Logo

Kurumsal Gelişim Uygulamaları 7 | STK'ların Organizasyonel Yapılanması

Kategori: Eğitim Tarih: 22 Şubat 2020

Etkinlik Detayları

Özet

Kurumsal Gelişim Uygulamalarının yedincisi STK'ların Organizasyonel Yapılandırılması konusunda gerçekleşecek. Kurumdan kuruma değişmekle birlikte STK'ların bir kısmı yüzlerce çalışan binlerce gönüllü ile faaliyet yürütürken bir kısmı da daha az sayıda kişi ve gönüllü ile faaliyetlerini devam ettirme çabasında. Ancak büyüklük ve etkinlik ne olursa olsun hemen hemen her STK'nın organizasyonel yapılanmaya ihtiyacı var. 

 

Görev dağıtımı, sorumluluk dağılımı, işlerin etkinliğinin artması, daha iyi raporlama, yönetim vb. birçok faydadan ötürü organizasyonel yapılanma tercih edilebilmektedir. Yönetim kurulları, danışma kurulları, birimler, komisyonlar vb. yapılanmalar birçok STK tarafından uygulanmaktadır. Sahada yapılanmaya dair çabaların olması güzel bir gelişmeyken bu durumun teorik olarak biraz ele alınarak iyileşmesine katkı sağlama amacı içerisindeyiz, KYA olarak. Bu niyetle Kurumsal Gelişim Uygulamalarının yedincisinde STK'ların organizasyonel yapılanması ele alınacak. 

 

KGU 7'nin ders içeriği şöyledir: 

  • Faaliyet gruplama
  • Kurul, komisyon ve birimlerin yapılandırılması
  • Kurul, komisyon ve birimlerin sorumluluk ve işleyişinin belirlenmesi
  • Kurul, komisyon ve birimlerde çalışan profili
  • Organizasyon şeması şart mı?
  • Ehliyet ve liyakat STK'larda geçerli mi?
     
  • Faaliyetlerin raporlanması 
  • Oeganizasyonel yapılanmanın katkıları nelerdir? 
  • Yapılanma kurumsallaşma hızını düşürür mü?


 

Kurumsal Gelişim Uygulamaları (KGU) Nedir ve Kimler Katılabilir ?
 

Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla 2019 yılında “Kurumsal Gelişim Uygulamaları” etkinlik serisini başlatmıştır. Kurumsal Gelişim Uygulamaları kapsamında, yeni kurulmuş ya da kurumsallaşma sürecinde olan STK’ların ihtiyaç duydukları teorik bilginin yanında bu bilgileri destekleyecek uygulamalar yapılarak, bilginin pekiştirilmesi hedeflenmektedir. 
 

 

Kurumsal Gelişim Uygulamaları (KGU) hakkında:
 

  • KGU 2019 yılı içerisinde 6 farklı derste, farklı zamanlarda tasarlanmıştır.  Her uygulama için ayrıca duyuru yapılarak başvuru alınacaktır.
  • KGU STK'larda görev alan profesyonel ve gönüllülerin katılımına açıktır.
  • İşlenen dersin verimliliğini sağlamak açısından kontenjan 25 kişi ile sınırlandırılmaktadır.
  • Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir. 
  • Başvurular Google form üzerinden alınmaktadır. Form olmadan herhangi bir şekilde başvuru kabul edilememektedir.
  • Kurumsal Yönetim Akademisi kâr amacı gütmeden faaliyet göstermektedir dolayısıyla programa katılım için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
  • Başvurular değerlendirildikten sonra katılım konusunda bilgilendirme yapılacaktır.

 

Uygulama, 22 Şubat 2020 Cumartesi 16:00-19:00 arasında İLKE Vakfında gerçekleşecek.

İlgili İçerikler

III. Sivil Toplum Zirvesi Sonuç Raporu

“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” temasıyla gerçekleştirilen III. Sivil Toplum Zirvesi, sivil toplum kuruluşlarında insan kaynağı yönetiminin değişen ihtiyaçlarını ve geleceğe yönelik dönüşümünü ele alan kapsamlı bir tartışma zemini sundu. Zirvede, gönüllü yönetimi, değer odaklı liderlik, dijitalleşme, stratejik planlama ve öğrenen organizasyonlar gibi başlıklar altında, sivil toplumun hem bireysel hem de kurumsal kapasitesini artırmaya yönelik yaklaşımlar tartışıldı. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, toplumsal etkiyi kalıcı ve sürdürülebilir kılmadaki önemi vurgulandı.Bu raporda neler bulacaksınız?• 2024 Sivil Toplum Ödülleri kapsamında ödül kazanan kişi ve kuruluşlar• Sivil toplumda insan yönetimi alanındaki güncel eğilimler ve çözüm önerileri• İlham verici proje hikayeleri: İnsan Yönetimi alanında gerçekleştirilen başarılı ve örnek projeler• PiT kişilik envanteri: STK’lar işe alım süreçlerinde nasıl daha etkili kullanılabilir?“Öncü Sivil Toplum: Sivil Toplumda İnsan Yönetimi” Sonuç Raporu, sivil toplum alanının karşılaştığı zorluklara karşı yenilikçi, kapsayıcı ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Rapor, sivil toplum profesyonelleri, sivil toplum yöneticileri ve insan yönetimi alanında çalışan profesyonellere yol gösterici öneriler içeriyor.

28 Kasım 2025

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın 15. Dönem Başvuruları Açıldı!

Sivil Toplum Akademisi’nin 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 15. dönem eğitimleriyle devam ediyor!Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması, bu alanda profesyonel ve gönüllü olarak görev yapan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesini hedefleyen temel eğitim programıdır.  KGEP,  toplumsal sorunlara sivil kuruluşlar aracılığıyla çözüm üretilmesini desteklemektedir. Aynı zamanda STK’ların fayda ve etkilerini güçlendirmelerine katkı sağlayarak, sivil toplum kültürünün yaygınlaşmasında öncülük etmektedir.Katılımcılar, bu dönem; kurumsal yönetim ve organizasyon, insan kaynağı ve gönüllü yönetimi, dijital iletişim, kaynak geliştirme, proje döngüsü yönetimi olmak üzere beş temel alanda eğitim alacaklardır.Program Hakkında Önemli Bilgiler:28-29-30 Kasım 2025 tarihlerinde İstasyon Gaziantep'te gerçekleştireceğimiz KGEP'i eksiksiz tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecektir.Alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 5 farklı ders başlığından en az 4'üne katılması zorunludur.Programın verimli geçmesi adına kontenjan 35 kişi ile sınırlı tutulmuştur. Programa katılım için başvuru formu doldurma zorunluluğu bulunmaktadır.İl dışından gelecek katılımcıların konaklama ve ulaşım maliyetlerini kendilerinin karşılaması beklenmektedir. Program için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.Programa kabul durumuyla ilgili bilgilendirme e-posta yoluyla yapılmaktadır. Yer: İstasyon GaziantepTarih: 28-29-30 Kasım 2025Son Başvuru Tarihi: 9 Kasım 2025 PazarSorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz.

Akademik Gelişim Seminerleri 4| Yönetim Araştırmalarında Bağlam

Kurumsal Yönetim Akademisi tarafından düzenlenen, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin akademik gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan akademik gelişim seminerlerinin dördüncüsü, Doç. Dr. Erkan Erdemir ile “Yönetim Araştırmalarında Bağlam” başlığı altında, 20 Şubat Salı günü gerçekleştirilmiştir.“Neden bağlamı konuşmalıyız?” sorusu ile başlayan seminer, örgüt kuramlarının evrenselliği sorunu, evrensellik ve yerellik tartışması üzerinden devam etti. Merkez-çevre ilişkisinin ele alındığı seminerde, entelektüel emperyalizmin aşamaları ve sonuçları incelendi. Akademik bağımlılıktan kurtularak bağlama özgü çalışmaların öneminin vurgulandığı seminerde, ülkelerde yapılan bağlama özgü çalışma örneklerine de yer verildi.Etkinlik Erkan Erdemir'e katkılarından ötürü plaket verilmesiyle son buldu.