Logo

Okul Öncesi Eğitimde Ücretsiz Yemek Uygulaması

Yazarlar

Özet

Dünya çapında okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme, giderek aciliyet kazanan bir sorun haline gelmiştir. Çocuklar arasında yetersiz beslenme, büyüme ve gelişmeye engel olan bir sağlık sorunu olduğu kadar aynı zamanda bir insan hakları sorunudur. Okul öncesi kademesindeki çocukların gereksinimleri göz önünde bulundurularak politika yapıcıların; girişimin yoksulluğu ve eşitsizliği azaltmak, çocukların sağlığını ve gelişimini desteklemek ve ailelerin ve toplulukların refahını desteklemek gibi potansiyel uzun vadeli faydaları dikkate alması elzemdir. Bu girişimin sunduğu fırsatlardan yararlanmak için birlikte çalışılarak, çocuklar için daha parlak bir gelecek yaratma yolunda önemli bir adım atılabilir. Küçük çocukların okul saatlerinde besleyici gıdalara erişimlerini sağlayarak beslenme durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan ücretsiz yemek uygulaması, Türkiye’de okul öncesi çağındaki çocuklar arasında yetersiz beslenme sorununun ele alınmasına yönelik kritik bir adımdır. Bu politika notu; tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi de dahil olmak üzere, Türkiye’deki okul öncesi çağındaki çocuklara yönelik ücretsiz yemek politikasına ilişkin kapsamlı bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. 
 

İlgili İçerikler

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), eğitim sisteminde kapsamlı bir dönüşüm hedeflerken, bu sürecin sahadaki etkilerinin izlenmesi; uygulamadaki güçlü yönlerin ve gelişime açık alanların belirlenmesi açısından kritik önem taşıyor.İstanbul’un farklı ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerine dayanan bu çalışma, TYMM'nin uygulama sürecini nitel veriler üzerinden analiz etmekte; programın anlaşılırlığı, uygulanabilirliği, ölçme-değerlendirme boyutları ve disiplinlerarası yaklaşım gibi kritik alanlarda kapsamlı bulgular sunmaktadır.Öğretmenlerin deneyimlerini merkeze alarak TYMM’nin sahadaki işleyişini mercek altına alan rapor, yalnızca mevcut durumu ortaya koymakla kalmamakta; aynı zamanda eğitim politikalarına yön verecek öneriler de geliştirmektedir. Bu yönüyle akademisyenler, politika yapıcılar, öğretmenler ve diğer paydaşlar için bir kaynak niteliği taşıyor.

04 Ekim 2025

V. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, öğretmen yetiştirme alanını hem politika hem de uygulama düzeyinde yeniden düşünmek için güçlü bir zemin sunuyor. “Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilecek konferans; güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor.Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek etkinlikte; 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak. Öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Millî Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, tartışmaların odak noktalarından biri olacak.Konferans, öğretmenlik mesleğini merkeze alan stratejik bir düşünme ve iş birliği alanı sunarken; eğitimin geleceğine dair vizyon geliştirme, ortaklık kurma ve etkileşim imkânları da sağlayacak. Eğitimciler, karar vericiler, akademisyenler ve araştırmacılar başta olmak üzere, öğretmen yetiştirmenin geleceğine çok boyutlu bir bakışla katkı sunmak isteyen herkesi bu önemli buluşmaya davet ediyoruz.Kayıt için tıklayın.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu Kamuoyu ile Paylaşılacak

2024/25 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sahadan elde edilen veriler ışığında sıcağı sıcağına değerlendiriliyor. Türkçe, matematik ve fen bilgisi 5. sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerin analizine dayanan rapor; öğrenme-öğretme süreçlerinden ölçme-değerlendirme yöntemlerine, öğretmenlerin program okuryazarlığından modelin bütüncül yaklaşımına kadar geniş bir perspektif sunuyor.Öne Çıkan BaşlıklarÖğrenme Ortamları ve Materyaller: Fiziki altyapı, teknolojik donanım, sınıf mevcutları ve ders materyallerinin programın uygulanabilirliğine etkileriUygulayıcı Faktörü: Öğretmenlerin değişime açıklığı, program okuryazarlığı, bağlılık ve aktarım yetkinliğiBütüncül Yaklaşım: Disiplinlerarası öğrenme, Erdem-Değer-Eylem çerçevesi ve sosyal-duygusal öğrenmeBranş Bazlı Analizler: Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında beceri kazanımı, içerik yoğunluğu ve branşa özgü güçlüklerRaporda, öğretmenlerin sahadan aktardıkları deneyimler ile programa yönelik ilk tutumları ve karşılaştıkları zorluklar detaylı biçimde ele alınıyor; uygulamanın güçlü ve gelişime açık yönlerine dair somut veriler sunuluyor.Tanıtım ProgramıRaporun tanıtımı, Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün moderatörlüğünde, Doç. Dr. Sedat Karagül, Doç. Dr. Hasan Özgür Kapıcı ve Dr. Muhammet Şahal’ın katkılarıyla İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilecek.Detaylar ve başvuru için tıklayınız.