09 Nisan 2022
15:00
İLKE Vakfı
İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı’nın 2020 yılında başlattığı Alan İzleme Raporları Projesi kapsamında Eğitim İzleme Raporu 2021 tamamlandı. Rapor 9 Nisan Cumartesi İLKE Vakfı’nda gerçekleşecek programla kamuoyuna tanıtılacak.
İLKE Vakfı’nın 2020 yılında başlattığı Alan İzleme Raporları Projesi kapsamında Eğitim İzleme Raporu 2021 tamamlandı. Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan rapor, 9 Nisan 2022 Cumartesi günü saat 15.00’te İLKE Vakfı’nda kamuoyuna sunulacak. EPAM Direktörü İbrahim Hakan Karataş moderatörlüğünde düzenlenecek programa Marmara Üniversitesi’nden. Doç. Dr. Yusuf Alpaydın ve Doç. Dr. Ali Özdemir ile İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nden Dr. Murat Bülbül konuşmacı olarak katılacak.
Raporda 2021 yılının eğitim kronolojisi, salgın krizine yönelik gelişmeler, eğitim niteliğini artırmaya yönelik gelişmeler, basına yansıyan konular, politika belgelerinde eğitime yönelik karar ve hedefler, eğitime ilişkin entelektüel birikimin özetlendi; öncelikli alanların uzman ve paydaş görüşleri ile analiz edildiği bölümler sunuldu. Bunun yanı sıra önceki yıllardan farklı olarak eğitim alanının temel verileri, 2016’dan 2021’e satır içi grafikler şeklinde sunuldu ve elde edilen veriler, bütüncül bir bakış açısı ile analiz edildi.
Eğitim 2021 yılına salgın ve salgın sürecinin uzantısı olarak ortaya çıkan dönüşümler ile başladı. İki yıldır süren salgın krizi sonucunda eğitimin tüm kademelerinde ortaya çıkan öğrenme kayıpları, telafi edilemedi. Teknolojinin eğitime entegrasyon sürecinin hızlanması ve geleneksel eğitim sisteminin kırılganlığı 2021 yılının gündemini oluşturdu. Okul öncesi eğitimin yaygınlaşması, mesleki eğitimin niteliğinin geliştirilmesi, yükseköğretimde uluslararasılaşma, küresel etkileşimler ile eğitim diplomasisinin güçlendirildiği görülse de özel öğretim kurumları durumu ve bu okullarda görev yapan öğretmenlerin özlük haklarındaki düzenlemeler, göçmenlerin eğitimi, iklim krizinin eğitimde yer alması, BİLSEM’ler ve özel öğrencilerin eğitimi, hayat boyu öğrenme meseleleri unutulan ve gündeme gelmeyen konular oldu.
Sonuç olarak, raporda 2021 yılında eğitim alanında yaşanan gelişmeler çeşitli başlıklar altında bütüncül bir bakış açısıyla ele alındı ve değerlendirildi. Eğitimdeki mevcut eğilimlerin yanı sıra ve 2022 yılına dair beklentiler ve öngörüler dile getirildi.