Logo

Nihat Erdoğmuş

Nihat Erdoğmuş

1992 yılında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Davranış Bilimleri Anabilim Dalında 1995 yılında tamamladı. 1998 yılında Sakarya Üniversitesi Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalında doktora derecesi aldı. 1999 yılında İşletme Yönetimi alanında Doçent, Nisan 2005 yılında ise Yönetim ve Organizasyon alanında Profesör oldu. Halen Yıldız Teknik Üniversitesi İşletme Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Çalışmalarında kurumsal kapasitenin yapısal ve yönetsel bakımdan geliştirilmesi, değişim yönetimi, yönetim psikolojisi, kariyer kimliğinin oluşumu ve değişimi konularına odaklanmaktadır. Son yıllarda STK’ların yönetimi ve yükseköğretimin yönetimi ilgilendiği alanlar arasındadır.

 

İlgili İçerikler

Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim

“Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim” raporu; politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel değişimler sonucunda yaşanacak değişimlerin yükseköğretimde yansımaları ve bu değişimlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ipuçları veriyor. Yükseköğretim alanındaki gelişmelerin, yükseköğretimi stratejik bir bakışla ele almayı ve bu perspektifle yapısal ve yönetsel değişimi gerekli kıldığı anlaşılıyor. Günümüzde yaşanacak değişimlere hızlı cevap vermenin ve yükseköğretimden beklenen talepleri karşılamanın önemli olduğu görülüyor. Yükseköğretim kurumlarının, insanın anlam arayışına cevap üretme, hayat görüşü oluşumuna katkı sağlama ve kültürel birikim kazandırma gibi amaçların yanında, mesleki bilgi ve beceri kazandırma amacına da hizmet edecek çeşitliliği sağlaması gerektiği vurgulanıyor. Rapor, mevcut durum analizi yaparak gelecekte, işleyen ve güçlü bir yükseköğretim için yapılması gereken değişikliklere dikkat çekiyor ve on iki temadan oluşan bir vizyon ortaya koyuyor. .

Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim Özet Rapor

“Geleceğin Türkiyesinde Yükseköğretim” raporu; politik, ekonomik, sosyal, teknolojik, hukuki ve çevresel değişimler sonucunda yaşanacak değişimlerin yükseköğretimde yansımaları ve bu değişimlerin nasıl yönetilmesi gerektiğine dair ipuçları veriyor. Yükseköğretim alanındaki gelişmelerin, yükseköğretimi stratejik bir bakışla ele almayı ve bu perspektifle yapısal ve yönetsel değişimi gerekli kıldığı anlaşılıyor. Günümüzde yaşanacak değişimlere hızlı cevap vermenin ve yükseköğretimden beklenen talepleri karşılamanın önemli olduğu görülüyor. Yükseköğretim kurumlarının, insanın anlam arayışına cevap üretme, hayat görüşü oluşumuna katkı sağlama ve kültürel birikim kazandırma gibi amaçların yanında, mesleki bilgi ve beceri kazandırma amacına da hizmet edecek çeşitliliği sağlaması gerektiği vurgulanıyor. Rapor, mevcut durum analizi yaparak gelecekte, işleyen ve güçlü bir yükseköğretim için yapılması gereken değişikliklere dikkat çekiyor ve on iki temadan oluşan bir vizyon ortaya koyuyor. .

Higher Education in the Turkey of the Future

This report handles important issues ranging from how to strategically manage the continuously increasing change in higher education to the possibility of a higher education structured on the basis of meeting contemporary demands, from organizing consultancy services suitable to the new career understanding to searches for sustainable sources of finance. This report consists of two primary sections: the need for change in higher education and the vision plan for higher education. The first section addresses preparing for the future in higher education and the need for change, and the second section presents a vision for higher education. The second section contains 12 thematic points regarding the vision for higher education. This section primarily addresses the themes of change and reorganization in higher education while paying attention to its importance, priority, and chain reactions. Afterward, a vision including themes such as access, educational settings, career, and employment skills in a higher education system that centers itself on students is provided. Following these are themes devoted to academicians. The final sub-sections address the themes of social and economic contributions, internationalization, and finance. .

Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu (2010-2020)

"Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu, 2010-2020" raporunda, sivil toplum alanında son on yılda meydana gelen gelişmeler ve alana dair veriler paylaşılmıştır. Dört ana bölümden oluşan raporun birinci bölümünde devlet sivil toplum ilişkisi ele alınarak sivil toplumu derinden etkileyen olaylar analiz edilmiştir. İkinci bölümde sayısal göstergelerle sivil toplum verileri incelenmiş, üçüncü bölümde ise sivil topluma dair meseleler tespit edilip çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Dördüncü bölümde STK türlerinin on yıllık dönem içerisinde yaşadığı değişimler incelenmiştir. Bütüncül olarak sivil toplumu ele aldığımız bu raporda uzman görüşleri ve farklı bakıştan yazılara da yer verilerek rapor zenginleştirilmiştir.  .