Logo
“Modern Bireyi Eğitmek” Kitap Tanıtım Toplantısı Yapıldı!

“Modern Bireyi Eğitmek” Kitap Tanıtım Toplantısı Yapıldı!

Kategori: EPAM Tarih: 01 Aralık 2022
Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) ve Nokta Kitap’ın düzenlediği kitap tanıtım toplantısında Dr. Kurtuluş Öztürk’ün Nokta Kitap’tan çıkan “Modern Bireyi Eğitmek: II. Meşrutiyet Dönemi’nde Tedrisat, Terbiye ve Eğitim” isimli kitabı müzakere edildi. EPAM direktörü Selim Tiryakiol moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıya çok sayıda akademisyen ve lisansüstü öğrenci katılım gösterdi.

Tanıtım toplantısında Öztürk, II. Meşrutiyet Dönemi’nin dergileri üzerinden ele aldığı modern bireyin eğitimi meselesine değindi. Osmanlı modernleşmesinde eğitime yönelik bakış açıları, tarihsel kırılmalar, tartışmalar ve aydınların bunlara etkilerinin detaylı bir şekilde izah edildiği kitabın genel hatlarını açıkladı.

Aynı zamanda kitapta kadın/anne, okul, bahçe mektepleri gibi çeşitli kavramların ön plana çıktığı vurgulandı. II. Meşrutiyet Dönemi dergilerinde yer alan Avrupa ve Amerika’daki farklı okullardan uygulamalar görseller ile katılımcılara gösterildi. Okul müfredatlarının bağımsızlığı, sanat, spor, musiki gibi derslere verilen öneme de değinildi.

EPAM ve Nokta Kitap’ın ortaklaşa hazırladığı bu program, eğitim alanında çalışmalar yürüten akademisyenlere ve ilgili kitleye hitap etti ve katılımcıların yazarla kitap üzerine fikir alışverişi yapmalarına imkan sağladı. Osmanlı Dönemi’nde eğitim sisteminin kuruluşunu ve temellerini açıklayan bu eser kamuoyunun istifadesine sunuldu. 

Galeri

İlgili İçerikler

Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme

Eğitimde fırsat eşitliği, tüm öğrencilerin toplumsal ve ekonomik koşullarından bağımsız olarak nitelikli eğitime erişimini güvence altına alan temel bir ilkedir. Ancak Türkiye’de devlet okulları ve özel okullar arasındaki imkan farklılıkları, bu ilkeyi zedeleyen yapısal bir sorun olarak öne çıkmaktadır. Öğrenme ortamları, öğretmen niteliği, akademik başarı ve erişim koşullarındaki eşitsizlikler, öğrenciler arasındaki uçurumu derinleştirmektedir.Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından yayımlanan “Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği ve Denge Arayışı: Özel Okullar Üzerinden Bir Değerlendirme” başlıklı politika notu, bu yapısal farklılıkları çok boyutlu biçimde inceleyerek eğitimde adalet ve kaliteyi güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir çerçeve sunmaktadır. Doç. Dr. Ali Özdemir ve Nuray Karagöz’ün kaleme aldığı çalışma, mevcut eşitsizliklerin nedenlerini ve sonuçlarını ele almakta; kamu okullarının güçlendirilmesi, özel okulların kamu yararına katkısının artırılması ve adil bir eğitim ekosisteminin inşası için somut politika önerileri geliştirmektedir.Öne Çıkan Politika ÖnerileriDevlet okullarına sağlanan kaynaklar artırılmalı; ihtiyaç temelli ve adil bir dağıtım modeli uygulanmalıdır.Lise kademesinde akademik destek merkezleri kurularak deneme sınavı, bireysel danışmanlık ve sınav koçluğu hizmetleri sistematik hale getirilmelidir.Özel okulların akademik başarılarının nesnel ve karşılaştırılabilir biçimde izlenebilmesi için MEB bünyesinde okul temelli başarı göstergelerine dayalı bir “Ulusal Akademik Performans İzleme Sistemi” kurulmalıdır.Özel okullarda notlandırma uygulamaları bağımsız denetimle izlenmeli, nesnel ve standart rubriklerin uygulanması zorunlu kılınmalıdır.Şeffaflık ilkesi güçlendirilmeli; tüm okulların sunduğu imkanlar ve öğrenci başarıları düzenli olarak izlenip kamuoyuyla paylaşılmalıdır.Bu politika notu, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir yol haritası sunarak politika yapıcılara, eğitimcilere ve paydaşlara yol gösterici bir kaynak işlevi görmektedir.

04 Ekim 2025

V. İstanbul Eğitim Konferansı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Eğitim Konferansı, öğretmen yetiştirme alanını hem politika hem de uygulama düzeyinde yeniden düşünmek için güçlü bir zemin sunuyor. “Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilecek konferans; güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor.Alanında uzman ulusal ve uluslararası konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek etkinlikte; 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak. Öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Millî Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, tartışmaların odak noktalarından biri olacak.Konferans, öğretmenlik mesleğini merkeze alan stratejik bir düşünme ve iş birliği alanı sunarken; eğitimin geleceğine dair vizyon geliştirme, ortaklık kurma ve etkileşim imkânları da sağlayacak. Eğitimciler, karar vericiler, akademisyenler ve araştırmacılar başta olmak üzere, öğretmen yetiştirmenin geleceğine çok boyutlu bir bakışla katkı sunmak isteyen herkesi bu önemli buluşmaya davet ediyoruz.Kayıt için tıklayın.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme Raporu Kamuoyu ile Paylaşılacak

2024/25 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sahadan elde edilen veriler ışığında sıcağı sıcağına değerlendiriliyor. Türkçe, matematik ve fen bilgisi 5. sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerin analizine dayanan rapor; öğrenme-öğretme süreçlerinden ölçme-değerlendirme yöntemlerine, öğretmenlerin program okuryazarlığından modelin bütüncül yaklaşımına kadar geniş bir perspektif sunuyor.Öne Çıkan BaşlıklarÖğrenme Ortamları ve Materyaller: Fiziki altyapı, teknolojik donanım, sınıf mevcutları ve ders materyallerinin programın uygulanabilirliğine etkileriUygulayıcı Faktörü: Öğretmenlerin değişime açıklığı, program okuryazarlığı, bağlılık ve aktarım yetkinliğiBütüncül Yaklaşım: Disiplinlerarası öğrenme, Erdem-Değer-Eylem çerçevesi ve sosyal-duygusal öğrenmeBranş Bazlı Analizler: Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında beceri kazanımı, içerik yoğunluğu ve branşa özgü güçlüklerRaporda, öğretmenlerin sahadan aktardıkları deneyimler ile programa yönelik ilk tutumları ve karşılaştıkları zorluklar detaylı biçimde ele alınıyor; uygulamanın güçlü ve gelişime açık yönlerine dair somut veriler sunuluyor.Tanıtım ProgramıRaporun tanıtımı, Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün moderatörlüğünde, Doç. Dr. Sedat Karagül, Doç. Dr. Hasan Özgür Kapıcı ve Dr. Muhammet Şahal’ın katkılarıyla İLKE Vakfı’nda gerçekleştirilecek.Detaylar ve başvuru için tıklayınız.