Logo
İstanbul Eğitim Konferansı Mesleki ve Teknik Eğitimin Tüm Paydaşlarını Bir Araya Getirdi

İstanbul Eğitim Konferansı Mesleki ve Teknik Eğitimin Tüm Paydaşlarını Bir Araya Getirdi

Kategori: EPAM Tarih: 11 Ekim 2023

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı’nda, mesleki ve teknik eğitim teması ele alındı.  İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi her yıl düzenlediği İstanbul Eğitim Konferansı ile eğitimciler, araştırmacılar, politika yapıcılar ve endüstri profesyonelleri bir araya geldi.

 

Bu yıl eğitim ve sektörü bir araya getiren mesleki ve teknik eğitim temasını merkeze alan III. İstanbul Eğitim Konferansı, 10 Ekim 2023 Salı günü İTO ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Konferansta MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Eğitim Öğretim Sektör Yöneticisi Mustafa Balcı, Avrupa Eğitim Vakfı uzmanlarından Lida Kita ve Georgios Zisimos, T. C. Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanı Mustafa Necmi İlhan, Yükseköğretim Kalite Kurulu üyesi Feyza Arıcıoğlu ve İTO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Hazıroğlu yer aldı.

Mesleki ve teknik eğitim ülkelerin ekonomik kalkınması ve refahın sağlanması için en önemli araçlardan biridir

İTO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Hazıroğlu ve İLKE Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ümit Güneş’in açılış konuşmalarıyla başlayan III. İstanbul Eğitim Konferansı, MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz’ün selamlama konuşmasıyla devam etti. Konuşmalarda nitelikli insan gücü yetiştirmek, üretimde ve piyasada var olabilmek, ekonomik ve sosyal hayatı sürdürülebilir kılabilmek için mesleki ve teknik eğitimin önemi ve yeri vurgulandı. Türkiye’de tarihsel arka planı ahilik kültürüne dayanan mesleki eğitimi; milli, manevi ve mesleki değerlerle ve aynı zamanda çağın değişen beceri ihtiyaçlarına uygun yenilikçi yaklaşımlarla sürdürebilmenin önemine de değinildi. 

Türkiye mesleki ve teknik eğitimde önemli bir gelişim sürecinden geçiyor

Konferansın ilk oturumu “Meslekî Eğitimde Beceri ve Politikalar” temasıyla gerçekleştirildi. Avrupa Eğitim Vakfı Kıdemli İnsan Sermayesi Geliştirme Uzmanı Lida Kita, Avrupa Eğitim Vakfı’nın Türkiye için gerçekleştirdiği çalışmalardan bahsettiği konuşmasında, Türkiye’ye yönelik çalışmaların hem kamu hem de özel sektörde karşılık bulduğu ve mesleki eğitimde son yıllarda önemli gelişmelerin yaşandığını ifade etti.  Oturumun ikinci konuşmacısı Avrupa Eğitim Vakfı Eğitim Öğretim Politikaları Georgios Zisimos ise mesleki eğitimin geniş paydaş ağına vurgu yaparak sürdürülebilir bir gelişme için kapsayıcı bir yürütme ağının önemine değindi. Yürütme ağının hayata geçirilebilmesi, nitelikli öğretmen eğitimi ve mesleki okulların mükemmelliğinin sürdürülebilirliği ise yeterli mali destekle doğru orantılı olduğu belirtildi.

Mesleki ve teknik eğitim problemi tüm dünyada etkili bir problem

“Sektörler, İş Piyasası ve Hayatboyu Öğrenmede Mesleki Eğitim” başlığıyla gerçekleştirilen ikinci oturumda İTO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Hazıroğlu, salgınla beraber mesleki eğitimin öneminin, katma değerinin ve sektörü geliştirmedeki yerinin daha iyi anlaşıldığını vurguladı. Hazıroğlu; “Mesleki eğitimde tüm dünyada yaşanan beyin göçü ara elemanın yanı sıra ana eleman ihtiyacının gittikçe artmasına neden oluyor. Mesleki ve teknik eğitim ise bu açığın genç nüfusun ihtiyaca yönelik yetiştirilmesiyle doldurabilmek adına hayati öneme sahiptir.” İfadelerini kullandı. MYK Kurumu Başkanı Mustafa Necmi İlhan ise konuşmasında Mesleki Yeterlilik Kurumu’nun çalışmalarından bahsederek, mesleki yeterlilikler çerçevesinde nitelikli ve belgeli iş gücünü sağlamak mesleki eğitimin daha sistemli ve kapsayıcı bir hale getirildiğinin altını çizdi.

Mesleki eğitimin “en iyi” halini bulmak: Mesleki Mükemmeliyet Merkezleri

Konferansın son oturumu “Meslekî Eğitimde Mükemmeliyet ve Kalite: Modeller ve Uygulamalar” temasıyla gerçekleşti. Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu temsilcisi Mustafa Balcı, mesleki eğitimin tüm paydaşlarının Türkiye’nin uluslararası rekabet gücünü arttırmak için çalıştığını vurgulayarak bu amaçla hayata geçirilen Mesleki Mükemmeliyet Merkezlerinin; okulları araştırmaya, geliştirmeye çalıştığını, bir yandan da sektörün beklentilerini belirleyerek yeni eğitim modelleri geliştirdiğini sözlerine ekledi.  YÖKAK Yönetim Kurulu Üyesi Feyza Arıcıoğlu ise konferansın son konuşmacısı olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun çalışmalarını özetleyerek kurum değerlendirmeleri, akreditasyon çalışmaları ve etik kazanımı üzerine konuştu. Kurumların etik ve kültürel değerler konusunda eksikleri olduğu vurgulanarak ve bu konudaki yapılandırma ihtiyacına değindi.

Galeri

İlgili İçerikler

"Eğitimi Yeniden Tasarlamak: 21. Yüzyıl Becerileri" (İngilizce) Raporu

Redesigning Education: 21st-Century Skills Report presents a comprehensive look at the integration of 21st-century skills into education systems. This comprehensive report provides a deep dive into 21st-century skills and their critical role in shaping inclusive, responsive, and future-ready education systems. The report offers: – A conceptual overview of 21st-century skills, including frameworks from global literature (e.g., OECD, UNICEF, UNESCO) – An analysis of why these skills—such as critical thinking, creativity, collaboration, digital literacy, and social-emotional learning—are essential for both individual and societal well-being – A discussion on how skills-based education can support equity, resilience, and ethical development in learners In addition to the global perspective, the report includes a focused analysis of the Century of Türkiye Education Model (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli), recently introduced by the Ministry of National Education. It explores how this model aims to integrate 21st-century skills with national values, emphasizing the development of well-rounded individuals who can contribute to all dimensions of social life. Designed as a resource for policymakers, educators, and researchers, this report provides both theoretical insight and actionable recommendations for embedding 21st-century skills into education systems.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

“Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı” Tamamlandı

İGEDER ve İLKE Vakfı’nın öncülüğünde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen 'Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı' 31 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirildi.Çalıştay, 21. yüzyılda zorunlu lise eğitiminin süresi, yapısı ve politikalarına ilişkin güncel uygulamaların değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yapıcı çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlendi. Mevcut veriler ve uygulamalar ışığında; sürenin yeniden yapılandırılması, içerik ve biçim bakımından sistemin dönüşümü gibi temel başlıklar çok yönlü biçimde ele alındı.Akademisyenlerden politika yapıcılara, eğitim yöneticilerinden sivil toplum temsilcilerine kadar geniş bir katılımla gerçekleşen programda, konu başlıkları bilimsel bir perspektifle ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirildi. Tartışmalarda, Türkiye’ye özgü sosyo-kültürel koşullar, eğitimdeki güncel yönelimler ve küresel ölçekte artan rekabetin ortaya koyduğu yapısal ihtiyaçlar dikkate alındı.Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alan; bilgi, beceri, eğilim ve değerleri merkeze alan bir ortaöğretim sistemi için uygulanabilir politika önerileri geliştirmeye odaklandı. Ayrıca bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler temelinde farklılaşan bir lise eğitiminin, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine nasıl katkı sunabileceği de çalıştayın önemli gündemlerinden biri oldu.Elde edilen çıktılar doğrultusunda, gençlerin yalnızca akademik bilgiyle değil; aynı zamanda güçlü bir karakter, sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılıkla yetişmelerini destekleyecek, nitelikli, herkes için erişilebilir ve farklılıkları gözeten kapsayıcı bir lise eğitimi yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.