EPAM Seminerlerinde TIMSS 2023 Sonuçları Değerlendirildi!

26 Aralık 2024

EPAM Seminerleri kapsamında düzenlenen TIMSS Sonuçları Ne Söylüyor? başlıklı seminer, Türkiye’nin TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) sonuçlarının ve bu sonuçların eğitim sistemine etkilerinin ele alınması amacıyla gerçekleştirildi. Program, EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz’ün moderatörlüğünde, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Hatice Mertoğlu ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Köklü’nün katılımıyla gerçekleşti.


Seminerde Türkiye’nin TIMSS 2023’te elde ettiği başarı, bu başarının eğitim politikalarına etkisi ve sürdürülebilirlik açısından ihtiyaç duyulan düzenlemeler değerlendirildi. Sunumlar sonrasında, katılımcılarla birlikte TIMSS sonuçlarının eğitimdeki eşitsizliklere, öğretmen adaptasyonuna ve ileri düzey başarı oranlarına olan etkileri tartışıldı.


Seminerde Türkiye’nin matematik ve fen alanlarındaki performansı detaylı bir şekilde ele alındı. Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarında özellikle 4. sınıf düzeyinde dikkat çekici bir sıçrama gerçekleştirdiği ifade edildi. Bu sonuçlara göre Türkiye, 4. sınıf matematik alanında dünya sıralamasında 8. sıraya yükseldi. 4. sınıf fen bilimleri alanında ise 4. sıraya yükselerek Avrupa birinciliği aldı. Türkiye’de TIMSS kapsamında ölçülen konuların 5. sınıfta tamamlanması sebebiyle bu yaş grubundaki öğrenciler sınava katılmaktadır. Sonuçlara yansıyan başarının bununla alakalı olduğu düşünülse de, benzer uygulamalara sahip diğer ülkelerin aynı başarıyı yakalayamadığı belirtildi.


Seminerde, 2017 yılından itibaren eğitim sistemine dahil edilen beceri temelli soruların, TIMSS sonuçlarına yansıyan ilerlemenin temel sebeplerinden biri olduğu ifade edildi. Ayrıca, okul öncesi eğitime katılım oranındaki artışın, özellikle 4. sınıf düzeyindeki başarılara olumlu katkı sağladığı dile getirildi.


TIMSS başarısında velilerin eğitim seviyesi, öğrencilerin kaynaklara erişim imkanları ve özel ders olanaklarının etkili faktörler arasında yer aldığı ifade edildi. Ayrıca, TIMSS başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde bölgeler arası eşitsizliklerin giderilmesi, ileri düzey başarı oranlarının artırılması ve öğretmenlerin yeni sistemlere adaptasyonunun sağlanması gerektiği belirtildi.


TIMSS sonuçlarının, Türkiye’nin eğitim politikalarını geliştirmek ve sürdürülebilir başarılar elde etmek için önemli bir rehber olduğu bir kez daha vurgulandı.

ÜYE KURULUŞLARIMIZ

ARAŞTIRMA MERKEZLERİMİZ