Logo
“Modern Bireyi Eğitmek” Kitap Tanıtım Toplantısı Yapıldı!

“Modern Bireyi Eğitmek” Kitap Tanıtım Toplantısı Yapıldı!

Kategori: EPAM Tarih: 01 Aralık 2022
Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) ve Nokta Kitap’ın düzenlediği kitap tanıtım toplantısında Dr. Kurtuluş Öztürk’ün Nokta Kitap’tan çıkan “Modern Bireyi Eğitmek: II. Meşrutiyet Dönemi’nde Tedrisat, Terbiye ve Eğitim” isimli kitabı müzakere edildi. EPAM direktörü Selim Tiryakiol moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıya çok sayıda akademisyen ve lisansüstü öğrenci katılım gösterdi.

Tanıtım toplantısında Öztürk, II. Meşrutiyet Dönemi’nin dergileri üzerinden ele aldığı modern bireyin eğitimi meselesine değindi. Osmanlı modernleşmesinde eğitime yönelik bakış açıları, tarihsel kırılmalar, tartışmalar ve aydınların bunlara etkilerinin detaylı bir şekilde izah edildiği kitabın genel hatlarını açıkladı.

Aynı zamanda kitapta kadın/anne, okul, bahçe mektepleri gibi çeşitli kavramların ön plana çıktığı vurgulandı. II. Meşrutiyet Dönemi dergilerinde yer alan Avrupa ve Amerika’daki farklı okullardan uygulamalar görseller ile katılımcılara gösterildi. Okul müfredatlarının bağımsızlığı, sanat, spor, musiki gibi derslere verilen öneme de değinildi.

EPAM ve Nokta Kitap’ın ortaklaşa hazırladığı bu program, eğitim alanında çalışmalar yürüten akademisyenlere ve ilgili kitleye hitap etti ve katılımcıların yazarla kitap üzerine fikir alışverişi yapmalarına imkan sağladı. Osmanlı Dönemi’nde eğitim sisteminin kuruluşunu ve temellerini açıklayan bu eser kamuoyunun istifadesine sunuldu. 

Galeri

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

Eğitim İzleme Raporu 2024’ün Sunumu Gerçekleşti

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2024, 24 Nisan 2025 tarihinde düzenlenen sunum programıyla kamuoyuna tanıtıldı. Rapor, Türkiye’de eğitimin güncel durumunu çok boyutlu biçimde analiz ederken, karar alıcılara yönelik somut politika önerileri de içeriyor. İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilen sunum programında, EPAM Direktörü Ayhan Öz, raporun hazırlık süreci, kullanılan veri kaynakları ve bu yılki bulgular hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Katılımcılar arasında eğitim politikasıyla ilgilenen akademisyenler, gazeteciler, sivil toplum temsilcileri ve kamu kurumu yetkilileri yer aldı. Bu yılki raporda, ilk kez “Sosyal-Duygusal Gelişim” başlığı altında yeni bir değerlendirme alanına yer verildi. Ayrıca, son 7 yılın verileri karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, Türkiye’nin eğitim politikalarında değişen eğilimler ortaya kondu.Katılımcılar, sunumun ardından rapora dair sorular yönelterek değerlendirmelerde bulundu.  Raporun tamamına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: Eğitim İzleme Raporu 2024