Logo
İLKE'den Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'e Ziyaret

İLKE'den Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'e Ziyaret

Kategori: Kurumsal Tarih: 25 Temmuz 2023

İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanımız Lütfi Sunar, Yönetim Kurulu Üyemiz Kurtuluş Öztürk, Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği (YEKDER) Başkanı Hüseyin Türkan ve Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) Direktörü Selim Tiryakiol beraberindeki heyet, Milli Eğitim Bakanı sayın Yusuf Tekin'e  bir ziyaret gerçekleştirdi.


Milli Eğitim Bakanı olarak göreve başlaması vesilesiyle yapılan ziyarette,  sayın Tekin'i vakfımızın devam eden faaliyetleri  ve eğitim alanındaki çalışmalarımız hakkında bilgilendirdik. Ziyarette, eğitim alanında çalışmalarımızı ve hazırladığımız yayınları sayın Bakan ile paylaşma fırsatı bulduk. Vakfımızın eğitim alanında gerçekleştirdiği önemli projeler ve çalışmalar hakkında detaylı bilgi verdik.


Ayrıca, eğitim alanında belirlediğimiz politika önerilerimizi de Sayın Bakanla paylaştık. Eğitimde kalite ve fırsat eşitliği gibi önemli konular üzerinde odaklanan politika önerilerimizin, eğitim sisteminin gelişimine olumlu katkılar sağlayacağına inanıyoruz.

Galeri

İlgili İçerikler

Dijital Bağımlılık ve Eğitim: Sorunlar, Eğilimler ve Politika Önerileri

Dijital bağımlılık, öğrencilerin akademik başarısını, bilişsel gelişimini ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkileyen giderek büyüyen bir sorundur. Eğitimde dijital teknolojiler önemli fırsatlar sunarken, bilinçsiz ve aşırı kullanım çeşitli riskler doğurmaktadır. Ancak, bu sorunla mücadelede eğitim sistemi paydaşları arasında etkin iş birliği sağlanamadığında, dijital bağımlılık derinleşmektedir. Hazırlanan politika notu, dijital bağımlılığın eğitim üzerindeki etkilerini analiz ederek, ebeveynler ile öğretmenlerin rollerini, öğrencilerin değişen teknoloji kullanım alışkanlıklarını ve eğitimde dijitalleşmenin fırsat ve risklerini ele almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilinçli teknoloji kullanımını destekleyecek stratejiler ve öğretmenlerin bu süreçte nasıl daha etkin olabileceği incelenmektedir. Bu politika notu, eğitimde dijital bağımlılığın getirdiği sorunları ve sunduğu fırsatları değerlendirerek, politika yapıcılara, öğretmenlere ve ebeveynlere somut çözüm önerileri sunmaktadır.

20 Şubat 2025

Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi

Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak. Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak.

Proje Yazma Atölyesini Gerçekleştirdik

Sivil Toplum Akademisi (STA) tarafından düzenlenen Proje Yazma Atölyesi, 16 Ağustos 2025 tarihinde İstanbul’da başarıyla tamamlandı. Etkinliğe, 23 farklı sivil toplum kuruluşundan 23 temsilci katıldı.Programın temel amacı, sivil toplum kuruluşlarının proje üretme ve yürütme kapasitelerini geliştirmek, proje yazım süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususları katılımcılara aktarmak ve fikirlerin uygulanabilir projelere dönüşümüne katkı sunmaktı. Atölye, katılımcıların karşılıklı deneyim paylaşımıyla daha da zenginleşti.Etkinlik, İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Sait Öner’in açılış konuşmasıyla başladı. Ardından, İLKE araştırmacılarının katılımıyla Sivil Toplum Akademisi tanıtıldı.Eğitim, Şeyma Karasu tarafından yürütüldü. Karasu, proje sürecinin aşamalarını, iyi bir projenin olmazsa olmazlarını, hibe ve fon kaynaklarını, başarılı proje örneklerini ele alarak katılımcılarla paylaştı. Atölye çalışmalarıyla pekiştirilen eğitim sayesinde, katılımcılar fikirlerini etkili projelere dönüştürme konusunda yeni bakış açıları kazandı.Program, günün anısına çekilen toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi.