Logo

Ruhi Can Alkın

Ruhi Can Alkın

Ruhi Can Alkın, lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde, yüksek lisans eğitimini Southampton Üniversitesi Sosyoloji ve Sosyal Politika Anabilim Dalında tamamlamıştır. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyoloji Anabilim Dalına sunduğu (2020) “Tarihsel Kopuş ve Süreklilik Bağlamında Türkiye’de Devlet ve Sivil Toplumun Uluslararası Öğrenci Politikası” başlıklı tezi ile doktor unvanı almıştır. 2013 yılından itibaren yükseköğretimde uluslararasılaşma, uluslararası öğrencilerin Türkiye'deki akademik ve gündelik hayata uyumları, beşeri sermaye açısından uluslararası öğrencilik, göç bağlamında uluslararası öğrencilik gibi konularda kitap, kitap bölümü, makale ve bildiri gibi akademik çıktılar ortaya koymaktadır. Şubat 2024 itibarıyla akademik yaşamına İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde devam etmekte olan Alkın’ın güncel çalışmaları afet sosyolojisi üzerinedir. 
 

İlgili İçerikler

Uluslararası Öğrenci Hareketliliği: Mevcut Durum ve Öneriler

Küresel bilgi toplumunun en görünür çıktılarından biri uluslararası öğrenci hareketliliğindeki artıştır. Dünya çapındaki bu artış, yükseköğretimde uluslararasılaşmanın önemli bir parçası olarak değerlendirilmektedir. Türkiye’nin de 2010 sonrasında uluslararasılaşma stratejilerine odaklandığı ve uluslararası öğrenci sayısının hızla arttığı görülmektedir. Bu durum kamu kurumlarını, üniversiteleri ve STK’ları yükseköğretimde uluslararasılaşma konusunda politika üretmeye ve yeni uygulamalara gitmeye zorlamaktadır. Bu politika notunda, dünyadaki uluslararası öğrencilik hareketleri ile bu süreçlerin Türkiye’deki yansımaları, Türkiye’nin gerek ilgili kamu kurumları gerekse STK’lar aracılığı hayata geçirdiği uygulamalar ve yürüttüğü faaliyetler analiz edilmiştir. Bu analize, konuyla ilgili istatistiki bilgiler ve dikkat çeken kurumsal uygulamalar dâhil edilmiş, çalışmanın sonunda Türkiye’nin uluslararası öğrenci politikası açısından işlevsel olabileceği düşünülen birtakım öneriler sunulmuştur. .