beş politika çalıştayı, Dijital Çağda Beceri Geliştirme temalı 1. Uluslararası İstanbul Eğitim Konferansı ve kurum ziyaretleri ile katılımcı ve paylaşımcı bir yaklaşımla sürdürmüştür. EPAM eğitim alanındaki araştırma ve yorumlama çalışmalarını beş politika çalıştayı, Dijital Çağda Beceri Geliştirme temalı 1. Uluslararası İstanbul Eğitim Konferansı ve kurum ziyaretleri ile katılımcı ve paylaşımcı bir yaklaşımla sürdürmüştür. EPAM, eğitim düşüncesinin kuramsal arka planının güçlenmesi amacıyla eğitim kitapları yayımlama projesini de başlatmış ve ilk eserlerini 2022’de okuyucuyla buluşturmak üzere hazırlıklarını tamamlamak üzeredir. EPAM, eğitim düşüncesinin kuramsal arka planının güçlenmesi amacıyla eğitim kitapları yayımlama projesini de başlatmış ve ilk eserlerini 2022’de okuyucuyla buluşturmak üzere hazırlıklarını tamamlamak üzeredir.

İKAM 2021 Faaliyet Raporu

2021 yılında “Kalkınma ve Az Gelişmişlik Sorunsalı” başlıklı 9. İslam İktisadı Atölyesi’ni gerçekleştirdi. 9 farklı ülkeden 200 katılımcı ile gerçekleşen atölye süresince söz...

Türkiye'de Vergiler ve Gelir Dağılımı


Ekonomik eşitsizliğin önemli bileşenlerinden olan gelir ve servet eşitsizliği; bölüşüm teorileri kapsamında iktisat yazınında uzun yıllardır tartışılmaktadır. Gelir dağılımı iktisadi istikrarı, toplumsal huzuru ve sosyal refahı ilgilendiren bir konudur. Devletin ekonomik hayatta üstlendiği rol ve uyguladığı ekonomi ve maliye politikaları, mevcut gelir dağılımını doğrudan ya da dolaylı yollardan olumlu veya olumsuz etkileyebilmektedir. Bu politika araçları arasında vergiler önemli bir yer kaplar. Bu bağlamda mezkur çalışmada maliye teorisindeki gelir dağılımına ilişkin temel varsayımlar ve Türkiye’deki mevcut vergi sistemi ışığında Covid-19 salgını sonrasında uygulanan vergi politikalarının gelir dağılımına olası etkileri incelenmiştir.   Ekonomik eşitsizliğin önemli bileşenlerinden olan gelir ve servet eşitsizliği; bölüşüm teorileri kapsamında iktisat yazınında uzun yıllardır tartışılmaktadır. Gelir dağılımı iktisadi istikrarı, toplumsal huzuru ve sosyal refahı ilgilendiren bir konudur. Devletin ekonomik hayatta üstlendiği rol ve uyguladığı ekonomi ve maliye politikaları, mevcut gelir dağılımını doğrudan ya da dolaylı yollardan olumlu veya olumsuz etkileyebilmektedir. Bu politika araçları arasında vergiler önemli bir yer kaplar. Bu bağlamda mezkur çalışmada maliye teorisindeki gelir dağılımına ilişkin temel varsayımlar ve Türkiye’deki mevcut vergi sistemi ışığında Covid-19 salgını sonrasında uygulanan vergi politikalarının gelir dağılımına olası etkileri incelenmiştir.