Logo
II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Kategori: EPAM Tarih: 01 Ekim 2022
Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi. II. stanbul Eitim Konferans Gerekletirildi

II. İstanbul Eğitim Konferansı Gerçekleştirildi!

Eğitim Politikalar Araştırma Merkezi tarafından bu sene ikincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı 1 Ekim Cumartesi günü Mercure Hotel Altunizade’de gerçekleştirildi.

“Kitlesel Eğitimde Rota Arayışı” teması ile düzenlenen II. İstanbul Eğitim Konferansı, selamlama konuşmalarının ardından Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy’un gerçekleştirdiği açılış konuşmaları ile başladı. Altunizade Mercure Hotel’de gerçekleşen programın ana konuşmacısı Leicester Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Saeeda Shah oldu.

“Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” ve “Türkiye’de Kitlesel Eğitim Arayışları” başlıklı iki oturumun gerçekleştiği programa çok sayıda davetli katıldı.

II. İstanbul Eğitim Konferansı’nda ilk olarak Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) Direktörü Doç. Dr. İbrahim Hakan Karataş'ın selamlama konuşmalarının ardından İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Lütfi Sunar açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.

Selamlama ve açılış konuşmalarından sonra Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Sadri Şensoy konuşmalarını gerçekleştirdi. Şensoy, kitlesel eğitim ile ilgili, okullarda ücretsiz ders kitabı dağıtımının yanı sıra yardımcı kaynak kitap dağıtımının yapıldığına, okullaşma oranının arttırılması için çalışmaların yürütüldüğüne ve son olarak eğitim bütçesinde güncel geliştirmelerin yapıldığına değindi.  

Leicester Üniversitesi’nde görev yapan Dr. Saeeda Shah ise eğitimin tarihi toplum ile bir bağlam içinde ele alınması gerektiğini belirten bir konuşma gerçekleştirdi. Aynı zamanda pandemi döneminin eğitimde dijitalleşme için oldukça önemli gelişmelere sebebiyet verdiğini dile getirdi.

Doç. Dr. Ömer Avcı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen “Dünyada Kitlesel Eğitim Arayışları” üst başlıklı ilk oturumda konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Üstün Ergüder, katılımcı ve eşitlikçi bir yaklaşım benimseyerek eğitimde kalitenin artmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğine değindi. Akabinde D-8’den Ahmar İsmail ise “Sürdürülebilir ekonomik kalkınmayı eğitime ve araştırmaya yatırım yapmadan gerçekleştiremeyiz.” ifadelerini kullandı.

Doç. Dr. Yusuf Alpaydın moderatörlüğünde gerçekleşen “Türkiye’de Kitlesel Arayışlar” üst başlıklı 2. oturumda ise Ömer Özkan, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Akif Pamuk ve YEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Türkan konuşmalarını gerçekleştirdi. Ömer Özkan konuşmalarında “Alternatif arayışlar şu an Türkiye’de alttan gelen bir hareket ile ilerlemektedir. MEB ve politika yapıcıların da alternatif eğitim ile ilgili harekete geçmesi gerekmektedir” dedi. Hüseyin Türkan ise dijitalleşmeye ayak uydurmanın ve doğru oyunlaştırmanın gerekliliğini vurguladı. Dr. Akif Pamuk ise eğitimin bir sosyal inşa olduğunu ve öğrenmenin ise kültürel ortamda gerçekleştiğini, eğitimi bu minvalde ele almamız gerektiğini belirtti.

Katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleşen II. İstanbul Eğitim Konferansı hediye takdiminin ardından son buldu.  

İstanbul Eğitim Konferansı Web Sitesi
Tw Inst In World Yt

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

“Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı” Tamamlandı

İGEDER ve İLKE Vakfı’nın öncülüğünde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen 'Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı' 31 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirildi.Çalıştay, 21. yüzyılda zorunlu lise eğitiminin süresi, yapısı ve politikalarına ilişkin güncel uygulamaların değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yapıcı çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlendi. Mevcut veriler ve uygulamalar ışığında; sürenin yeniden yapılandırılması, içerik ve biçim bakımından sistemin dönüşümü gibi temel başlıklar çok yönlü biçimde ele alındı.Akademisyenlerden politika yapıcılara, eğitim yöneticilerinden sivil toplum temsilcilerine kadar geniş bir katılımla gerçekleşen programda, konu başlıkları bilimsel bir perspektifle ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirildi. Tartışmalarda, Türkiye’ye özgü sosyo-kültürel koşullar, eğitimdeki güncel yönelimler ve küresel ölçekte artan rekabetin ortaya koyduğu yapısal ihtiyaçlar dikkate alındı.Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alan; bilgi, beceri, eğilim ve değerleri merkeze alan bir ortaöğretim sistemi için uygulanabilir politika önerileri geliştirmeye odaklandı. Ayrıca bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler temelinde farklılaşan bir lise eğitiminin, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine nasıl katkı sunabileceği de çalıştayın önemli gündemlerinden biri oldu.Elde edilen çıktılar doğrultusunda, gençlerin yalnızca akademik bilgiyle değil; aynı zamanda güçlü bir karakter, sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılıkla yetişmelerini destekleyecek, nitelikli, herkes için erişilebilir ve farklılıkları gözeten kapsayıcı bir lise eğitimi yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.