17 Ekim 2019
10:00 - 17:00
İLKE Vakfı
18 Ekim 2019
10:00 - 17:00
İLKE Vakfı
19 Ekim 2019
10:00 - 18:30
İLKE Vakfı
Kurumsal Gelişim Eğitim Programı ile sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artmasına ve bu alanda çalışanların bireysel yetkinliklerinin gelişmesine katkı hedeflenmektedir.
Kurumsal Yönetim Akademisi tarafından 2016 yılında “kapasite geliştirme” motivasyonu ile başlayan program, 17-18-19 Ekim 2019 tarihlerinde 9. kez düzenlenecektir. Etkinlik, yıl içerisinde Bahar ve Güz olmak üzere iki defa yurt içinde bir kez de yurt dışında düzenlenmektedir.
- STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmak,
- STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmak,
- STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmak,
- STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmek ve tecrübe aktarımı sağlamak.
KGEP'in Kapsamı:
- İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi,
- Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı,
- Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,
- Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları,
- Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları,
- STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,
- Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.
Program Hakkında Önemli Bilgiler:
- Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir.
- Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.
- Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir. Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir.
- Programın verimli geçmesi adına kontenjan 30 kişi ile sınırlandırılmaktadır.
- Başvuruların alınmasının ardından aynı STK'dan başvuru sayısı, başvuranın daha önce aynı programa başvuruda bulunup mazeretsiz katılmama durumu ve çalışılan pozisyon gibi durumlar hesaba katılarak değerlendirme yapılmaktadır.
- Başvurular değerlendirildikten sonra en geç etkinlikten bir hafta önce başvuranlar katılım konusunda bilgilendirilecektir.
- Programa 3 gün eksiksiz katılım sağlayanlar sertifika töreninde "katılım sertifikası" almaya hak kazanacaktır.
- Daha önceki programa katılanların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.
- Başvurular form üzerinden alınmaktadır. Form olmadan herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmemektedir.
- Program boyunca KYA tarafından öğle yemekleri ve ikramlar sağlanacaktır. Konaklama ve ulaşım maliyetlerinin il dışından katılanların taraflarınca karşılanması beklenmektedir.
- Kurumsal Yönetim Akademisi kar amacı gütmeden faaliyet göstermektedir dolayısıyla programda herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Program Planı
17 Ekim / Perşembe
09:45-10:00 Açılış
10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon-Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş
13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek
14:00-17:00 Gönüllü Yönetimi- Züleyha Sayın ve Merve Bircan
18 Ekim / Cuma
10.00-13.00 Proje Yazma ve Yönetme- Dr. Ömer Özdinç
13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek
14:30-17:30 Dijital İmkanlar-Nihat Kılıç
19 Ekim / Cumartesi
10.00-13.00 Medya İletişimi-Esra Saltık Yaman
13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek
14:00-17:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme-Dr. İbrahim Taşdemir
17:00-18:00 STK’larda Denetleme-M. Sıddık Acarlar
18:00-18:30 Sertifika Töreni
SUNUM KİTABINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ!