Logo
EPAM Çalıştayları’nın Dokuzuncusunda Deprem Sonrası Eğitimin Yönetimi Konuşuldu

EPAM Çalıştayları’nın Dokuzuncusunda Deprem Sonrası Eğitimin Yönetimi Konuşuldu

Kategori: EPAM Tarih: 28 Şubat 2023

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi’nin (EPAM) düzenlediği “Deprem Sonrası Eğitimin Yönetimi” konulu çalıştay, EPAM direktörü Selim Tiryakiol moderatörlüğünde gerçekleşti. Çalıştayda Dr. Gültekin Göçmen, deprem gibi afetler sonrasında eğitimin yönetiminde dikkat edilmesi gerekenlerin üzerinde durdu.

Doktora eğitimini Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi alanında “Acil Durumlarda Eğitim Yönetimi” başlıklı teziyle tamamlayan Gültekin Göçmen, çalıştayda ülkemizin on ilini etkisi altına alan depremin ardından eğitim yönetiminde ön plana çıkan hususlara dikkat çekti.

Çalıştayda, deprem gibi afetlerde proaktif davranılması gerektiğini ifade eden Göçmen:“İnsanların depreme gerçekten inanması ve hazırlıklı olması gerekiyordu, maalesef öyle olmadı. Öğretmenler ve eğitim içinde hizmet veren kişiler öğrencilerin bulunduğu yerlere gitmeleri gerekirdi. Ancak reaktif davranılıyor, proaktif olunması gerekirdi. Öncesinde planların yapılıp buna göre hareket edilmesi lazım” ifadelerini kullandı.

Eğitimde acil müdahale adımlarının birçoğunun ilk müdahale sonrasında var olan eğitim sistemiyle etkileşime geçemediği ve bu sebeple devamlılık sağlanamadığını söyleyen Göçmen, acil durumlarda eğitim yönetiminin süreklilik arz edecek şekilde planlanması gerektiğini vurguladı: “Eğitimde acil müdahale adımlarından bazıları var olan eğitim sistemiyle etkileşime geçmede geç kalıyor. Bu gruplar sahadan çekildikten sonra sistemin nasıl devam ettirileceğine dair bir belirsizlik var”.

Kriz durumlarında en zorlayıcı faktörün belirsizlik olduğunu ifade eden Göçmen, "Afet ve kriz durumlarında eğitim süreçlerini zorlayan en önemli faktörler belirsizlik ve karar alma süreçleridir. Acil durum eğitim hizmetleri nerede yapılacak, nasıl ve ne kadar süre devam ettirilecek gibi sorular bu zorluğun temelini oluşturuyor" dedi.

Akademisyenlerden öğretmenlere geniş bir katılımın olduğu çalıştay, katılımcıların soru, katkı ve değerlendirmeleri ile sona erdi.

Galeri

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

Eğitim İzleme Raporu 2024’ün Sunumu Gerçekleşti

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2024, 24 Nisan 2025 tarihinde düzenlenen sunum programıyla kamuoyuna tanıtıldı. Rapor, Türkiye’de eğitimin güncel durumunu çok boyutlu biçimde analiz ederken, karar alıcılara yönelik somut politika önerileri de içeriyor. İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilen sunum programında, EPAM Direktörü Ayhan Öz, raporun hazırlık süreci, kullanılan veri kaynakları ve bu yılki bulgular hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Katılımcılar arasında eğitim politikasıyla ilgilenen akademisyenler, gazeteciler, sivil toplum temsilcileri ve kamu kurumu yetkilileri yer aldı. Bu yılki raporda, ilk kez “Sosyal-Duygusal Gelişim” başlığı altında yeni bir değerlendirme alanına yer verildi. Ayrıca, son 7 yılın verileri karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, Türkiye’nin eğitim politikalarında değişen eğilimler ortaya kondu.Katılımcılar, sunumun ardından rapora dair sorular yönelterek değerlendirmelerde bulundu.  Raporun tamamına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: Eğitim İzleme Raporu 2024