Logo

İbrahim Taşdemir

İbrahim Taşdemir

2004 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesinden mezun oldu. Yüksek Lisansını Yıldız Teknik Üniversitesinde tamamlayan Taşdemir, doktora derecesini Bölgesel Kalkınma ve Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) konusunda İTÜ’de aldı. 2003-2015 tarihleri arasında özel sektör, Serhat Kalkınma Ajansı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesinin çeşitli birimlerinde Birim Başkanı, Ar-Ge koordinatörü, proje müdürü, kalkınma uzmanı, CBS uzmanı ve kontrol mühendisi olarak; bölgesel kalkınma, gayrimenkul geliştirme, taşınmaz yönetimi başta olmak üzere birçok konuda çalışmalar yaptı. 2015-2020 tarihleri arasında Millî Eğitim Bakanlığında Daire Başkanı, 2020-2021 tarihleri arasında Serhat Kalkınma Ajansında genel sekreter ve 2021-2022 tarihleri arasında Millî Eğitim Bakanlığında daire başkanı olarak görev yaptı. Birden fazla STK’da yönetici ve üye olarak çalışan Taşdemir, “Afet Farkındalık Eğitimi”, “STK’larda Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme”, “Proje Yazma ve Yönetme” konularında eğitimler vermektedir. Aynı zamanda bir arama kurtarma personeli olan Taşdemir hâlihazırda Millî Eğitim Bakanlığında uzman olarak çalışmalarını sürdürmektedir
 

İlgili İçerikler

Türkiye’de Afet Yönetimi ve Sivil Toplum Kuruluşları Mevcut Durum ve Öneriler

2009 yılında Acil Durum Yönetimi Başkanlığının kurulmasıyla birlikte; ülkemizde yeni bir afet yönetim modeli uygulamaya konulmuş olup getirilen bu model ile çalışmalar, kriz yönetiminden risk yönetimine evrilmiştir. Ancak afet yönetiminde STK’ların hizmetleri genel olarak afet sırasında ve sonrasında müdahale faaliyetleri çerçevesinde ele alınmıştır. STK’ların afet tecrübesi ile hem AFAD’ın hem de ana çözüm ortakları kurumlarının koordinasyon faaliyetlerine bakıldığında, son yıllarda her ne kadar ciddi çalışmalar yapılmış olsa da en son yaşanan Kahramanmaraş depremi, afet yönetiminde yeni adımların atılması gerektiğini göstermiştir. Türkiye’de afet yönetiminin ve STK‘ların mevcut durumunun ele alındığı bu analiz raporunda Türkiye’de afet yönetimi ve STK’ların yeri incelenmiştir. Sivil toplumun afet tecrübesi ele alındıktan sonra afetlerde koordinasyon ve STK iş birliğinin afete hazırlık aşamasından, afet yönetim sürecine, oradan afet sonrasında iyileştirme ve yeniden inşa aşamasına kadar niçin önemsenmesi gerektiği izah edilmiştir. Afetlerde kurumsal yapı ve koordinasyon, raporlama ve değerlendirme, arama kurtarma kapasitesi, sahaya intikal ve sahada çalışabilme, iletişim ve haberleşme, bağışların toplanması ve dağıtımı, CBS gibi araçların kullanımı gibi konulardaki zorluklar incelenmiştir. Analiz Raporu bu doğrultuda afet yönetimi ve STK’ların adaptasyonunda karşılaşılan yetersizlik alanlarını ve yol açtığı olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik öneriler sunmaktadır..