Logo
EPAM’s 8th Workshop Discusses an Increasing Trend in Open Education at High School Level and Dropouts

EPAM’s 8th Workshop Discusses an Increasing Trend in Open Education at High School Level and Dropouts

Kategori: News Tarih: 28 Aralık 2022

Research Center for Education Policy (EPAM) organized its 8th workshop on December 28, 2022 under the theme "Migration to Upper Secondary High School and School Dropouts". The workshop was conducted by Gürkan Ünver and Dr. Uğur Özalp while EPAM’s Director Dr. Selim Tiryakiol moderated the sessions.

The workshop started with Gürkan Ünver's presentation on Absenteeism and Reasons for Dropout. Ünver explained absence from school and the resultant dropout, together with his work and experiences in the field. Ünver touched upon the reasons for school that included dropout due to family, school, environment and individual reasons. He stated that the highest rate of absenteeism and dropout among students was among 12th grade students.

Continuing the workshop, Dr. Uğur Özalp discussed the increasing rate of open education at the Upper Secondary High School level. Özalp stated that the number of students opting for open upper secondary high Schools increased dramatically in 2022 compared to the previous year. He concluded his speech by addressing the reasons and potential consequences of the intense demand for education.

The workshop, which dealt with one of the current issues facing education sector concluded with questions and answers session. Plaques were also presented to the guest spakers at the end of the workshop.

To read the Policy Note on Migration to Open Upper Secondary High Schools please visit: https://ilke.org.tr/acikogretim-lisesine-goc

İlgili İçerikler

Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme

Eğitimde fırsat eşitliği, tüm öğrencilerin toplumsal ve ekonomik koşullarından bağımsız olarak nitelikli eğitime erişimini güvence altına alan temel bir ilkedir. Ancak Türkiye’de devlet okulları ve özel okullar arasındaki imkan farklılıkları, bu ilkeyi zedeleyen yapısal bir sorun olarak öne çıkmaktadır. Öğrenme ortamları, öğretmen niteliği, akademik başarı ve erişim koşullarındaki eşitsizlikler, öğrenciler arasındaki uçurumu derinleştirmektedir.Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından yayımlanan “Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme” başlıklı politika notu, bu yapısal farklılıkları çok boyutlu biçimde inceleyerek eğitimde adalet ve kaliteyi güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir çerçeve sunmaktadır. Doç. Dr. Ali Özdemir ve Nuray Karagöz’ün kaleme aldığı çalışma, mevcut eşitsizliklerin nedenlerini ve sonuçlarını ele almakta; kamu okullarının güçlendirilmesi, özel okulların kamu yararına katkısının artırılması ve adil bir eğitim ekosisteminin inşası için somut politika önerileri geliştirmektedir.Öne Çıkan Politika ÖnerileriDevlet okullarına sağlanan kaynaklar artırılmalı; ihtiyaç temelli ve adil bir dağıtım modeli uygulanmalıdır.Lise kademesinde akademik destek merkezleri kurularak deneme sınavı, bireysel danışmanlık ve sınav koçluğu hizmetleri sistematik hale getirilmelidir.Özel okulların akademik başarılarının nesnel ve karşılaştırılabilir biçimde izlenebilmesi için MEB bünyesinde okul temelli başarı göstergelerine dayalı bir “Ulusal Akademik Performans İzleme Sistemi” kurulmalıdır.Özel okullarda notlandırma uygulamaları bağımsız denetimle izlenmeli, nesnel ve standart rubriklerin uygulanması zorunlu kılınmalıdır.Şeffaflık ilkesi güçlendirilmeli; tüm okulların sunduğu imkanlar ve öğrenci başarıları düzenli olarak izlenip kamuoyuyla paylaşılmalıdır.Bu politika notu, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir yol haritası sunarak politika yapıcılara, eğitimcilere ve paydaşlara yol gösterici bir kaynak işlevi görmektedir.

04 Ekim 2025

V. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, öğretmen yetiştirme alanını hem politika hem de uygulama düzeyinde yeniden düşünmek için güçlü bir zemin sunuyor. “Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilecek konferans; güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor.Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek etkinlikte; 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak. Öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Millî Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, tartışmaların odak noktalarından biri olacak.Konferans, öğretmenlik mesleğini merkeze alan stratejik bir düşünme ve iş birliği alanı sunarken; eğitimin geleceğine dair vizyon geliştirme, ortaklık kurma ve etkileşim imkânları da sağlayacak. Eğitimciler, karar vericiler, akademisyenler ve araştırmacılar başta olmak üzere, öğretmen yetiştirmenin geleceğine çok boyutlu bir bakışla katkı sunmak isteyen herkesi bu önemli buluşmaya davet ediyoruz.Kayıt için tıklayın.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu Kamuoyu ile Paylaşılacak

2024/25 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sahadan elde edilen veriler ışığında sıcağı sıcağına değerlendiriliyor. Türkçe, matematik ve fen bilgisi 5. sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerin analizine dayanan rapor; öğrenme-öğretme süreçlerinden ölçme-değerlendirme yöntemlerine, öğretmenlerin program okuryazarlığından modelin bütüncül yaklaşımına kadar geniş bir perspektif sunuyor.Öne Çıkan BaşlıklarÖğrenme Ortamları ve Materyaller: Fiziki altyapı, teknolojik donanım, sınıf mevcutları ve ders materyallerinin programın uygulanabilirliğine etkileriUygulayıcı Faktörü: Öğretmenlerin değişime açıklığı, program okuryazarlığı, bağlılık ve aktarım yetkinliğiBütüncül Yaklaşım: Disiplinlerarası öğrenme, Erdem-Değer-Eylem çerçevesi ve sosyal-duygusal öğrenmeBranş Bazlı Analizler: Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında beceri kazanımı, içerik yoğunluğu ve branşa özgü güçlüklerRaporda, öğretmenlerin sahadan aktardıkları deneyimler ile programa yönelik ilk tutumları ve karşılaştıkları zorluklar detaylı biçimde ele alınıyor; uygulamanın güçlü ve gelişime açık yönlerine dair somut veriler sunuluyor.Tanıtım ProgramıRaporun tanıtımı, Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün moderatörlüğünde, Doç. Dr. Sedat Karagül, Doç. Dr. Hasan Özgür Kapıcı ve Dr. Muhammet Şahal’ın katkılarıyla İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilecek.Detaylar ve başvuru için tıklayınız.