Logo
Eğitim İzleme Raporu 2021 Kamuoyuna Tanıtıldı!

Eğitim İzleme Raporu 2021 Kamuoyuna Tanıtıldı!

Kategori: EPAM Tarih: 13 Nisan 2022

İlke Vakfı çatısı altında faaliyet gösteren Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM), Eğitim İzleme Raporlarının üçüncüsü olan Eğitim İzleme Raporu 2021’i 9 Nisan 2022'de İLKE Vakfında kamuoyuna sundu.

Raporun editörlüğünü üstlenen Doç. Dr. İbrahim Hakan Karataş; raporun hazırlık sürecini, içeriğini ve rapora dair değerlendirmelerini program açılışıyla birlikte gerçekleştirdi.

Program, rapora COVID-19 sonrası eğitim politikalarını değerlendirdiği görüş yazısıyla katkı sağlayan Doç Dr. Yusuf Alpaydın’ın değerlendirme sunumuyla devam etti.

Programın bir diğer konuşmacısı olan Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi ana bilim dalından Doç. Dr. Ali Özdemir, 2021 yılında Türkiye’de eğitim sistemini değerlendirirken eğitim sistemimizde ihtiyaç duyulan alternatif eğitim uygulamalarına dair görüşlerini dile getirdi.

Raporda “2021 Yılında Eğitim Teftiş Sistemlerine Yönelik Yapılan Düzenlemelerin Değerlendirilmesi” başlıklı görüş yazısıyla yer alan ve programın son konuşmacısı olan Dr. Murat Bülbül, programa uzaktan bağlanarak eğitim teftiş sisteminin sorunlarını ve bu sorunlara dair çözüm önerilerini dile getirdi.

Program sonunda İLKE Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş başta olmak üzere raporun tanıtım organizasyonuna katılım gösteren paydaşların görüşlerini dile getirmesinin ardından program nihayete erdi.

İNCELEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

Eğitim İzleme Raporu 2024’ün Sunumu Gerçekleşti

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2024, 24 Nisan 2025 tarihinde düzenlenen sunum programıyla kamuoyuna tanıtıldı. Rapor, Türkiye’de eğitimin güncel durumunu çok boyutlu biçimde analiz ederken, karar alıcılara yönelik somut politika önerileri de içeriyor. İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilen sunum programında, EPAM Direktörü Ayhan Öz, raporun hazırlık süreci, kullanılan veri kaynakları ve bu yılki bulgular hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Katılımcılar arasında eğitim politikasıyla ilgilenen akademisyenler, gazeteciler, sivil toplum temsilcileri ve kamu kurumu yetkilileri yer aldı. Bu yılki raporda, ilk kez “Sosyal-Duygusal Gelişim” başlığı altında yeni bir değerlendirme alanına yer verildi. Ayrıca, son 7 yılın verileri karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, Türkiye’nin eğitim politikalarında değişen eğilimler ortaya kondu.Katılımcılar, sunumun ardından rapora dair sorular yönelterek değerlendirmelerde bulundu.  Raporun tamamına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: Eğitim İzleme Raporu 2024