Logo
EPAM Seminerlerinde TIMSS 2023 Sonuçları Değerlendirildi!

EPAM Seminerlerinde TIMSS 2023 Sonuçları Değerlendirildi!

Kategori: EPAM Tarih: 26 Aralık 2024

EPAM Seminerleri kapsamında düzenlenen TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor? başlıklı seminer, Türkiye’nin TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) sonuçlarının ve bu sonuçların eğitim sistemine etkilerinin ele alınması amacıyla gerçekleştirildi. Program, EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz’ün moderatörlüğünde, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Hatice Mertoğlu ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Köklü’nün katılımıyla gerçekleşti.

 

Seminerde Türkiye’nin TIMSS 2023’te elde ettiği başarı, bu başarının eğitim politikalarına etkisi ve sürdürülebilirlik açısından ihtiyaç duyulan düzenlemeler değerlendirildi. Sunumlar sonrasında, katılımcılarla birlikte TIMSS sonuçlarının eğitimdeki eşitsizliklere, öğretmen adaptasyonuna ve ileri düzey başarı oranlarına olan etkileri tartışıldı.
 

Seminerde Türkiye’nin matematik ve fen alanlarındaki performansı detaylı bir şekilde ele alındı. Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarında özellikle 4. sınıf düzeyinde dikkat çekici bir sıçrama gerçekleştirdiği ifade edildi. Bu sonuçlara göre Türkiye, 4. sınıf matematik alanında dünya sıralamasında 8. sıraya yükseldi. 4. sınıf fen bilimleri alanında ise 4. sıraya yükselerek Avrupa birinciliği aldı. Türkiye’de TIMSS kapsamında ölçülen konuların 5. sınıfta tamamlanması sebebiyle bu yaş grubundaki öğrenciler sınava katılmaktadır. Sonuçlara yansıyan başarının bununla alakalı olduğu düşünülse de, benzer uygulamalara sahip diğer ülkelerin aynı başarıyı yakalayamadığı belirtildi.

 

Seminerde, 2017 yılından itibaren eğitim sistemine dahil edilen beceri temelli soruların, TIMSS sonuçlarına yansıyan ilerlemenin temel sebeplerinden biri olduğu ifade edildi. Ayrıca, okul öncesi eğitime katılım oranındaki artışın, özellikle 4. sınıf düzeyindeki başarılara olumlu katkı sağladığı dile getirildi.

 

TIMSS başarısında velilerin eğitim seviyesi, öğrencilerin kaynaklara erişim imkanları ve özel ders olanaklarının etkili faktörler arasında yer aldığı ifade edildi. Ayrıca, TIMSS başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde bölgeler arası eşitsizliklerin giderilmesi, ileri düzey başarı oranlarının artırılması ve öğretmenlerin yeni sistemlere adaptasyonunun sağlanması gerektiği belirtildi.

 

TIMSS sonuçlarının, Türkiye’nin eğitim politikalarını geliştirmek ve sürdürülebilir başarılar elde etmek için önemli bir rehber olduğu bir kez daha vurgulandı.

İlgili İçerikler

Dijital Bağımlılık ve Eğitim: Sorunlar, Eğilimler ve Politika Önerileri

Dijital bağımlılık, öğrencilerin akademik başarısını, bilişsel gelişimini ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkileyen giderek büyüyen bir sorundur. Eğitimde dijital teknolojiler önemli fırsatlar sunarken, bilinçsiz ve aşırı kullanım çeşitli riskler doğurmaktadır. Ancak, bu sorunla mücadelede eğitim sistemi paydaşları arasında etkin iş birliği sağlanamadığında, dijital bağımlılık derinleşmektedir. Hazırlanan politika notu, dijital bağımlılığın eğitim üzerindeki etkilerini analiz ederek, ebeveynler ile öğretmenlerin rollerini, öğrencilerin değişen teknoloji kullanım alışkanlıklarını ve eğitimde dijitalleşmenin fırsat ve risklerini ele almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilinçli teknoloji kullanımını destekleyecek stratejiler ve öğretmenlerin bu süreçte nasıl daha etkin olabileceği incelenmektedir. Bu politika notu, eğitimde dijital bağımlılığın getirdiği sorunları ve sunduğu fırsatları değerlendirerek, politika yapıcılara, öğretmenlere ve ebeveynlere somut çözüm önerileri sunmaktadır.

20 Şubat 2025

Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi

Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak. Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak.

EPAM Seminerlerinde TIMSS 2023 Sonuçları Değerlendirildi!

EPAM Seminerleri kapsamında düzenlenen TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor? başlıklı seminer, Türkiye’nin TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) sonuçlarının ve bu sonuçların eğitim sistemine etkilerinin ele alınması amacıyla gerçekleştirildi. Program, EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz’ün moderatörlüğünde, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Hatice Mertoğlu ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Köklü’nün katılımıyla gerçekleşti. Seminerde Türkiye’nin TIMSS 2023’te elde ettiği başarı, bu başarının eğitim politikalarına etkisi ve sürdürülebilirlik açısından ihtiyaç duyulan düzenlemeler değerlendirildi. Sunumlar sonrasında, katılımcılarla birlikte TIMSS sonuçlarının eğitimdeki eşitsizliklere, öğretmen adaptasyonuna ve ileri düzey başarı oranlarına olan etkileri tartışıldı. Seminerde Türkiye’nin matematik ve fen alanlarındaki performansı detaylı bir şekilde ele alındı. Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarında özellikle 4. sınıf düzeyinde dikkat çekici bir sıçrama gerçekleştirdiği ifade edildi. Bu sonuçlara göre Türkiye, 4. sınıf matematik alanında dünya sıralamasında 8. sıraya yükseldi. 4. sınıf fen bilimleri alanında ise 4. sıraya yükselerek Avrupa birinciliği aldı. Türkiye’de TIMSS kapsamında ölçülen konuların 5. sınıfta tamamlanması sebebiyle bu yaş grubundaki öğrenciler sınava katılmaktadır. Sonuçlara yansıyan başarının bununla alakalı olduğu düşünülse de, benzer uygulamalara sahip diğer ülkelerin aynı başarıyı yakalayamadığı belirtildi. Seminerde, 2017 yılından itibaren eğitim sistemine dahil edilen beceri temelli soruların, TIMSS sonuçlarına yansıyan ilerlemenin temel sebeplerinden biri olduğu ifade edildi. Ayrıca, okul öncesi eğitime katılım oranındaki artışın, özellikle 4. sınıf düzeyindeki başarılara olumlu katkı sağladığı dile getirildi. TIMSS başarısında velilerin eğitim seviyesi, öğrencilerin kaynaklara erişim imkanları ve özel ders olanaklarının etkili faktörler arasında yer aldığı ifade edildi. Ayrıca, TIMSS başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde bölgeler arası eşitsizliklerin giderilmesi, ileri düzey başarı oranlarının artırılması ve öğretmenlerin yeni sistemlere adaptasyonunun sağlanması gerektiği belirtildi. TIMSS sonuçlarının, Türkiye’nin eğitim politikalarını geliştirmek ve sürdürülebilir başarılar elde etmek için önemli bir rehber olduğu bir kez daha vurgulandı.