- YAYINLAR
- Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler
Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler
İLKE Vakfı Araştırma Yayın Birimi Eğitim Çalışma Grubu, Türkiye’de eğitimin nasıl bir konumda olması gerektiğini ve ülkemizin ulusal ve uluslararası bağlamdaki ilerleyişini dikkate alarak Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler başlıklı araştırma raporu hazırladı.
Bu doğrultuda editörlüğünü İbrahim Hakan Karataş ve Hasan Remzi Eker’in yaptığı, eğitimin değişen anlamını kendisine başlangıç noktası olarak belirleyen ve eğitimde küresel trendleri, katılımcı modeli, yönetim sorununu, öğretmen ve yöneticilerin yeni yeterlik alanlarını ve yetenek yönetimini konu edinen çalışmada bölüm yazarları olarak Lütfi Sunar, İbrahim Hakan Karataş, Yusuf Alpaydın, Arife Gümüş, Hasan Remzi Eker, İlayda Ardakoç ve Hayyam Celilzade yer aldı.
Çalışmada Türkiye’nin eğitim tarihi, tecrübesi, birikimi ve kendine özgü koşulları çerçevesinde kısa ve orta vadeli eylem kararlarına ilişkin bir arayış ve bu doğrultuda ortaya çıkan bir model de bulunmaktadır. Artık Türk eğitim sisteminin köklü dönüşüm gereksiniminin her kademede fark edilmiş olması ve bu farkındalığın MEB nezdinde eyleme dönüştürülmesi gerektiği için bu durum Türkiye için kaçırılmaması gereken fırsatlardandır. Ayrıca önümüzdeki üç yıl içerisinde bazı değişim adımlarının uygulamaya geçmesi ve son dönemde yaşanan değişim heyecanının ve inancın sürdürülebilmesi için önerdiğimiz eylemler kritik önemdedirler.
İLKE Vakfı Eğitim Çalışma Grubu, değişim kavramının doğru anlaşıldığında eğitim için tüm organizmalarını kapsayan sağlıklı refleksler verilecek pratik çözümler üretme kapasitesinin geliştirilerek eğitimde sürdürülebilirliğin yakalanacağına inanıyor.
Sonuç olarak, iyi niyetli, bilimsel bilgiye dayanan ve çoklu bakış açıları ile eldeki imkânlar çerçevesinde geliştirilecek önerilerin, Türkiye’yi kuruluşunun 100. yılında eğitim sistemi bakımından da küresel bir güç ve merkez haline getireceğine inanıyor.
Bu ülkenin çocukları için atılan her adım, sürdürülebilir bir geleceğin teminatıdır.