Logo
AİLE HUKUKU İLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YAYIMLANDI

AİLE HUKUKU İLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YAYIMLANDI

Kategori: Kurumsal Tarih: 01 Aralık 2020

İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı Hukuk Çalışma Grubunun hazırladığı Politika Notları serisinin 17.’si Aile Hukuku İle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri başlığıyla yayımlandı. Bu çalışmayla Türkiye’de son yıllarda gündemden düşmeyen aile hukuku meselesi ele alındı.


Aile Hukuku İle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri, kamuoyu gündeminde sık sık yer alan ve aile yapısını etkileyen kanuni düzenlemelerin, bütünlüklü ve çözüm odaklı ele alınması amacını taşıyor. Çalışma bu çerçevede, aile hukukuna dair toplumsal rahatsızlıklara sebebiyet veren kanuni düzenlemelerin nedenlerini inceleyerek bu rahatsızlıkları giderici yahut azaltabilecek çözümleri kanun önerisi olarak sunma hedefi ile hazırlandı. Politika Notu, sorunların tespit ve çözümüne katkı sunmayı hedeflemekle birlikte, aileye dair sağlıklı bir bakış açısı oluşturma gayretinin de bir sonucu oldu.


Çalışmada,  “Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun” adını taşıyan 6284 Kanun’da, boşanma yargılamaları, nafaka ve velayete ilişkin spesifik bazı kanun maddelerinde değişiklik önerileri somut bir biçimde ortaya kondu. Bu düzenlemelerin icra edilmesiyle tartışılan sorunlara hukukun etkin ve adil müdahalesi hedeflendi.


Çalışmaya farklı disiplinlerden akademisyenler ve avukatlardan oluşan paydaşlar katkı sundu ve sorunların nedenleri disiplinler arası çalışmalar ile tespit edilmeye çalışıldı. Politika Notu Araştırmacı Hafsa Nur Engeloğlu editörlüğünde; İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden Merve Akkuş Güvendi, Yalova Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden Dr. Necip Taha Gür ve Sakarya Üniversitesi Hukuk Fakülte ’sinden Talha Erdoğmuş ve Avukat Ahmet Sait Öner ve Hüseyin Önal’ın katkı sunduğu geniş bir ekip tarafından hazırlandı. Ayrıca alanın uzmanlarından görüş ve katkı alınarak nihayete erdirilmesi bakımından da öne çıkıyor.  

 

Politika Notu’na erişmek için: https://ilke.org.tr/aile-hukuku-ile-ilgili-sorunlar-ve-cozum-onerileri

İlgili İçerikler

Eğitim İzleme Raporu 2024

Eğitim, bireylerin akademik bilgi ve becerilerinin ötesinde, tutumlarını, değerlerini ve sosyal-duygusal kapasitelerini şekillendiren çok yönlü bir süreçtir. Bu nedenle eğitimdeki güncel durum, yalnızca sayısal verilerle değil; politikalar, uygulama süreçleri ve toplumsal etkilerle birlikte analiz edilmelidir. Eğitim politikalarının güncellenen verilerle toplum dinamikleriyle ilişkilendirilmesi önemlidir. Eğitim İzleme Raporu, her yıl eğitimdeki yeni gelişmeleri ve eğilimleri ulusal verilerle izler ve analizler sunar. Bu yılki raporda, sosyal-duygusal gelişim başlığı da değerlendirildi. Türkiye’deki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, uluslararası veriler ışığında analiz edilerek eğitim sistemindeki güncel meselelere dair öneriler sunulmuştur. Eğitim İzleme Raporu 2024, fırsat eşitliği, okul öncesi eğitim, yükseköğretim, eğitimin finansmanı ve insan kaynakları gibi konuların yanı sıra eğitim ortamları ve eğitime erişim alanlarını uluslararası kıyaslamalarla inceler ve uygulamaya dönük önerilerle araştırmacılar, akademisyenler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar için bir başvuru kaynağı olmayı hedefliyor.

29 Mayıs 2025

Eğitimde Mekanın Ruhu: Kimlik, Şahsiyet ve Aidiyet

Mekan, insanın varoluşunu ve kimliğini şekillendiren en temel unsurlardan biridir. Bu bağlamda, eğitim mekanları yalnızca öğrenme alanları olmakla kalmaz; aynı zamanda şahsiyet inşasında rol oynar, aidiyet duygusunu besler ve fert ile toplumun gelişimini şekillendirir. Bu seminerde, mekanı ve insanın şahsiyet gelişimine etkisini ayrıntılı bir şekilde ele alıyoruz.Mekanın tasarımı ve inşası; şehir planlamasından mimari tercihlere, imar süreçlerinden estetik yaklaşımlara kadar uzanan çok katmanlı bir sürecin ürünüdür. Peki, mimaride insani ölçek ne anlama gelir? Mimari üslup, kimliği nasıl yansıtır? Eğitim ortamlarında aidiyet duygusu nasıl güçlendirilir? Bu sorular çerçevesinde, mekanın fert ve toplum üzerindeki dönüştürücü etkilerini birlikte tartışmayı hedefliyoruz.Programımız, mekanın sadece fiziki bir zemin olmadığını; aynı zamanda değerlerin, toplumsal hafızanın ve kültürel sürekliliğin taşıyıcısı olduğunu birlikte düşünmeye davet ediyor.Kayıt olmak için:

Eğitim İzleme Raporu 2024’ün Sunumu Gerçekleşti

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan Eğitim İzleme Raporu 2024, 24 Nisan 2025 tarihinde düzenlenen sunum programıyla kamuoyuna tanıtıldı. Rapor, Türkiye’de eğitimin güncel durumunu çok boyutlu biçimde analiz ederken, karar alıcılara yönelik somut politika önerileri de içeriyor. İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilen sunum programında, EPAM Direktörü Ayhan Öz, raporun hazırlık süreci, kullanılan veri kaynakları ve bu yılki bulgular hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Katılımcılar arasında eğitim politikasıyla ilgilenen akademisyenler, gazeteciler, sivil toplum temsilcileri ve kamu kurumu yetkilileri yer aldı. Bu yılki raporda, ilk kez “Sosyal-Duygusal Gelişim” başlığı altında yeni bir değerlendirme alanına yer verildi. Ayrıca, son 7 yılın verileri karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, Türkiye’nin eğitim politikalarında değişen eğilimler ortaya kondu.Katılımcılar, sunumun ardından rapora dair sorular yönelterek değerlendirmelerde bulundu.  Raporun tamamına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: Eğitim İzleme Raporu 2024