Logo

Kadir Şafak Sağ

Kadir Şafak Sağ

Kocaeli Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümünden “Kamu Okullarının Finansman Sorunları ve Eğitim Öğretime Yansımaları” teziyle yüksek lisans eğitimini tamamladı. 5 yıl kamu okullarında okul öncesi öğretmenliği yaptıktan sonra yönetici oldu ve 3 yıldır yöneticilik görevini sürdürmektedir. Öğretmenlerin Teknoloji Kullanabilme Yeterlilikleri, Erkek Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaşadıkları Güçlüklerin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi ve Okul Bütçeleri başlıca araştırma yaptığı konulardır. Bununla birlikte, Okul Erasmus+ projeleri yürütmektedir

İlgili İçerikler

Eğitim Giderleri Açısından Merkezi Yönetim Bütçesi

İLKE Vakfı olarak Türkiye’de eğitim alanının güçlenmesini sağlayacak çalışmalar yaparak bütün dünyada eğitimde fırsat eşitliğinin ve adaletin sağlanmasına katkı sunacak bir birikim oluşturmak üzere kurduğumuz Eğitim Politikaları ve Araştırma Merkezi (EPAM) yayımladığı politika notlarına bir yenisini daha ekledi! Kadir Şafak Sağ, “Eğitim Giderleri Açısından Merkezi Yönetim Bütçesi: Mevcut Durum ve Politika Önerileri” başlıklı politika notunu, İLKE Vakfı için kaleme aldı.Devlet idarelerine ait geliri ifade eden Merkezi Yönetim Bütçesinin son beş yılına baktığımızda giderlerin bir önceki yılın enflasyon oranının üzerinde bir artış göstermiştir. Bu durum, bütçeyi elde eden kamu kurum ve kuruluşları için olumlu olsa da devletin bütçe dengesini bozmaktadır. Bakanlıklar, merkezi yönetim ve çeşitli gelirlerle elde ettikleri bütçelerini; personel giderleri, SGK giderleri, mal ve hizmet alım giderleri, cari transferler ve sermaye giderleri gibi kalemlerde kullanmaktadır. Bakanlıkların bütçeleri karşılaştırılırken maaş ve SGK giderleri dışındaki bütçelerini karşılaştırmak daha sağlıklı olacaktır. Bu doğrultuda, Merkezi Yönetim Bütçesinde en büyük payın eğitime ayrıldığını söylemek mümkündür. Ancak bakanlıkların personel sayıları ve hizmet verdikleri grubun mevcudu göz önünde bulundurulduğunda, Millî Eğitim Bakanlığı, yaklaşık 1.100.000 personel ve 18 milyonun üzerinde öğrenci sayısı ile doğrudan hizmet ettiği nüfus en yüksek bakanlıktır. Bu çalışmada, Merkezi Yönetim Bütçesi verilerinden hareketle MEB bütçesi incelenmiş ve Türkiye’de eğitimin gelişmesinin önündeki engellerden biri olan eğitim bütçesinin yeniden ele alınması için somut politika önerileri sunulmuştur. .