Logo
AİLE HUKUKU İLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YAYIMLANDI

AİLE HUKUKU İLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YAYIMLANDI

Kategori: Kurumsal Tarih: 01 Aralık 2020

İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı Hukuk Çalışma Grubunun hazırladığı Politika Notları serisinin 17.’si Aile Hukuku İle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri başlığıyla yayımlandı. Bu çalışmayla Türkiye’de son yıllarda gündemden düşmeyen aile hukuku meselesi ele alındı.


Aile Hukuku İle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri, kamuoyu gündeminde sık sık yer alan ve aile yapısını etkileyen kanuni düzenlemelerin, bütünlüklü ve çözüm odaklı ele alınması amacını taşıyor. Çalışma bu çerçevede, aile hukukuna dair toplumsal rahatsızlıklara sebebiyet veren kanuni düzenlemelerin nedenlerini inceleyerek bu rahatsızlıkları giderici yahut azaltabilecek çözümleri kanun önerisi olarak sunma hedefi ile hazırlandı. Politika Notu, sorunların tespit ve çözümüne katkı sunmayı hedeflemekle birlikte, aileye dair sağlıklı bir bakış açısı oluşturma gayretinin de bir sonucu oldu.


Çalışmada,  “Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun” adını taşıyan 6284 Kanun’da, boşanma yargılamaları, nafaka ve velayete ilişkin spesifik bazı kanun maddelerinde değişiklik önerileri somut bir biçimde ortaya kondu. Bu düzenlemelerin icra edilmesiyle tartışılan sorunlara hukukun etkin ve adil müdahalesi hedeflendi.


Çalışmaya farklı disiplinlerden akademisyenler ve avukatlardan oluşan paydaşlar katkı sundu ve sorunların nedenleri disiplinler arası çalışmalar ile tespit edilmeye çalışıldı. Politika Notu Araştırmacı Hafsa Nur Engeloğlu editörlüğünde; İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden Merve Akkuş Güvendi, Yalova Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden Dr. Necip Taha Gür ve Sakarya Üniversitesi Hukuk Fakülte ’sinden Talha Erdoğmuş ve Avukat Ahmet Sait Öner ve Hüseyin Önal’ın katkı sunduğu geniş bir ekip tarafından hazırlandı. Ayrıca alanın uzmanlarından görüş ve katkı alınarak nihayete erdirilmesi bakımından da öne çıkıyor.  

 

Politika Notu’na erişmek için: https://ilke.org.tr/aile-hukuku-ile-ilgili-sorunlar-ve-cozum-onerileri

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

“Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı” Tamamlandı

İGEDER ve İLKE Vakfı’nın öncülüğünde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen 'Ortaöğretimde Zorunlu Eğitimin Geleceği Çalıştayı' 31 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirildi.Çalıştay, 21. yüzyılda zorunlu lise eğitiminin süresi, yapısı ve politikalarına ilişkin güncel uygulamaların değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yapıcı çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlendi. Mevcut veriler ve uygulamalar ışığında; sürenin yeniden yapılandırılması, içerik ve biçim bakımından sistemin dönüşümü gibi temel başlıklar çok yönlü biçimde ele alındı.Akademisyenlerden politika yapıcılara, eğitim yöneticilerinden sivil toplum temsilcilerine kadar geniş bir katılımla gerçekleşen programda, konu başlıkları bilimsel bir perspektifle ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirildi. Tartışmalarda, Türkiye’ye özgü sosyo-kültürel koşullar, eğitimdeki güncel yönelimler ve küresel ölçekte artan rekabetin ortaya koyduğu yapısal ihtiyaçlar dikkate alındı.Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alan; bilgi, beceri, eğilim ve değerleri merkeze alan bir ortaöğretim sistemi için uygulanabilir politika önerileri geliştirmeye odaklandı. Ayrıca bireysel farklılıklar, ilgi ve yetenekler temelinde farklılaşan bir lise eğitiminin, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine nasıl katkı sunabileceği de çalıştayın önemli gündemlerinden biri oldu.Elde edilen çıktılar doğrultusunda, gençlerin yalnızca akademik bilgiyle değil; aynı zamanda güçlü bir karakter, sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılıkla yetişmelerini destekleyecek, nitelikli, herkes için erişilebilir ve farklılıkları gözeten kapsayıcı bir lise eğitimi yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.