Logo

Muhammet Yılmaz

Muhammet Yılmaz

1989 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda otuz yıla yakın bir süre öğretmen olarak görev yaptı. Öğretmenlik hayatı boyunca öğretmen arkadaşlarını ve öğrencilerini öğrenme yoldaşı olarak gördü. Öğrenmek ve öğretmenin kendisi için bir yaşam biçimi olduğunu düşünüyor. Eğitim ve öğretmenlikle ilgili elde ettiği birikimleri, profesyonel bir bakış açısıyla fakat amatör bir ruhla öğretmen arkadaşlarıyla paylaşıyor. Eğitimcilerin mesleki gelişimlerine yönelik yurt içinde ve yurt dışında program geliştirme, seminer ve atölye çalışmaları; gençlere, anne babalara ve halka yönelik konferans ve söyleşiler yapıyor. Eğitim ve öğretmenlik ile ilgili makaleler yazıyor, sempozyumlarda bildiriler sunuyor ve kitap yazıyor. Etkili Öğretmenlik, İyi Dersler Öğretmenim, Değerler Eğitimi ve Okul Etkinlikleri, İnsan ve İslam, Hz. Peygamberi Nasıl Öğretelim (Ortak Yazar) isimli kitapları yayımlanmıştır.

İlgili İçerikler

Uzaktan Eğitimin İyileştirilmesi: Salgın Kaynaklı Eğitim Krizini Aşmak İçin Öneriler

Çin’de ortaya çıkıp bütün dünyaya yayılan Koronavirüs salgını, sağlık ve ekonomi alanlarında olduğu gibi eğitimde de büyük bir krize sebep olmuş, 192 ülkede okullardaki eğitime ara verilmiştir. Stratejik öneme sahip olan eğitimin aksamaması için, her ülke kendi imkânları ölçüsünde çözüm arayışlarına girmiştir. Millî Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretimin faaliyetlerinin sürdürülebilmesi için uzaktan eğitim eylem planını açıklayarak yürürlüğe koymuştur. Ancak mevcut uzaktan eğitim imkânları, okulların uzun süre kapalı kalmasından kaynaklanacak sorunlara cevap vermekten uzaktır. Bu çalışmada, salgının yakın zamanda sona ermemesi ihtimaline karşı Türkiye’de mevcut uzaktan eğitim imkânlarının artırılmasına yönelik kalıcı çözümler tartışılmış, teknik alt yapı eksiklerinin giderilmesi, öğretmen yeterliklerinin artırılması, velilerin uzaktan eğitime katkısının sağlanması, müfredatın uzaktan eğitime uyarlanması ve uzaktan öğretim çalışmalarının eğitim olarak algılanmasının önüne geçilmesine dair önerilerde bulunulmuştur. .