Logo
II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Kategori: EPAM Tarih: 01 Ekim 2022
Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi. II. stanbul Eitim Konferans Gerekletirildi

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi.

“Kitlesel Eğitimde Rota Arayışı” teması ile düzenlenen II. İstanbul Eğitim Konferansı, selamlama konuşmalarının ardından Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy’un gerçekleştirdiği açılış konuşmaları ile başladı. Altunizade Mercure Hotel’de gerçekleşen programın ana konuşmacısı Leicester Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Saeeda Shah oldu.

“Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” ve “Türkiye’de Kitlesel Eğitim Arayışları” başlıklı iki oturumun gerçekleştiği programa çok sayıda davetli katıldı.

II. İstanbul Eğitim Konferansı’nda ilk olarak Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) Direktörü Doç. Dr. İbrahim Hakan Karataş'ın selamlama konuşmalarının ardından İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Lütfi Sunar açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.

Selamlama ve açılış konuşmalarından sonra Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy konuşmalarını gerçekleştirdi. Şensoy, kitlesel eğitim ile ilgili, okullarda ücretsiz ders kitabı dağıtımının yanı sıra yardımcı kaynak kitap dağıtımının yapıldığına, okullaşma oranının arttırılması için çalışmaların yürütüldüğüne ve son olarak eğitim bütçesinde güncel geliştirmelerin yapıldığına değindi.  

Leicester Üniversitesi’nde görev yapan Dr. Saeeda Shah ise eğitimin tarihi toplum ile bir bağlam içinde ele alınması gerektiğini belirten bir konuşma gerçekleştirdi. Aynı zamanda pandemi döneminin eğitimde dijitalleşme için oldukça önemli gelişmelere sebebiyet verdiğini dile getirdi.

Doç. Dr. Ömer Avcı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen “Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” üst başlıklı ilk oturumda konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Üstün Ergüder, katılımcı ve eşitlikçi bir yaklaşım benimseyerek eğitimde kalitenin artmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğine değindi. Akabinde D-8’den Ahmar İsmail ise “Sürdürülebilir ekonomik kalkınmayı eğitime ve araştırmaya yatırım yapmadan gerçekleştiremeyiz.” ifadelerini kullandı.

Doç. Dr. Yusuf Alpaydın moderatörlüğünde gerçekleşen “Türkiye’de Kitlesel Arayışlar” üst başlıklı 2. oturumda ise Ömer Özkan, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Akif Pamuk ve YEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Türkan konuşmalarını gerçekleştirdi. Ömer Özkan konuşmalarında “Alternatif arayışlar şu an Türkiye’de alttan gelen bir hareket ile ilerlemektedir. MEB ve politika yapıcıların da alternatif eğitim ile ilgili harekete geçmesi gerekmektedir” dedi. Hüseyin Türkan ise dijitalleşmeye ayak uydurmanın ve doğru oyunlaştırmanın gerekliliğini vurguladı. Dr. Akif Pamuk ise eğitimin bir sosyal inşa olduğunu ve öğrenmenin ise kültürel ortamda gerçekleştiğini, eğitimi bu minvalde ele almamız gerektiğini belirtti.

Katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleşen II. İstanbul Eğitim Konferansı hediye takdiminin ardından son buldu.  

İstanbul Eğitim Konferansı Web Sitesi
Tw Inst In World Yt

İlgili İçerikler

Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme

Eğitimde fırsat eşitliği, tüm öğrencilerin toplumsal ve ekonomik koşullarından bağımsız olarak nitelikli eğitime erişimini güvence altına alan temel bir ilkedir. Ancak Türkiye’de devlet okulları ve özel okullar arasındaki imkan farklılıkları, bu ilkeyi zedeleyen yapısal bir sorun olarak öne çıkmaktadır. Öğrenme ortamları, öğretmen niteliği, akademik başarı ve erişim koşullarındaki eşitsizlikler, öğrenciler arasındaki uçurumu derinleştirmektedir.Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından yayımlanan “Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme” başlıklı politika notu, bu yapısal farklılıkları çok boyutlu biçimde inceleyerek eğitimde adalet ve kaliteyi güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir çerçeve sunmaktadır. Doç. Dr. Ali Özdemir ve Nuray Karagöz’ün kaleme aldığı çalışma, mevcut eşitsizliklerin nedenlerini ve sonuçlarını ele almakta; kamu okullarının güçlendirilmesi, özel okulların kamu yararına katkısının artırılması ve adil bir eğitim ekosisteminin inşası için somut politika önerileri geliştirmektedir.Öne Çıkan Politika ÖnerileriDevlet okullarına sağlanan kaynaklar artırılmalı; ihtiyaç temelli ve adil bir dağıtım modeli uygulanmalıdır.Lise kademesinde akademik destek merkezleri kurularak deneme sınavı, bireysel danışmanlık ve sınav koçluğu hizmetleri sistematik hale getirilmelidir.Özel okulların akademik başarılarının nesnel ve karşılaştırılabilir biçimde izlenebilmesi için MEB bünyesinde okul temelli başarı göstergelerine dayalı bir “Ulusal Akademik Performans İzleme Sistemi” kurulmalıdır.Özel okullarda notlandırma uygulamaları bağımsız denetimle izlenmeli, nesnel ve standart rubriklerin uygulanması zorunlu kılınmalıdır.Şeffaflık ilkesi güçlendirilmeli; tüm okulların sunduğu imkanlar ve öğrenci başarıları düzenli olarak izlenip kamuoyuyla paylaşılmalıdır.Bu politika notu, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir yol haritası sunarak politika yapıcılara, eğitimcilere ve paydaşlara yol gösterici bir kaynak işlevi görmektedir.

04 Ekim 2025

V. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, öğretmen yetiştirme alanını hem politika hem de uygulama düzeyinde yeniden düşünmek için güçlü bir zemin sunuyor. “Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilecek konferans; güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor.Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek etkinlikte; 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak. Öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Millî Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, tartışmaların odak noktalarından biri olacak.Konferans, öğretmenlik mesleğini merkeze alan stratejik bir düşünme ve iş birliği alanı sunarken; eğitimin geleceğine dair vizyon geliştirme, ortaklık kurma ve etkileşim imkânları da sağlayacak. Eğitimciler, karar vericiler, akademisyenler ve araştırmacılar başta olmak üzere, öğretmen yetiştirmenin geleceğine çok boyutlu bir bakışla katkı sunmak isteyen herkesi bu önemli buluşmaya davet ediyoruz.Kayıt için tıklayın.

“Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı” Tamamlandı

İGEDER ve İLKE Vakfı’nın öncülüğünde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen 'Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı' 31 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirildi.Çalıştay, 21. yüzyılda zorunlu lise eğitiminin süresi, yapısı ve politikalarına ilişkin güncel uygulamaların değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yapıcı çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlendi. Mevcut veriler ve uygulamalar ışığında; sürenin yeniden yapılandırılması, içerik ve biçim bakımından sistemin dönüşümü gibi temel başlıklar çok yönlü biçimde ele alındı.Akademisyenlerden politika yapıcılara, eğitim yöneticilerinden sivil toplum temsilcilerine kadar geniş bir katılımla gerçekleşen programda, konu başlıkları bilimsel bir perspektifle ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirildi. Tartışmalarda, Türkiye’ye özgü sosyo-kültürel koşullar, eğitimdeki güncel yönelimler ve küresel ölçekte artan rekabetin ortaya koyduğu yapısal ihtiyaçlar dikkate alındı.Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alan; bilgi, beceri, eğilim ve değerleri merkeze alan bir ortaöğretim sistemi için uygulanabilir politika önerileri geliştirmeye odaklandı. Ayrıca bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler temelinde farklılaşan bir lise eğitiminin, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine nasıl katkı sunabileceği de çalıştayın önemli gündemlerinden biri oldu.Elde edilen çıktılar doğrultusunda, gençlerin yalnızca akademik bilgiyle değil; aynı zamanda güçlü bir karakter, sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılıkla yetişmelerini destekleyecek, nitelikli, herkes için erişilebilir ve farklılıkları gözeten kapsayıcı bir lise eğitimi yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.