Logo

Etkinlikler

08 Aralık 2025

Yapay Zeka ve Büyük Veri Çağında Öğretmen Yeterliklerinin İzlenmesi

Öğretmen yeterliklerinin değerlendirilmesi, yapay zeka ve büyük veri teknolojilerinin eğitim alanını dönüştürdüğü günümüzde yeni bir anlam kazanıyor. Bu seminerde, Türkiye’de öğretmen yeterliklerinin izlenmesine ilişkin mevcut uygulamaların güçlü ve sorunlu yönleri ele alınırken; pedagojik beceriler, dijital yeterlikler ve veri okuryazarlığı gibi çağdaş yeterlik alanlarının değerlendirme süreçlerine nasıl entegre edilebileceği tartışılacak. Ayrıca, standart testlere ve nicel verilere aşırı bağımlı modellerin sınıf içi karar süreçlerini ve öğretmenlerin yansıtıcı pratiklerini görünmez kılması, dijital pedagojik yeterliklerin izleme mekanizmalarına yeterince yansımaması ve çok kaynaklı veri yapılarının sınırlılıkları gibi temel meseleler değerlendirilecek. Bu çerçevede “pratik bilgelik”, etik-sosyal sorumluluk ve büyük veri analitiği temelli yaklaşımın öğretmen değerlendirmesine nasıl yeni bir yön verebileceği ele alınacak. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, insan odaklı bir izleme modeli, sürdürülebilir mesleki gelişimi destekleyen izleme döngüleri ve yapay zeka destekli değerlendirme araçlarının öğretmen öğrenme süreçlerindeki potansiyeli üzerine kapsamlı bir değerlendirme yapılacak. Kayıt için:

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için: Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için:

26 Aralık 2024

TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor?

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır.   TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır.  

02 Mayıs 2024

Geçmişten Günümüze: 100. Yılında Tevhid-i Tedrisat

Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. window.jotformEmbedHandler("iframe[id='JotFormIFrame-241142305783956'", "https://form.jotform.com/") Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz.