Logo
2021 Güz Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı

2021 Güz Dönemi Kurumsal Gelişim Eğitim Programı

Kategori: STA Tarih: 13 Ekim 2021
Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilen eğitim programı bu dönem yüz yüze gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:

21 Ekim / Perşembe
09:45-10:00 Açılış
10.00-13.00 Kurumsal Yönetim ve Organizasyon - Prof.Dr. Nihat Erdoğmuş
13:00-14:00 Öğle Arası ve Yemek
14:00-17:00 Proje Yazma ve Yönetme - Muhammed Halid Durmuş

22 Ekim / Cuma
10.00-13.00 Dijital İmkanlar - Nihat Kılıç
13:00-14:30 Öğle Arası ve Yemek
14:30-17:30 Medya İletişimi - Hamit Kardaş

23 Ekim / Cumartesi
10.00-12.00 Gönüllü Yönetimi - Prof. Dr. M. Lütfi Arslan
12:00-13:00 Öğle Arası ve Yemek
13:00-16:00 Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme - Prof. Dr. Davut Pehlivanlı
16:10-18:00 Denetim-M. Sıddık Acarlar
18:00-18:30 Sertifika Töreni

Amacımız ve Hedefimiz

KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.
 
KGEP'in Kapsamı
 
• İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi,
• Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı,
• Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği, 
• Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları,
• Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları,
• STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı, 
• Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.  
 
Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir.

Başvuru için tıklayınız.

İlgili İçerikler

Dijital Bağımlılık ve Eğitim: Sorunlar, Eğilimler ve Politika Önerileri

Dijital bağımlılık, öğrencilerin akademik başarısını, bilişsel gelişimini ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkileyen giderek büyüyen bir sorundur. Eğitimde dijital teknolojiler önemli fırsatlar sunarken, bilinçsiz ve aşırı kullanım çeşitli riskler doğurmaktadır. Ancak, bu sorunla mücadelede eğitim sistemi paydaşları arasında etkin iş birliği sağlanamadığında, dijital bağımlılık derinleşmektedir. Hazırlanan politika notu, dijital bağımlılığın eğitim üzerindeki etkilerini analiz ederek, ebeveynler ile öğretmenlerin rollerini, öğrencilerin değişen teknoloji kullanım alışkanlıklarını ve eğitimde dijitalleşmenin fırsat ve risklerini ele almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilinçli teknoloji kullanımını destekleyecek stratejiler ve öğretmenlerin bu süreçte nasıl daha etkin olabileceği incelenmektedir. Bu politika notu, eğitimde dijital bağımlılığın getirdiği sorunları ve sunduğu fırsatları değerlendirerek, politika yapıcılara, öğretmenlere ve ebeveynlere somut çözüm önerileri sunmaktadır.

28 Kasım 2025

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı'nın 15. Dönem Başvuruları Açıldı!

Sivil Toplum Akademisi’nin 2016 yılından bu yana düzenlediği Kurumsal Gelişim Eğitim Programı 15. dönem eğitimleriyle devam ediyor!Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması, bu alanda profesyonel ve gönüllü olarak görev yapan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesini hedefleyen temel eğitim programıdır.  KGEP,  toplumsal sorunlara sivil kuruluşlar aracılığıyla çözüm üretilmesini desteklemektedir. Aynı zamanda STK’ların fayda ve etkilerini güçlendirmelerine katkı sağlayarak, sivil toplum kültürünün yaygınlaşmasında öncülük etmektedir.Katılımcılar, bu dönem; kurumsal yönetim ve organizasyon, insan kaynağı ve gönüllü yönetimi, dijital iletişim, kaynak geliştirme, proje döngüsü yönetimi olmak üzere beş temel alanda eğitim alacaklardır.Program Hakkında Önemli Bilgiler:28-29-30 Kasım 2025 tarihlerinde İstasyon Gaziantep'te gerçekleştireceğimiz KGEP'i eksiksiz tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecektir.Alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 5 farklı ders başlığından en az 4'üne katılması zorunludur.Programın verimli geçmesi adına kontenjan 35 kişi ile sınırlı tutulmuştur. Programa katılım için başvuru formu doldurma zorunluluğu bulunmaktadır.İl dışından gelecek katılımcıların konaklama ve ulaşım maliyetlerini kendilerinin karşılaması beklenmektedir. Program için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.Programa kabul durumuyla ilgili bilgilendirme e-posta yoluyla yapılmaktadır. Yer: İstasyon GaziantepTarih: 28-29-30 Kasım 2025Son Başvuru Tarihi: 9 Kasım 2025 PazarSorularınız için [email protected] adresine ulaşabilirsiniz.

Proje Yazma Atölyesini Gerçekleştirdik

Sivil Toplum Akademisi (STA) tarafından düzenlenen Proje Yazma Atölyesi, 16 Ağustos 2025 tarihinde İstanbul’da başarıyla tamamlandı. Etkinliğe, 23 farklı sivil toplum kuruluşundan 23 temsilci katıldı.Programın temel amacı, sivil toplum kuruluşlarının proje üretme ve yürütme kapasitelerini geliştirmek, proje yazım süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususları katılımcılara aktarmak ve fikirlerin uygulanabilir projelere dönüşümüne katkı sunmaktı. Atölye, katılımcıların karşılıklı deneyim paylaşımıyla daha da zenginleşti.Etkinlik, İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Sait Öner’in açılış konuşmasıyla başladı. Ardından, İLKE araştırmacılarının katılımıyla Sivil Toplum Akademisi tanıtıldı.Eğitim, Şeyma Karasu tarafından yürütüldü. Karasu, proje sürecinin aşamalarını, iyi bir projenin olmazsa olmazlarını, hibe ve fon kaynaklarını, başarılı proje örneklerini ele alarak katılımcılarla paylaştı. Atölye çalışmalarıyla pekiştirilen eğitim sayesinde, katılımcılar fikirlerini etkili projelere dönüştürme konusunda yeni bakış açıları kazandı.Program, günün anısına çekilen toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi.