Logo

Lütfi Sunar

Lütfi Sunar

Lisans eğitimini 2002 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler ve Ekonomi bölümlerinde ve doktora eğitimini de 2010 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde tamamladı. Sosyolojik teori, şarkiyatçılık, öteki, Türkiye’de toplumsal değişim ve tabakalaşma alanlarında çalışmalarda yapan Lütfi Sunar, hâlen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanlığı görevini yürütmektedir. Sunar’ın Marx ve Weber’de Doğu Toplumları, Türkiye’de İş Ortaklıkları, Marx and Weber on Oriental Societies, Türkiye’de Toplumsal Değişim, Eurocentrism at the Margins ve Debates on Civilization in the Muslim World başta olmak üzere çok sayıda yayımlanmış telif eserleri  ve  editörlüğünü yaptığı kitaplar bulunmaktadır.
 

 

İlgili İçerikler

Türkiye’de İslami STK’ların Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi

Son yıllarda İslami STK’ların önemli bir değişim içinde olduğu dikkat çekmektedir. Bu açıdan baktığımızda “büyüme ve değişim sürecini yönetmek” bu STK’ların önündeki en temel yönetim meselelerinden birisi olarak durmaktadır. İslami STK’ların gayelerine odaklanma, gayelerini tüm profesyonel ve gönüllü çalışanlarıyla paylaşabilme, yeni zemine göre stratejik tercihlerde bulunma, etkin işleyen bir organizasyon yapısı oluşturma, nitelikli profesyonel ve gönüllü istihdamı yapabilme ve süreklilik gösteren finansal kaynaklara ihtiyacı bulunmaktadır. Daha da önemlisi tüm bunları gönüllülük ruhunu kaybetmeden etkin işleyen bir kurumsal yapı ve kurum kültürü oluşturarak yapmak gereği dikkat çekmektedir.İLKE Derneği bünyesinde kurulan Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) gönüllü kuruluşlar alanında var olan sorunlar, yeni gelişmeler ve geleceğe hazırlık kapsamında veriye dayalı bulgular ve tespitler ortaya koymak, çözüm önermek ve farkındalık oluşturmak amacıyla bir dizi araştırma ve yayın faaliyeti yürütmektedir. Bu kapsamda ilk araştırmamız İstanbul Medeniyet Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Lütfi Sunar’ın gerçekleştirdiği, “Türkiye’de İslami STK’ların Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi” adlı nitel araştırmadır.Bu araştırmada son yirmi yılda İslami STK’ların yapı ve faaliyetlerinde yaşanan değişim ortaya konulmaktadır. Araştırma bulguları bize İslami STK’ların faaliyet alanları, örgütlenmeleri, ilişkileri, mali kaynakları ve görünürlük gibi alanlar bakımında sosyolojik ve yapısal değişim geçirdiklerini/ geçirmeye devam ettiklerini göstermektedir.Bu rapor Türkiye’de İslami STK’ların Değişimi Araştırması kapsamında yayınlanmıştır..

Eğitim İzleme Raporu 2019

Oldukça büyük bir kitleyi ilgilendiren ve çok boyutlu bir alan olan eğitime ilişkin politika, uygulama ve gelişmeler, doğası gereği bütünsel bakış açısı ve bütünsel değerlendirmeyi gerektiren bir nitelik taşımaktadır. Eğitim Alan İzleme Raporu, eğitimi, kendi doğası ve içinde bulunduğu çevrenin ve toplumun devinimi içinde anlamayı sağlayacak bir perspektif sunmayı hedeflemektedir. Eğitimin, toplumsal devinimin etkisinde kaldığı kadar hayatı geliştirmeyi, güçlendirmeyi sağlayacak bir rolü olduğu da açıktır. Rapor eğitimin dönüştürücü gücünün politika ve uygulamalardaki yansımasını anlayabilmek için bir araç olarak da değerlendirilebilir. Raporda 2019 yılı içerisinde yaşanan gelişmeler farklı açılardan ele alınmaktadır. Raporda 2019’da eğitimin nicel durumu, yaşanan gelişmeler, yıl boyunca öne çıkan ve tartışılan başlıklar ve 2019’u değerlendiren uzman ve paydaş görüşleri de yer almıştır..

Eğitim Şimdi ve Burada Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüş ve Öneriler

Koronavirüs salgını süreci ulusal ve uluslararası düzeylerde eğitimin nasıl uygulanacağı sorusunu gündeme taşımaktadır. Bu kapsamda ortaya çıkan uzaktan eğitim tartışmalarında sorunlar mevcut eğitim durumunu tehdit eden bir gerçek olarak görülmektedir. Bu çalışmada ise ilgili ampirik veriler ve son yayınların tarandığı bir yöntem içerisinde çözüm odaklı yaklaşım tercih edilerek geliştirilen düşünceler ve öneriler doğrultusunda “Eğitim Şimdi ve Burada” kavramsallaştırmasıyla uzaktan eğitimin okulların kurumsal varlığından eşitsizliklere, öğretmenlerin malzeme sorunundan yeni nesil öğrenme modellerine geçişe kadar geniş bir yelpazede bir imkan olarak durduğu açıklanmıştır. Sonuç olarak uzaktan eğitim bir sorun olarak değil, bir fırsat olarak değerlendirilip çözümlenmiştir .

Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler

İLKE Vakfı Araştırma Yayın Birimi Eğitim Çalışma Grubu, Türkiye’de eğitimin nasıl bir konumda olması gerektiğini ve ülkemizin ulusal ve uluslararası bağlamdaki ilerleyişini dikkate alarak Eğitimde Dönüşüm: Temel Alanlar ve Uygulamalara Yönelik Değerlendirme ve Öneriler başlıklı araştırma raporu hazırladı.Bu doğrultuda editörlüğünü İbrahim Hakan Karataş ve Hasan Remzi Eker’in yaptığı, eğitimin değişen anlamını kendisine başlangıç noktası olarak belirleyen ve eğitimde küresel trendleri, katılımcı modeli, yönetim sorununu, öğretmen ve yöneticilerin yeni yeterlik alanlarını ve yetenek yönetimini konu edinen çalışmada bölüm yazarları olarak Lütfi Sunar, İbrahim Hakan Karataş, Yusuf Alpaydın, Arife Gümüş, Hasan Remzi Eker, İlayda Ardakoç ve Hayyam Celilzade yer aldı.Çalışmada Türkiye’nin eğitim tarihi, tecrübesi, birikimi ve kendine özgü koşulları çerçevesinde kısa ve orta vadeli eylem kararlarına ilişkin bir arayış ve bu doğrultuda ortaya çıkan bir model de bulunmaktadır. Artık Türk eğitim sisteminin köklü dönüşüm gereksiniminin her kademede fark edilmiş olması ve bu farkındalığın MEB nezdinde eyleme dönüştürülmesi gerektiği için bu durum Türkiye için kaçırılmaması gereken fırsatlardandır. Ayrıca önümüzdeki üç yıl içerisinde bazı değişim adımlarının uygulamaya geçmesi ve son dönemde yaşanan değişim heyecanının ve inancın sürdürülebilmesi için önerdiğimiz eylemler kritik önemdedirler.İLKE Vakfı Eğitim Çalışma Grubu, değişim kavramının doğru anlaşıldığında eğitim için tüm organizmalarını kapsayan sağlıklı refleksler verilecek pratik çözümler üretme kapasitesinin geliştirilerek eğitimde sürdürülebilirliğin yakalanacağına inanıyor.Sonuç olarak, iyi niyetli, bilimsel bilgiye dayanan ve çoklu bakış açıları ile eldeki imkânlar çerçevesinde geliştirilecek önerilerin, Türkiye’yi kuruluşunun 100. yılında eğitim sistemi bakımından da küresel bir güç ve merkez haline getireceğine inanıyor.Bu ülkenin çocukları için atılan her adım, sürdürülebilir bir geleceğin teminatıdır. .