Logo

İsmail Tonbuloğlu

İsmail Tonbuloğlu

He holds a bachelor's degree in Computer Education and Instructional Technology from Marmara University. He completed his master's degree with a thesis on the usability of instructional software in the same field at Marmara University. He earned his PhD from Sakarya University in Computer Education and Instructional Technology, focusing on pre-service teachers’ acceptance of mobile technologies for instructional purposes.

He worked for two years as an Information Technologies teacher within the Ministry of National Education and is currently serving as a research assistant with a PhD at Yıldız Technical University.

His research interests include instructional software, educational websites, web-based teaching and learning applications, usability, human-computer interaction, social media, technology addiction, Web 2.0 tools, distance education, mobile learning applications, coding and robotics education, computational thinking, and the integration of education and technology.

He has authored numerous national and international journal articles, book chapters, and conference papers in his areas of expertise.

Related Contents

Eğitimde Dijital Dönüşüm Harmanlanmış Öğrenme

Son yıllarda pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da etkisini gösteren internet, teknoloji ve mobilite uzaktan öğretim süreciyle beraber eğitim hayatının çok önemli bir parçası haline gelmiştir. Salgın süreci zorunlu dijital geçişleri hızlandırmış, bu geçişlerin kalıcı etkileri tartışılmaya başlanmış ve yaşanan değişimlerin salgından sonraki dönemde tamamen eski haline dönüşünün beklenmediği görülmektedir. Değişimin olumlu etkilerinin kalıcı hale getirilerek gelişimin amaçlanması sağlanmalıdır. Geleneksel öğrenme süreçleri ile uzaktan öğrenme süreçlerinin birlikte tasarlanması olarak ifade edilen harmanlanmış öğrenme, mevcut ihtiyaçların ve şartların göz önünde bulundurularak ve iki öğrenme ortamının en gü.lü yanları alınarak öğrenme/öğretme sürecini daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçlamaktadır. İLKE Vakfı olarak yayınladığımız bu analiz raporunda, harmanlanmış öğrenmenin kuramsal temelleriyle birlikte harmanlanmış öğrenme modellerine, harmanlanmış öğrenme ortamlarının tasarımında göz önünde bulundurulması gereken unsurlara ve harmanlanmış eğitim örneklerine yer veriyor; öğrenme ortamlarının neden ve nasıl harmanlanabileceğine yönelik bir vizyon oluşturmayı amaçlıyoruz..