Logo
Bahar Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı Gerçekleştirildi

Bahar Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı Gerçekleştirildi

Kategori: STA Tarih: 25 Mart 2021

Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA) tarafından düzenlenen Bahar Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) sona erdi. KYA'nın sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için bahar ve güz döneminde olmak üzere senede iki defa organize ettiği KGEP bu dönem de Covid-19 salgını sebebiyle çevrimiçi gerçekleştirildi. Üç gün süre program 25-26-27 Mart tarihlerinde gerçekleştirdi. Bu süre zarfında katılımcılar Youtube üzerinden paylaşılan yedi adet ders videosunu izlediler. Etkinlik süresince de bu konularda uygulamalı eğitim aldılar.  

Programın başında KYA Koordinatörü H. Merve Bircan Altınsoy genel olarak KYA faaliyetlerinden ve KGEP'in işleyişinden söz etti. Devamında İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Lütfi Sunar açılıi konuşmasını yaptı. Lütfi Sunar konuşmasında eğitimin önemini vurguladı. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın sivil toplum kuruluşlarının gönüllü faaliyet ve icra kapasitelerini arttırmaya yönelik bir eğitim olarak KYA tarafından tasarlandığını belirtti. Devamında ise açılış dersi Prof. Dr. Davut Pehlivanlı tarafından "Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme" başlığıyla işlendi.  STK'lardaki mali yönetimin ne şekilde yürütüleceğine ilişkin tavsiyelerde bulunan Davut Pehlivanlı; iç kontrol sistemi, muhasebe sistemi, raporlama sistemleri gibi önemli başlıkları aktardı.

İkinci günün ilk dersinde Nihat Kılıç "Dijital İmkanlar" konusunu ele aldı. Uygulamalı geçen derste Nihat Kılıç, STK'ların kendilerini nasıl görünür kılabileceğine ilişkin tavsiyeler verdi. İkinci derste ise Prof. Dr. Lütfi Arslan "Gönüllü Yönetimi" konusunu işledi. Gönüllülüğün en temel motivasyonunun insanın kendini gerçekleştirmesi olduğunu söyleyen Arslan, gönüllü faaliyetlerinin sürekliliğinin de gönüllülerin azim ve heyecanlarını sürdürmesiyle doğrudan bağlantılı olduğundan söz etti.

Son günün ilk dersi M. Sıddık Acarlar tarafından "Denetleme" başlığı altında işlendi. Acarlar, denetimin her aşamada gerekli olduğunu, özellikle de bir sistem inşasında gerekliği olduğunu vurguladı. Günün ve programın son dersi ise "Medya İletişimi" başlığı altında Hamit Kardaş tarafından verildi. Hamit Kardaş derste STK'ların medyayı nasıl daha stratejik kullanabilecekleri ve hangi kanalların STK'lar açısından verimli olabileceği hususlarına değindi. 

Pek çok STK'dan katılımın olduğu 2021 yılı Bahar dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı, karşılıklı diyaloğun yoğun biçimde gerçekleştiği bir takvimden sonra sona erdi.

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

09 Temmuz 2025

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın 14. Dönem Başvuruları Açıldı!

Sivil Toplum Akademisi’nin 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 14. Dönem eğitimleriyle devam ediyor! Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması ve bu alanda profesyonel ve gönüllü olarak görev yapan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesini hedefleyen temel bir eğitim programıdır. KGEP, toplumsal sorunlara sivil kuruluşlar aracılığıyla çözüm üretilmesini ve STK’ların ürettikleri fayda ile toplumsal etkilerini artırmalarını desteklemekte; aynı zamanda sivil toplum kültürünün yaygınlaşmasına katkı sunmaktadır. Katılımcılar, bu dönem boyunca insan kaynağı ve gönüllü yönetimi, kurumsal yönetim ve organizasyon, dijital iletişim, kaynak geliştirme, savunuculuk ve proje döngüsü yönetimi olmak üzere altı temel alanda eğitim alacaklardır. Program Hakkında Önemli Bilgiler:• 9-10-11 Temmuz 2025 tarihlerinde İLKE Vakfı'nda gerçekleştireceğimiz KGEP'i eksiksiz tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecektir.• Alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  • Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 6 farklı ders başlığından en az 5'ine katılması zorunludur.• Programın verimli geçmesi adına kontenjan 30 kişi ile sınırlı tutulmuştur. • Programa katılım için başvuru formu doldurma zorunluluğu bulunmaktadır.• İl dışından gelecek katılımcıların konaklama ve ulaşım maliyetlerini kendilerinin karşılaması beklenmektedir. • Program için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Program Takvimi Yer: İLKE VakfıTarih: 9-10-11 Temmuz 2025Son Başvuru Tarihi: 27 Haziran 2025 Cuma  Sorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz. Kayıt için formu doldurunuz. 

STK Konuşmaları 10 | Vakfedilmiş Bir Hayat

03 Nisan 2019STK Konuşmaları, sivil toplum kuruluşlarının önemli ve öncelikli meselelerinin katılımcı bir şekilde müzakere edildiği; bu alandaki gelişme ve başarılı uygulamaların STK temsilcileri arasında bilinirliğinin artırılmasının hedeflendiği etkinlik serisidir.  STK Konuşmalarının 50. serisi örnek bir uygulama olarak "Gönüllüler" ve kurumun kurucusu İbrahim Ceylan'ın gönüllülük çalışmaları anlatıldı. 13 Nisan 2019 tarihinde İLKE Derneğinde düzenlenen etkinliğe birçok STK'dan katılım sağlandı.   Gönüllüler'in yardım ve gönüllülük çabaları ülke sınırlarını aşarak Afrika’ya kadar uzanmış. Afrika’nın yaralarını sarmak, çaresizliği ortadan kaldırmak, sağlıktaki imkânsızlığı azaltmak için yaklaşık 14 yıldır Afrika’ya yardım götürüyorlar. Katılımın sürdürülebilir ve devamlılık arz etmesi açısından derneklerin ismini ön plana çıkarmadan ‘Gönüllüler’ üst kimliği altında, her seferinde 6-7 dernek ile, hareket ediliyor.Gönüllüler hareketini daha çok sağlıkçılardan: Doktor, hemşire, diş hekimlerinden oluşuyor. Bugüne değin 160 Binin üzerinde hastaya hizmet verilmiştir. Sağlık ve insani yardım çalışmaları Çad, Burkina Faso, Mali gibi Afrika ülkelerinin yanında Arnavutluk, Makedonya, Bulgaristan, Sierra Leone, Bangladeş, Arakan Kampları, Afganistan’da da yapılmaktadır.İstanbul’da zor şartlarda yaşam sürdüren Suriyeli ailelere de destek sağlanmış.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde yetiştirme yurtlarından alınan 25 çocuğun yetiştirildiği 5 gönül evi var. Afrika’da ameliyat hemşiresi, ebe eğitimlerinin yanında tarım, marangozluk, kaynakçılık, soğuk demircilik, mobilyacılık, tekstil gibi mesleklerin eğitimi de verilmektedir. Sayın Ceylan’ın herkese bir çağrısı var:Gelin sizde katılın bizlere, nerde bir çığlık duyarsak gidelim birlikte çare olmaya. Gurura kapılmadan, kibirlenmeden kazanalım gönülleri. Çok değişeceğinizi biliyoruz, bizim değiştiğimiz gibi. Her gittiğimiz ülkede sabrı, azla yetinmeyi, yoklukta mutlu olabilmeyi, kendine ait olmayana el uzatmamayı, kısacası yokluğa şükretmeyi öğrendik. Her seyahat sonrası gözden geçirdik hayatımızı, hep utandık şükürsüzlüğümüze. Artık yaşamımızdaki olmazsa olmazlarımız, "olmasa da olur" oldu bizler için. Etkinlik, İLKE Yürütme Kurulu Üyesi Hüseyin Akkuş'un plaket takdimi ve teşekkürü ile tamamlandı.