Logo

Etkinlikler

21 Ekim 2021

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) 2021 Güz

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: 21 Ekim / Perşembe 09:45-10:00 Açılış 10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon - Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş 13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek 14:00-17:00 Proje Yazma ve Yönetme - Muhammed Halid Durmuş 22 Ekim / Cuma 10.00-13.00 Dijital İmkanlar - Nihat Kılıç 13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek 14:30-17:30 Medya İletişimi - Hamit Kardaş 23 Ekim / Cumartesi 10.00-12.00 Gönüllü Yönetimi - Prof. Dr. M. Lütfi Arslan 12:00-13:00 Öğle Arası ve Yemek 13:00-16:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme - Prof. Dr. Davut Pehlivanlı 16:10-18:00 Denetim-M. Sıddık Acarlar 18:00-18:30 Sertifika Töreni Amacımız ve Hedefimiz Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz. KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.     KGEP'in Kapsamı KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.   • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.       Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:   21 Ekim / Perşembe09:45-10:00 Açılış10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon - Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek14:00-17:00 Proje Yazma ve Yönetme - Muhammed Halid Durmuş22 Ekim / Cuma10.00-13.00 Dijital İmkanlar - Nihat Kılıç13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek14:30-17:30 Medya İletişimi - Hamit Kardaş23 Ekim / Cumartesi10.00-12.00 Gönüllü Yönetimi - Prof. Dr. M. Lütfi Arslan12:00-13:00 Öğle Arası ve Yemek13:00-16:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme - Prof. Dr. Davut Pehlivanlı16:10-18:00 Denetim-M. Sıddık Acarlar18:00-18:30 Sertifika Töreni  Amacımız ve HedefimizKGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.   KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.     Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir.

31 Mayıs 2021

STK Konuşmaları 16 | Muradiye Ateş

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerine devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK Konuşmaları’nın 16.sını Dr. Öğr. Üyesi Muradiye Ateş ile birlikte gerçekleştiriyor. Program 31 Mayıs Pazartesi günü, saat 20.00'da düzenlenecek.   Çalışmalarına Hacı Bayram Veli Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümünde devam eden Muradiye Ateş, "Sosyal İnovasyon ve Türkiye: Potansiyeli, Dinamikleri ve Sosyal İnovatif Çalışmaları Desteklemede Devletin Rolü" başlıklı teziyle doktor unvanı aldı. TÜBİTAK bursuyla Harvard Üniversitesi'nde ziyaretçi araştırmacı olarak bulunan Ateş, aynı üniversite bünyesinde kurulan Sosyal İnovasyon Stüdyosu Kurucu Komitesi'nde de yer aldı.    Muradiye Ateş'in çalışma alanlarından bazıları şunlardır: