Logo

EPAM Çalıştayları 7 - Eğitim Üzerine

Kategori: Çalıştay Tarih: 14 Mayıs 2022

Etkinlik Detayları

Özet

Nokta Kitap için Eğitim Üzerine kitabını kaleme alan Prof. Dr. Mustafa Gündüz, bu çalışmada modern eğitimin tarihi, felsefi, sosyolojik, ideolojik ve kültürel temellerine yönelik teorik bir değerlendirmede bulundu.


“Türkiye’de eğitim ne kadar düşünülüyor, tartışılıyor, tanımlanıyor, kim eğitimden ne bekliyor?” gibi soruların yanıtını arayan Gündüz, eğitim hakkında yayımlanan çalışmaların kuramsal ve felsefi yönlerine bakıldığında bu sorulara müspet cevaplar vermenin mümkün olmadığını söylemektedir. Hemen herkesin yakından ilgilendirmesine karşın eğitime dair ciddi düşünce üretiminin ve entelektüel boyutta çalışmaların kısıtlı olmasının sebebi eğitim üzerine düşünmenin bazı tabii sorunlarından kaynaklanmaktadır. Her şeyden önce eğitim bir şemsiye kavramdır ve kavram tarihçilerinin de belirttiği üzere şemsiye kavramların temel vasfı muğlak ve sürekli değişken olmasıdır. Bugün eğitim üzerinde bütünsel düşünmek eğitim akademisyenleri, teknisyenleri ve politika yapıcıları tarafından neredeyse imkânsız hâle gelmiştir. 


Nokta Kitap olarak yayına hazırladığımız bu çalışmada, modern eğitimin akıbetinden ziyade mevcut durumunu tasvir etmek amaçlanmaktadır. Eğitimin geçmiş ve mevcut halini özetleyen çalışma, nihayetinde eğitimin geleceğini hedeflemektedir. Eğitimin geleceğine yönelik rasyonel tasarım, bugüne kadarki birikimin dikkate alınması ve anlaşılmasıyla mümkün olacaktır.


Eğitimle ilgilenen her düzeyden okuyucuya hitap eden Eğitim Üzerine kitabı, 14 Mayıs 2022 tarihinde saat 19:00’da İLKE Vakfında konuşulacak.


KATILIM FORMU İÇİN TIKLAYINIZ

İlgili İçerikler

28 Aralık 2022

EPAM Çalıştayları 8 | Açık Öğretim Lisesi’ne Göç ve Okul Terki

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM), Uğur Özalp ve Gürkan Ünver ile ülkemizin eğitim gündemindeki en güncel meselelerden "Açık Öğretim Lisesi’ne Göç ve Okul Terki" konusunu ele alacak Salgın sonrası dönemde ülkemizde ve dünyada öğrencilerin okullardan koptuğu, örgün eğitime devamda isteksizlik gösterdikleri ve okula devam etmedeki motivasyonlarını kaybettikleri görülüyor. Zayıf akademik çıktının verdiği özgüvensizlik, aşırı ders yükü, öğrenme güçlü iletişim problemleri gibi çeşitli nedenler öğrencileri okullardan uzaklaştırıyor. Açık Öğretim Lisesi’ne Göç ve Okul Terki sorunlarına etkili çözüm önerileri getirebilmek için Uğur Özalp ve Gürkan Ünver’in bir araya geldiği, Selim Tiryakiol moderatörlüğünde gerçekleşecek olan çalıştaya davetlisiniz.  Konuşmacılar: Uğur Özalp & Gürkan ÜnverModeratör: Selim TiryakiolTarih: 28 Aralık Çarşamba | 18:00 Yer: İLKE VakfıAdres: Aziz Mahmut Hüdayi Mah. Türbekapı Sk. No:13, Üsküdar/İstanbul Programa Kayıt içinTıklayınız.

“Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı” Tamamlandı

İGEDER ve İLKE Vakfı’nın öncülüğünde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen 'Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı' 31 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirildi.Çalıştay, 21. yüzyılda zorunlu lise eğitiminin süresi, yapısı ve politikalarına ilişkin güncel uygulamaların değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yapıcı çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlendi. Mevcut veriler ve uygulamalar ışığında; sürenin yeniden yapılandırılması, içerik ve biçim bakımından sistemin dönüşümü gibi temel başlıklar çok yönlü biçimde ele alındı.Akademisyenlerden politika yapıcılara, eğitim yöneticilerinden sivil toplum temsilcilerine kadar geniş bir katılımla gerçekleşen programda, konu başlıkları bilimsel bir perspektifle ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirildi. Tartışmalarda, Türkiye’ye özgü sosyo-kültürel koşullar, eğitimdeki güncel yönelimler ve küresel ölçekte artan rekabetin ortaya koyduğu yapısal ihtiyaçlar dikkate alındı.Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alan; bilgi, beceri, eğilim ve değerleri merkeze alan bir ortaöğretim sistemi için uygulanabilir politika önerileri geliştirmeye odaklandı. Ayrıca bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler temelinde farklılaşan bir lise eğitiminin, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine nasıl katkı sunabileceği de çalıştayın önemli gündemlerinden biri oldu.Elde edilen çıktılar doğrultusunda, gençlerin yalnızca akademik bilgiyle değil; aynı zamanda güçlü bir karakter, sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılıkla yetişmelerini destekleyecek, nitelikli, herkes için erişilebilir ve farklılıkları gözeten kapsayıcı bir lise eğitimi yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.