Logo
Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) 10. Kez Gerçekleştirildi

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) 10. Kez Gerçekleştirildi

Kategori: STA Tarih: 20 Ekim 2022

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) STK temsilcilerinin katılımıyla tamamlandı.
 

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı ile kurumların kapasitelerini geliştirmenin yanında mevcut faydayı ve etkiyi arttırmak amaçlanıyor. İster gönüllü ister profesyonel olsun STK’larda çalışmak isteyen bireylerin kurumların yapı ve faaliyetlerine dair farkındalık kazanmalarını amaçlayan KGEP, Kurumsal Yönetim ve Organizasyon, Politika Geliştirme, İletişim ve Halkla İlişkiler, Gönüllü Yönetimi, STK'lar için Dijital İmkanlar, Savunuculuk ve üzerine altı farklı alanda eğitim gerçekleştirdi. 20-21 Ekim 2022 tarihlerinde gerçekleşen KGEP'e 21 farklı STK'dan 36 temsilci katılım sağladı.
 

İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Akkuş'un açılış konuşmasıyla başlayan programın ilk eğitimi “Kurumsal Yönetim ve Organizasyon" başlığı altında İLKE Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş tarafından gerçekleştirildi. Türkiye’deki STK'ların gelen görünümünü ortaya koyarak başlayan Erdoğmuş, insan kaynağının yönetimi hususunda tavsiyelerde bulundu. Ayrıca derste temel olarak STK'ların kurumsal yönetim ve organizasyon süreçlerini detaylandıran Erdoğmuş, sahip olunan kaynak, kabiliyet ve kapasitenin doğru analiziyle STK’ların geleceğe hazırlanması gerektiğini dile getirdi.
 

Günün ikinci dersi ise "Politika Geliştirme" başlığı altında Prof. Dr. Lütfi Sunar tarafından verildi. Sivil toplumun en önemli görevinin, kendi alanında politika yapmak ve bilgiye temas etmek olduğunu dile getiren Sunar, STK'ların politika belirlerken sundukları çözümle belirleyici ve yönlendirici olması gerektiğini vurguladı. İlk günün son dersinde ise Mustafa Özbek, STK'ların iletişim yönetimi, halkla ilişkiler yönetimi ve iletişim stratejileri üzerine hem teknik hem de gerçek olaylar üzerinden örnekler sundu. Rekabet edebilmede interaktif ve anlık iletişimin önemine dikkat çekti.

 

KGEP'te ikinci gün Prof. Dr. Mehmet Lütfi Arslan’ın  "Gönüllülük Yönetimi" eğitimi ile başladı. İnsan kaynakları yönetimini kişisel hedefler ile örgütsel hedeflerin uyumlu hale geldiği alan olarak tanılayan Arslan, gönüllülük kelimesinin kar amacı gütmeyen faaliyetlerin öznesi olduğuna değindi. Ücretli çalışan ve gönüllü ilişkilerindeki dengeye dikkat çeken Arslan, eğitim ve gönüllülüğün bir hayat tarzı olarak yaygınlaştırılması gerektiğine dikkat çekti.
 

Günün ikinci dersinde Nihat Kılıç "Dijital İmkânlar" konusunu ele aldı. STK'ların kendilerini nasıl görünür kılabileceğine ilişkin tavsiyeler veren Kılıç, STK'ların faaliyetlerini etkili kılması için dijital kanalları kullanmanın gerekli olduğunu, oluşturulan mesajın etkili olabilmesi için de iletişimde farklı bakış açıları geliştirmek gerektiğini dile getirdi. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın son dersi olan "Savunuculuk" eğitiminde Emine Uçak Erdoğan, kurumların sivil alanda savunuculuk üzerine neler yapabileceklerini ve yöntemleri ele alarak katılımcılara uygulamalı savunuculuk çalışması yaptırdı. 

 

İki gün boyunca 6 farklı başlıkta verilen eğitimlerle Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP)'nın 10. dönemi, İLKE Vakfı Genel Sekreteri Melih Tayyib Aksüt ve Sivil Toplum Akademisi Koordinatörü Mine Çatal’ın katılımcılara sertifikaları vermesi ardından sona erdi.

Galeri

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

28 Kasım 2025

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın 15. Dönem Başvuruları Açıldı!

Sivil Toplum Akademisi’nin 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 15. dönem eğitimleriyle devam ediyor!Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması, bu alanda profesyonel ve gönüllü olarak görev yapan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesini hedefleyen temel eğitim programıdır.  KGEP,  toplumsal sorunlara sivil kuruluşlar aracılığıyla çözüm üretilmesini desteklemektedir. Aynı zamanda STK’ların fayda ve etkilerini güçlendirmelerine katkı sağlayarak, sivil toplum kültürünün yaygınlaşmasında öncülük etmektedir.Katılımcılar, bu dönem; kurumsal yönetim ve organizasyon, insan kaynağı ve gönüllü yönetimi, dijital iletişim, kaynak geliştirme, proje döngüsü yönetimi olmak üzere beş temel alanda eğitim alacaklardır.Program Hakkında Önemli Bilgiler:28-29-30 Kasım 2025 tarihlerinde İstasyon Gaziantep'te gerçekleştireceğimiz KGEP'i eksiksiz tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecektir.Alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 5 farklı ders başlığından en az 4'üne katılması zorunludur.Programın verimli geçmesi adına kontenjan 35 kişi ile sınırlı tutulmuştur. Programa katılım için başvuru formu doldurma zorunluluğu bulunmaktadır.İl dışından gelecek katılımcıların konaklama ve ulaşım maliyetlerini kendilerinin karşılaması beklenmektedir. Program için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.Programa kabul durumuyla ilgili bilgilendirme e-posta yoluyla yapılmaktadır. Yer: İstasyon GaziantepTarih: 28-29-30 Kasım 2025Son Başvuru Tarihi: 9 Kasım 2025 PazarSorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz.

Akademik Gelişim Seminerleri 4| Yönetim Araştırmalarında Bağlam

Kurumsal Yönetim Akademisi tarafından düzenlenen, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan akademik gelişim seminerlerinin dördüncüsü, Doç. Dr. Erkan Erdemir ile “Yönetim Araştırmalarında Bağlam” başlığı altında, 20 Şubat Salı günü gerçekleştirilmiştir.“Neden bağlamı konuşmalıyız?” sorusu ile başlayan seminer, örgüt kuramlarının evrenselliği sorunu, evrensellik ve yerellik tartışması üzerinden devam etti. Merkez-çevre ilişkisinin ele alındığı seminerde, entelektüel emperyalizmin aşamaları ve sonuçları incelendi. Akademik bağımlılıktan kurtularak bağlama özgü çalışmaların öneminin vurgulandığı seminerde, ülkelerde yapılan bağlama özgü çalışma örneklerine de yer verildi.Etkinlik Erkan Erdemir'e katkılarından ötürü plaket verilmesiyle son buldu.