Logo
STK Konuşmaları'nda STK'lar için Kaynak Geliştirme Stratejileri Ele Alındı

STK Konuşmaları'nda STK'lar için Kaynak Geliştirme Stratejileri Ele Alındı

Kategori: STA Tarih: 18 Ekim 2022

İLKE Sivil Toplum Akademisi'nin (STA) düzenlediği STK Konuşmaları’nın konuğu sosyal girişimci kimliği ile sivil toplum kuruluşlarına 20 yılı aşkın süredir danışmanlık yapan Tayyab Yunus’du.
 

Kar amacı gütmeyen kuruluşlardaki kaynak oluşturma stratejilerini ele alan Yunus, hayırseverlik ile akademiyi uzlaştıran ve aynı zamanda uygulayıcı konumdaki bir isim olarak şu vurguları yaptı:

 

- Fon bulmanın belirli yolları olmalı; bağışçılar için bu zorunluluk gibi algılanmamalı.

- Finansal kaynaklara olan ihtiyaç, STK ile ilgili meselelerde her zaman birincil konular arasındadır.

- Dışarıda dünyayı daha iyi bir hale getiren insanlar var. STK’lar için dışarıdaki bu kapasiteyi etkili kullanabilmek önemli.

- Önemli olan yalnızca fon bulmak değil, bunun sürdürülebilirliğini sağlamaktır.

- STK'lar ancak sürdürülebilir büyüme ile güvenli bir gelir elde edebilir.

- Sürekli bağış isteme durumu, bağışçının suistimal edilmesine sebep olur.

- STK'lar için sonucu belirleyen bağış isteme stratejisidir.

- Bağışçıya yaptığı bağışın ne kadar önemli bir ihtiyacı karşıladığını hissettirilmelidir.

- “Bağış toplama bağışçıya ‘verme’ mutluluğunu yaşatacak bir sanat dalıdır.”

- Bağış Toplamada 6 doğru adım söz konusudur: Doğru Kişi, Doğru Bağışçı, Doğru Bağış, Doğru Bir Strateji, Doğru Bir Zaman, Doğru Bir Yol.

- Bağışçılar arasında pek çok açıdan farklılıklar olduğu için standart bir yöntem belirlememek gerekir; mesaj, zoom toplantısı ve ziyaret gibi farklı unsurlar kullanılabilir.

- STK’larda bağış toplama ile ilgili özel bir birim olması gerekir. Aksi takdirde STK'ların sürdürülebilir finansa sahip olması zorlaşır.

- Bağışçıları tanımak önemlidir; bağışçıların hangi zamanlarda bağış yaptıkları tespit edilmeli, ilgili dönemlerde çalışma yapılmalı.

- Bağış kitlesine göre kampanyalar belirlenmeli. Örneğin; bir Hristiyan, Müslümanların olduğu bir ortamda hac kampanyasını İbrahimi olarak adlandırmalı.

- İstatistikler önemli. STK'lar mutlaka istatistikleri takip etmeli. Her şey data ile başlar. (CRM - Customer Relationship Management System)

- Doğru ve sürdürülebilir bağış toplama stratejisi için bağışçıları, yaptıkları bağış miktarına göre sınıflandırmalı ve onlara özel iletişim stratejileri oluşturulmalı.

- Her STK kendine özel bağış stratejisi oluşturmalı.

- Mevcut bağışçıların daha fazla bağış yapmasını sağlamak adına farklı motivasyonlar oluşturmalı.
 

Tayyab Yunus sunumunun sounda Instuitive Enstitüsü’nde “5i” olarak tanımladıkları bağış toplama adımlarından bahsederek sunumunu tamamladı:

 

- Identify (İhtiyacı Tanımlamak)

- Inform (Bilgilendirmek)

- Inspire (Teşvik Etmek)

- Invite (Davet Etmek)

- Involve (Dâhil Etmek)


 

"STK'larda Kaynak Geliştirme Stratejileri" sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

 

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

15 Nisan 2025

Sivil Toplum için Dijital Beceriler Atölyesi

Sivil Toplum Akademisi, Kapasite Geliştirme Eğitim Serisine  “Sivil Toplum İçin Dijital Beceriler Atölyesi” ile Devam Ediyor Sivil Toplum Akademisi olarak sivil toplumun konuları, sorunları ve ihtiyaçlarını gözeten çalışmalarımıza devam ediyoruz Kapasite geliştirme eğitimleri kapsamında bu defa STK’ların dijital medya becerilerini güçlendirmeye odaklanıyoruz. Sivil toplum kuruluşlarının (STK) dijital medyada görünürlüklerini artırmalarına destek olmak amacıyla, uzman eğitmenler tarafından verilecek 6 haftalık kapsamlı eğitim programı, STK'ların dijital dünyada etkili bir varlık göstermeleri için stratejik iletişim, içerik üretimi, sosyal medya yönetimi ve dijital kampanya planlama gibi konuları kapsıyor.  TarihSaatEğitim TarihiEğitmen15.04.202510:00 - 16:00Dijital Medya Stratejisi, Planlama ve AraçlarKenan Dursun24.04.202510:00 - 16:00Sosyal Medya YönetimiKenan Dursun28.04.202510:00 - 16:00E-posta Temelli Bülten YayıncılığıÖmer Burak Tek06.05.202510:00 - 16:00Dijitalde Etkili Kampanya SüreçleriSelvanur Yazıcı Sezgin13.05.202510:00 - 16:00Etkin Meta Kullanımı ve GüvenlikBurak Karagöl20.05.202510:00 - 16:00STK'lar için Yapay Zeka Araçlarının KullanımBüşra Begçecanlı Eğitime Kimler Katılabilir? • Sivil Toplum Çalışanları • Sivil Toplum Gönüllüleri • STK’ların kurumsal iletişim çalışanları  Tarih: 15 Nisan - 23 Mayıs 2025  Saat: 10:00 - 16:00 Yer: İLKE Vakfı / İstanbul   *Kontenjan sınırlıdır! *Eğitim yüz yüze gerçekleştirilecektir.  *Son Başvuru Tarihi: 4 Nisan 2025, Cuma Sorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz.   

Sivil Toplum Akademisi’nden 6 Haftalık Eğitim Programı Tamamlandı

Sivil Toplum Akademisi olarak, sivil toplumun konuları, sorunları ve ihtiyaçlarını gözeten çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kapasite Geliştirme Eğitimleri kapsamında bu kez, STK’ların dijital medya becerilerini güçlendirmeye odaklandık.Sivil toplum kuruluşlarının dijital medyada görünürlüklerini artırmalarına destek olmak amacıyla  15 Nisan - 27 Mayıs tarihleri arasında düzenlediğimiz 6 haftalık eğitim programı başarıyla tamamlandı. Uzman eğitmenler eşliğinde gerçekleşen eğitimlerde; stratejik iletişim, içerik üretimi, sosyal medya yönetimi, yapay zeka araçlarının kullanımı ve dijital kampanya planlama gibi konular ele alındı.23 farklı kurumdan gelen 28 katılımcı, dijital dünyada daha etkili bir varlık gösterebilmek için hem teorik bilgiler edindi hem de uygulamalı çalışmalarla becerilerini geliştirdi.