Logo

Ömer Faruk Aydemir

Ömer Faruk Aydemir

Lisans eğitimini Kocaeli Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladı. Aynı üniversitede Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalında yüksek lisans yaptı. Uludağ Üniversitesi Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalında doktora eğitimine devam etmektedir. Mezuniyet sonrası hızlı tren projesinde bir firmada proje asistanlığı yaptı, Atatürk Havalimanı dış hatlarda yolcu hizmetleri memuru olarak çalıştı. 2017 yılından itibaren İLKE Vakfı Kurumsal Yönetim Akademisi'nde Uzman olarak görev almaktadır.

 

İlgili İçerikler

Üniversite Öğrenci Kulüplerinde Yönetim ve Organizasyon

STK Konuşmaları; STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edildiği etkinlik serisidir. Bu rapor 09 Aralık 2017 tarihinde gerçekleştirilen “Üniversite Öğrenci Kulüplerinde Yönetim ve Organizasyon” başlıklı STK Konuşmasından yayına hazırlanmıştır. Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş’un moderatörlüğünde gerçekleşen etkinliğe Marmara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Şehir Üniversitesi, Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi ve İstanbul Medeniyet Üniversitelerinden öğrenci kulüp temsilcileri katılmıştır. Etkinlikte üniversite öğrenci kulüplerinin yönetim ve organizasyonu; organizasyonel yapı, gönüllü ilişkileri, etkinlik düzenleme, mali kaynak bulma ve yönetme, yıllık planlama ve bütçe ile raporlama bakımlarından ele alınmıştır. Ayrıca, öğrenci kulüplerinin yönetim süreçlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları üzerinde durulmuştur. Ortaya konan sorunlar üzerine çözüm önerileri üretilerek bu rapor oluşturulmuştur. .

STK'larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi

Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK’ların gündemini etkileyen konuların sivil toplumdan katılımcılarla müzakere edilmesi için STK Konuşmaları başlığı altında bir etkinlik serisi gerçekleştirmektedir. “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” başlıklı etkinlik, 2 Mart 2019 tarihinde Prof. Dr. Ömer Torlak’ın moderatörlüğünde İLKE Vakfı’nda gerçekleştirildi. Kâr amacı gütmeden topluma fayda üretme eksenli faaliyet gösteren STK’lar, kurumsal imaj oluşturmak, mevcut bağışçıya desteklerinin neticesini göstermek, bağışçı sayısını arttırmak, daha geniş bir kitleyi etkinliklerinden haberdar etmek, daha fazla kişiye destek olmak vb. amaçlar için tanıtım faaliyetleri yapmaktadır. Ancak burada tanıtımın nasıl, nerede, hangi araçlarla yapılacağı, tanıtımın hayırsevere, ihtiyaç sahibine, gönüllüye etkisinin ne olacağı bugüne kadar tartışmaların uzağında kalmıştır. STK Konuşmaları 9'da bu konular üzerine tartışılmış; STK katılımcıları alandaki tecrübelerinden hareketle iyi örnek, uygulama ve fikir paylaşımında bulundu. Gündeme gelen bu konular burada paylaşılan STK'larda Güncel Konular rapor serisinin 4. sü olarak hazırlandı.Bu raporda “STK’larda Görünürlük ve İletişim Yönetimi” konusu ele alınmaktadır. STK Konuşmaları 9’un katılımcılarının fikirlerinden de yararlanarak hazırlanan bu rapor, Prof. Dr. Ömer Torlak ve KYA Uzmanı Ömer Faruk Aydemir tarafından yayına hazırlandı. Hayır ve iyilik faaliyetlerinin hangi hassasiyetleri gözeterek ve nasıl bir iletişim ile yapılması gibi zor bir konuyu yazarlarımız çok hassas, açık, anlaşılır ve uygulama örnekleri ile ortaya koymaktadır..

Genç Gönüllülerin Motivasyonu STK'larda Devamlılığı Sağlayan Faktörler

Sivil toplum kuruluşlarının (STK) faaliyetlerinin gönüllülük ruhunu kaybetmeden devamı ve toplum içinde iş birliği, empati ve toplu yaşama bilincinin daha olgunlaşması için gönüllülük  oldukça önemlidir.  Gönüllülük ve gönüllülük motivasyonu son yıllarda önem kazanmasına rağmen akademik olarak henüz az çalışılan bir konudur.Kurumsal Yönetim Akademisi olarak gönüllülüğü ve özellikle genç gönüllüleri daha iyi anlamak maksadıyla bu çalışma uygulandı. Nitel yöntemlerinin uygulandığı bu araştırmanın amacı, sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin, STK’larda gönüllü olarak çalışmasında devamlılığı (sürekliliği) sağlayan motivasyon faktörlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında kariyerlerinin başlangıç aşamasında bulunan, farklı STK'larda görev alan 25 genç gönüllü ile mülakatlar yapılmıştır. Bu verilerin analiz edilmesinin ardından çalışmalar rapor haline getirilmiştir. Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, H. Merve Bircan, Züleyha Sayın ve Ömer Faruk Aydemir'in dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür..

STK'larda Kurum Kültürü ve Ücretli Çalışanların İş Tatmini

Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarında var olan kurum kültür türleri ve buralarda ücretli çalışanların iş tatmin durumları incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği araştırma neticesinde 216 STK çalışanından veri alınmış ve gerekli çalışmalardan sonra elde edilen bu veriler rapora dönüştürülmüştür. Çalışma Nihat Erdoğmuş'un başkanlığında, Ömer Faruk Aydemir, Züleyha Sayın ve H. Merve Bircan'ın dahil olduğu KYA ekibi tarafından yürütülmüştür. Büyüklüğü yahut faaliyet gösterdiği sektör ne olursa olsun her kurumun kendine has bir kültürü vardır. Bireylerin içinde doğup büyüdüğü ve benimsediği kültürü nasıl hayatlarındaki hemen hemen her kararı, davranışı etkiliyor ya da belirliyorsa kurumlarda da bu durum farklı değildir. Her kurumun kendine has bir kültürü vardır ve bu durum kurumun birçok politikasına yön vermektedir. Özel ve kamu kurumlarında kurum kültürü akademik olarak incelemeye tabi tutulmuş olsa da STK'ların kurum kültürü, özellikle ülkemizde, pek araştırılmamıştır. Bu vesile ile ülkemiz STK'larında var olan kurum kültür türleri ve ücretli çalışanlarının iş tatmin durumları bu araştırmaya konu edilmiştir. Yaklaşık iki yıl kadar süren araştırmaya farklı faaliyet alanlarında çalışan, farklı büyüklüklerde STK çalışanları destek vermiştir. Bu çalışmada araştırmaya katılım sağlanan STK'larda var olan kültür türleri, kültürün ücretli çalışanların iş tatmini üzerine etkisi, ücretli çalışanların işlerinden tatmin olup olmadıkları, katılımcıların demografik bilgileri ve kurumlar hakkında genel bilgilere yer verilmiştir..