Logo
12. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) Tamamlandı

12. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP) Tamamlandı

Kategori: STA Tarih: 05 Kasım 2023

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı ile STK’ların kurumsal kapasitelerini geliştirmelerine katkı sağlamanın yanında, üretilen mevcut faydayı ve etkiyi artırmak amaçlanıyor. Gönüllü ve profesyonel STK çalışanlarının kurumların yapı ve faaliyetlerine ilişkin farkındalık kazanmalarını amaçlayan KGEP'te; STK'ların Politika Yapımına Aktif Katılımı, Sivil Toplum Kuruluşlarında Afet Yönetimi, STK'larda İletişim Yönetimi, Kurumsal Yönetim ve Organizasyon, İnsan Kaynağı ve Gönüllü Yönetimi, Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme üzerine altı farklı alanda eğitim gerçekleştirildi. 4-5 Kasım 2023 tarihlerinde gerçekleşen KGEP'e 26 farklı STK'dan 34 temsilci katıldı.



 

Program, Sivil Toplum Akademisi Direktörü Doç. Dr. Fatih Yaman'ın açılış konuşmasıyla başladı. İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gökhan Tuncel'in açılış konuşmasıyla devam etti. İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay'ın selamlama konuşmasıyla tamamlandı.



İlk ders, "STK'ların Politika Yapımına Aktif Katılımı" başlığı altında Oğuzhan Göktolga tarafından gerçekleştirildi. Derste, sivil toplum kuruluşlarının demokratik kültürün gelişimine nasıl katkı sağlanabileceğine odaklanıldı. Yerel düzeydeki politika belirleme süreçlerine daha fazla STK katılımının önemi vurgulandı. Türkiye'nin 12. Kalkınma Planı üzerinden STK'ların politika belirleme süreçlerine etkin katılımı ele alındı. Kamu otoriteleri ile STK'lar arasındaki işbirliğinin güvene dayalı ve karşılıklı saygı temelli olması gerektiği vurgusuyla sonlandırıldı.



İkinci derste ise Prof. Dr. Gökhan Tuncel, "Sivil Toplum Kuruluşlarında Afet Yönetimi" konusunu ele aldı. Sivil toplum kuruluşlarının potansiyelini fark etmesi, faaliyet alanlarını belirlenmesi ve afet yönetim stratejileri geliştirmeleri gerektiğine dikkat çekildi. Deprem sonrası Malatya'daki sivil toplum kuruluşlarının önemli katkıları ve yaşanan koordinasyon sorunları ele alınarak tamamlandı.



İlk günün son dersinde, Prof. Dr. Hasan Topbaş "STK'larda İletişim Yöntemi" eğitimini verdi. Doğru iletişim sürecinin nasıl olması gerektiği üzerinde duruldu. Sivil toplum kuruluşunun saygınlığının iki temel bileşenine değinildi. İletişim ortamı ve araçlarının önemi vurgulandı.



Programın ikinci günü, Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş’un selamlama konuşması ve ardından gerçekleştirdiği "Kurumsal Yönetim ve Organizasyon" dersiyle başladı. Bu ders kapsamında yönetim ve organizasyonun sistematik izlenmesi, Türkiye ve dünyadaki sivil toplum kuruluşlarının ortak ve farklı amaçları ele alındı. STK'ların geleceğe hazırlanması, stratejik yönetim ve yol haritası oluşturma konuları tartışıldı. STK'ların amaçları, varoluş gerekçesi ve stratejisi üzerinde duruldu.



İkinci derste Prof. Dr. Mehmet Lütfi Arslan "İnsan Kaynağı ve Gönüllü Yönetimi" konusunu ele aldı. İş dünyasındaki değişim, yeni kuşakların beklentileri ve gönüllülük kavramı üzerinde duruldu. Ücretin, çalışanın temel ihtiyaçlarını karşılamak için bir hijyen unsuru olduğunu belirten Arslan, motivasyonun daha çok sorumluluk verme, terfi imkanları sağlama ve çalışanın kariyerine yönelik destekle sağlanacağını vurguladı. Gönüllülük motivasyonu ve sürdürülebilirliğin önemi üzerinde duruldu.



Programın son dersinde Prof. Dr. Davut Pehlivanlı, "Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme" konusunu ele aldı. Bu kapsamda, sivil toplum kuruluşları için iç kontrol sistemlerinin ve bilgi sistemlerinin öneminden bahsedildi. Gönüllü yönetimi, bağışçı ilişkileri, mali yönetim, öğrenci takibi gibi birçok konuda bilgi sistemlerinin kullanılmasının gerekliliği vurgulandı. İç kontrol sistemin suistimal ve yolsuzlukları önlemede, hesap verebilirliği artırmada ve kaynak geliştirmede kritik bir rol oynadığı ifade edildi.



 

Program sonunda KGEP'in sadece eğitim amaçlı olmadığını, aynı zamanda katılımcıların birbirini tanıması ve sivil toplum kuruluşlarının birbirinden haberdar olması açısından da önemli olduğu belirtildi. Programın düzenlenmesine katkıda bulunanlara teşekkür edildi. Eğitmenler tarafından programı başarıyla tamamlayan katılımcılara sertifika takdim edildi. Kapanış fotoğrafı çekimiyle program sona erdi.

 

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

16 Ağustos 2025

Proje Yazma Atölyesi

Sivil Toplum Akademisi olarak sivil toplumun konuları, sorunları ve ihtiyaçlarını gözeten çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kapasite geliştirme eğitimleri kapsamında bu defa STK'ların ihtiyaç duyduğu konulardan biri olan "proje yazma" konusunu ele alıyoruz. Proje Koordinatörü Şeyma Karasu tarafından verilecek bu eğitimde, projenin ne olduğu, nasıl hazırlandığı, hibe sağlayan kurumlar, proje analiz ederek yazım dili ve yapıları, ele alınacaktır. Ayrıca katılımcılar, ekip çalışması simülasyonuyla pratik yaparak deneyim kazanacaklar.  Bu Eğitimde Neler Öğreneceksiniz?• Proje üretme süreçlerine ve hibe başvuru sistematiğine dair temel bilgi kazanma• Fikir geliştirme, bu fikri projeye dönüştürme ve proje yazım diline hâkim olma becerisi kazanma• Ekip içinde iletişim kurma, görev paylaşma ve sorumluluk alma deneyimi yaşama• Kendi proje fikrini yazıya dökme, sunma ve savunma pratiği yapma Eğitime Kimler Katılabilir?• Sivil toplum çalışanları • Sivil toplum gönüllüleri• STK’ların proje birim çalışanları  *Kontenjan sınırlıdır!*Eğitim yüz yüze gerçekleştirilecektir. *Son Başvuru Tarihi: 08.08.2025 Cuma Sorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz. Kayıt olmak için formu doldurunuz. 

Akademik Gelişim Seminerleri 4| Yönetim Araştırmalarında Bağlam

Kurumsal Yönetim Akademisi tarafından düzenlenen, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan akademik gelişim seminerlerinin dördüncüsü, Doç. Dr. Erkan Erdemir ile “Yönetim Araştırmalarında Bağlam” başlığı altında, 20 Şubat Salı günü gerçekleştirilmiştir.“Neden bağlamı konuşmalıyız?” sorusu ile başlayan seminer, örgüt kuramlarının evrenselliği sorunu, evrensellik ve yerellik tartışması üzerinden devam etti. Merkez-çevre ilişkisinin ele alındığı seminerde, entelektüel emperyalizmin aşamaları ve sonuçları incelendi. Akademik bağımlılıktan kurtularak bağlama özgü çalışmaların öneminin vurgulandığı seminerde, ülkelerde yapılan bağlama özgü çalışma örneklerine de yer verildi.Etkinlik Erkan Erdemir'e katkılarından ötürü plaket verilmesiyle son buldu.