Logo
Mehmet Ali Çalışkan'dan İtibar Yönetimi

Mehmet Ali Çalışkan'dan İtibar Yönetimi

Kategori: Kurumsal Tarih: 16 Şubat 2017

Sivil toplum kuruluşlarının (STK) kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla uzun yıllardır çeşitli faaliyetler düzenleyen İLKE, bu çalışmalarını geliştirmek ve daha sistematik yürütmek amacıyla “STK Kurumsal Yönetim Akademisi”ni kurdu.

Akademi temel olarak, sivil toplum alanında faaliyet gösteren kuruluşların kurumsal ve yönetsel kapasitesi ile bu kuruluşlarda gönüllü ve profesyonel çalışanların kişisel yetkinliğini artırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda akademi çeşitli eğitim, seminer, söyleşi ve yayın faaliyetleri organize edecek.

Akademi’nin 2017 yılı faaliyetleri “STK Konuşmaları -1” başlığı altında, Mehmet Ali Çalışkan’ın İtibar Yönetimi sunumu ile başlıyor. Sunumda STK’larda itibar yönetimi hakkında mevcut durum araştırma bulguları ile ortaya konulacak. 18 Şubat 2017 tarihinde İLKE Merkez binasında 10.00-13.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek etkinliğe katılım ücretsiz olacak.

İtibar Yönetimi başlıklı sunumunda Çalışkan; algı, iletişim, sosyal etki ve konu yönetimi gibi kavramları karşılaştırmalı olarak ele alıp, STK’lar için paydaş analizinin nasıl yapılabileceğini örneklerle aktaracak. Bu alanda yaptığı araştırmayı da sunacak olan Çalışkan, katılımcıların rahatlıkla sorular sorabileceği formatta bir söyleşi gerçekleştirecek.

Akademi’nin eğitimle ilgili üç ana faaliyetinden biri olan STK Konuşmaları, yılda dört defa farklı konu ve konukla düzenlenecek. Bunların dışında da yıl içinde yine çeşitli başlıklarda Profesyonel Gelişim Eğitimleri ile Kurumsal Kapasite Geliştirme Eğitimleri organize edilecek.

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

28 Kasım 2025

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın 15. Dönem Başvuruları Açıldı!

Sivil Toplum Akademisi’nin 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 15. dönem eğitimleriyle devam ediyor!Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması, bu alanda profesyonel ve gönüllü olarak görev yapan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesini hedefleyen temel eğitim programıdır.  KGEP,  toplumsal sorunlara sivil kuruluşlar aracılığıyla çözüm üretilmesini desteklemektedir. Aynı zamanda STK’ların fayda ve etkilerini güçlendirmelerine katkı sağlayarak, sivil toplum kültürünün yaygınlaşmasında öncülük etmektedir.Katılımcılar, bu dönem; kurumsal yönetim ve organizasyon, insan kaynağı ve gönüllü yönetimi, dijital iletişim, kaynak geliştirme, proje döngüsü yönetimi olmak üzere beş temel alanda eğitim alacaklardır.Program Hakkında Önemli Bilgiler:28-29-30 Kasım 2025 tarihlerinde İstasyon Gaziantep'te gerçekleştireceğimiz KGEP'i eksiksiz tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecektir.Alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 5 farklı ders başlığından en az 4'üne katılması zorunludur.Programın verimli geçmesi adına kontenjan 35 kişi ile sınırlı tutulmuştur. Programa katılım için başvuru formu doldurma zorunluluğu bulunmaktadır.İl dışından gelecek katılımcıların konaklama ve ulaşım maliyetlerini kendilerinin karşılaması beklenmektedir. Program için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.Programa kabul durumuyla ilgili bilgilendirme e-posta yoluyla yapılmaktadır. Yer: İstasyon GaziantepTarih: 28-29-30 Kasım 2025Son Başvuru Tarihi: 9 Kasım 2025 PazarSorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz.

Akademik Gelişim Seminerleri 4| Yönetim Araştırmalarında Bağlam

Kurumsal Yönetim Akademisi tarafından düzenlenen, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan akademik gelişim seminerlerinin dördüncüsü, Doç. Dr. Erkan Erdemir ile “Yönetim Araştırmalarında Bağlam” başlığı altında, 20 Şubat Salı günü gerçekleştirilmiştir.“Neden bağlamı konuşmalıyız?” sorusu ile başlayan seminer, örgüt kuramlarının evrenselliği sorunu, evrensellik ve yerellik tartışması üzerinden devam etti. Merkez-çevre ilişkisinin ele alındığı seminerde, entelektüel emperyalizmin aşamaları ve sonuçları incelendi. Akademik bağımlılıktan kurtularak bağlama özgü çalışmaların öneminin vurgulandığı seminerde, ülkelerde yapılan bağlama özgü çalışma örneklerine de yer verildi.Etkinlik Erkan Erdemir'e katkılarından ötürü plaket verilmesiyle son buldu.