Logo

Etkinlikler

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için: Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz. Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz. Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor. Kayıt olmak için:

26 Aralık 2024

TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor?

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır. Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi ve becerilerini değerlendiren kapsamlı bir çalışmadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu araştırmayı esas alarak yeni yayımladığı “TIMSS 2023 Türkiye Raporu”, Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki konumunu değerlendirmek için önemli bir veri kaynağıdır.   TIMSS sonuçlarına dair verilerin kapsamlı bir şekilde değerlendirileceği bu programda, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarındaki performansı, eğitim programlarımızdaki değişikliklerle bu sonuçlar arasındaki ilişki ve bu bulguların gelecekteki eğitim politikalarımıza etkisi gibi önemli konular ele alınacaktır.  

02 Mayıs 2024

Geçmişten Günümüze: 100. Yılında Tevhid-i Tedrisat

Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. window.jotformEmbedHandler("iframe[id='JotFormIFrame-241142305783956'", "https://form.jotform.com/") Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz. Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türk eğitim tarihinde dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Peki, bu kanunun kabul edilişinin üzerinden 100 yıl geçmesine rağmen günümüz eğitim sistemine etkileri nelerdir? Kanunun gerekçeleri, içeriği ve kaynaklık ettiği uygulamalar neler ve bugün bunlar hangi noktada duruyor? Tüm bu soruların cevaplarını Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Gündüz’den dinleyeceğiz.