Logo

Etkinlikler

24 Nisan 2021

STK Konuşmaları 15 | Ömer Çaha

Toplumsal Düşünce ve Araştırmalar Merkezi (TODAM) çatısı altında faaliyetlerine devam eden Kurumsal Yönetim Akademisi (KYA), STK Konuşmaları’nın 15.sini Prof. Dr. Ömer Çaha ile birlikte gerçekleştiriyor. Program 24 Nisan Cumartesi günü, saat 13.00'da düzenlenecek.   “Türkiye’de Sivil Toplum Geleneği” başlıklı programda sivil toplum kavramının anlamı ve Türkiye’deki karşılığı; sivil toplum olgusunun tarihsel kökeni ve bu mirasın günümüzdeki durumu konuşulacak.    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü mezunu olan Ömer Çaha Bilkent Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini tamamladı ve aynı üniversitede doktoraya başladı. Halihazırda İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümünde öğretim üyesidir.   Sivil toplumla alakalı mühim çalışmalara imza atan Çaha’nın kaleme aldığı eserlerden bazıları şunlardır:  

10 Nisan 2021

Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi

Sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin arttırılması, sivil alandaki çalışmaların gönüllülük ruhunu ve motivasyonunu kaybetmeden daha organize, verimli ve sürekli olması amacıyla faaliyetler yürüten Kurumsal Yönetim Akademisi; 10 Nisan Cumartesi günü, saat 19.00'da "Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi" projesini konuşmak üzere Prof. Dr. Metin Toprak'ı konuk ediyor.    Bir TÜBİTAK projesi olan ve Prof. Dr. Metin Toprak'ın yürütücülüğünü üstlendiği "Sosyal Ağların Sürdürülebilirliğinin Geliştirilmesi" projesinde 12 kişilik bir ekip yer alıyor. İstanbul Üniversitesi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Kızılay Genel Müdürlüğü ve Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi araştırmacıları tarafından ortak yürütülen projede, afet ve acil durumlara müdahalede sivil toplum kapasitesini geliştirmeyi hedefleyen ve AFAD ve belediye odaklı ve çözüm ortaklığını esas alan iki model geliştiriliyor.

25 Mart 2021

Kurumsal Gelişim Eğitimi - 2021 Bahar

Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir: • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar • Denetleme – M. Sıddık Acarlar Amacımız ve Hedefimiz Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz. KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.     KGEP'in Kapsamı KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.   • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.       Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir. Kurumsal Gelişim Eğitim Programı (KGEP), Kurumsal Yönetim Akademisi olarak sivil toplum kuruluşlarının kurumsal kapasitelerinin artışına katkı sağlamak için organize ettiği eğitim programıdır. Geçtiğimiz dönemlerde yüz yüze yapılan bu ders serisi, dünyada baş gösteren Covid-19 salgını sebebiyle Hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Program kapsamında ilk olarak katılımcılarla ders videoları paylaşılacak; devamında ise 25-26-27 Mart tarihleri ve 20:00 – 22:00 saatleri arasında Zoom programı üzerinden derslerin tartışılması ve uygulamaları gerçekleştirilecektir. Alanında uzman kişilerden oluşan KGEP kadromuz ve dersleri şu şekildedir:  • Kurumsal Yönetim ve Organizasyon – Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş • Proje Yazma ve Yönetme – Muhammed Halid Durmuş • Gönüllü Yönetimi – Prof. Dr. Lütfi Arslan • Dijital İmkanlar – Nihat Kılıç • Mali Kaynak Geliştirme ve Yönetme – Prof. Dr. Davut Pehlivanlı • Medya İletişimi – Hamit Kardaş • Denetleme – M. Sıddık Acarlar  Amacımız ve Hedefimiz KGEP ile STK’ların kurum olarak temel işlevleri hakkında bilimsel ve sistematik bilgi aktarmayı ve STK’ların yönetim sistemleri hakkında bilgi paylaşmayı amaçlıyoruz. Bununla beraber STK’larda yönetim görevi olan çalışanların yönetim bilgi ve becerilerini artırmayı, STK yöneticilerini bir araya getirerek STK’larda uygulanan yönetim sistemleri ve yaklaşımları üzerine düşünmeyi ve tecrübe aktarımı sağlamayı da hedefliyoruz.   KGEP'in Kapsamı • İş akış süreçleri oluşturma, kurumsal performans ölçümü, stratejik plan hazırlama, doğru bir organizasyonel yapı oluşturma, etkili toplantı yönetimi, • Dijital ortamların: arama motorları, sosyal medya, e-posta hizmetleri vb. araçların STK'ların amaçları doğrultusunda daha etkin kullanımı, • Gönüllülüğün motivasyonunu anlama, gönüllüyü kuruma çekme yolları, gönüllü ile daha verimli iş üretmek için hangi yol, üslup, tarzın benimsenmesi gerektiği,  • Proje tasarımı, proje planlaması, teklif hazırlanması, proje değerlendirmesinin püf noktaları, • Medya iletişim stratejisi oluşturma, basın bülteni ve haber yazma, röportaj hazırlıkları, • STK'lar için ulusal ve uluslararası fon kaynaklarına ulaşma ve bu fonların etkin kullanımı,  • Denetlemenin önemi, faydaları, gerekliliği, nasıl yapılması gerektiği gibi konularda bilgi paylaşımı.     Program STK'larda yönetim görevinde bulunan profesyonel veya gönüllülere yöneliktir. Faaliyet gösterilen alan fark etmeksizin tüm STK'lar başvuruda bulunabilir.  Program "kapasite geliştirme" eksenli tasarlandığı için tüm dersler bir bütünün parçasıdır ve hepsi aynı öneme sahiptir.  Dolayısıyla katılımcıların 7 farklı eğitime de girmesi beklenmektedir. Program katılımcılarına sertifika verilecektir.

09 Şubat 2021

Sivil Toplumun On Yılı (2010-2020) Alan İzleme Raporu

İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı'nın Alan İzleme Raporları projesi kapsamında hazırladığı dördüncü rapor "Sivil Toplumun On Yılı Alan İzleme Raporu, 2010-2020" oldu. KYA bünyesinde hazırlanan raporda, sivil toplum alanında son on yılda meydana gelen gelişmeler ve alana dair veriler paylaşılmıştır. Rapor kapsamında devlet sivil toplum ilişkisi ele alınarak sivil toplumu derinden etkileyen olaylar analiz edilmiştir. Sayısal göstergelerle sivil toplum verileri incelenmiş, sivil topluma dair meseleler tespit edilip çözüm önerilerinde bulunulmuştur. STK türlerinin on yıllık dönem içerisinde yaşadığı değişimler incelenmiştir. Bütüncül olarak sivil toplumu ele aldığımız bu raporda uzman görüşleri ve farklı bakıştan yazılara da yer verilerek rapor zenginleştirilmiştir.   Raporun sunum programı 9 Şubat Salı günü, saat 21:00'da İLKE Vakfı'nın YouTube kanalında yayımlanacak. Kurumsal Yönetim Akademisi Koordinatörü H. Merve Bircan Altınsoy moderatörlüğünde gerçekleştirilecek programda İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Lütfi Sunar, İLKE Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Nihat Erdoğmuş ve İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nİhat Torlak konuşmacı olarak yer alacaklar.