Logo
“Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi” Semineri Gerçekleşti!​

“Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi” Semineri Gerçekleşti!​

Kategori: EPAM Tarih: 20 Şubat 2025

EPAM Direktörü Doç. Dr. Ayhan Öz’ün moderatörlüğünde gerçekleşen seminerin konuğu Doç. Dr. Murat Polat oldu. Seminerde, Millî Eğitim Akademisi’nin (MEA) öğretmen yetiştirme sistemine etkileri, akademiye giriş süreci, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve öğretmen adaylarının yetiştirilme süreci kapsamlı bir şekilde ele alındı. MEA’nın eğitim sistemine getirdiği yenilikler ve karşılaşabileceği olası zorluklar, dünyadaki benzer modellerle karşılaştırılarak değerlendirildi.

 

Doç. Dr. Murat Polat, akademinin öğretmen adaylarını daha fazla saha deneyimine dahil ederek uygulama becerilerini geliştirmeyi hedeflediğini vurguladı. Bunun yanı sıra, eğitim fakültelerinde sunulan pedagojik formasyon eğitiminin yerini alacak bu yeni sistemin, teorik bilgi ile pratik deneyimi daha dengeli bir şekilde bir araya getirmeyi amaçladığı ifade edildi.
 

Bunun yanı sıra, MEA’nın eğitim fakülteleriyle nasıl bir iş birliği içinde olacağı, mezuniyet sonrası atanma süreçleri ve özel okul öğretmenlerinin bu sistemden nasıl etkileneceği gibi konular tartışıldı. Akademinin başarısının, ölçme-değerlendirme süreçlerinin adil, şeffaf ve standart bir çerçevede belirlenmesine bağlı olduğu vurgulandı. Ayrıca, farklı şehirlerde kurulacak akademilerin öğretmen adaylarına eşit fırsatlar sunup sunmayacağı ve mezuniyet sonrası iş güvencesinin nasıl şekilleneceği gibi kritik sorular gündeme geldi.
 

Son olarak, MEA’nın eğitim fakülteleriyle rekabet içinde mi yoksa iş birliği halinde mi olacağı, mevcut öğretmenler ve eğitim yöneticileri için nasıl bir mesleki gelişim fırsatı sunacağı değerlendirildi. Akademinin eğitim sistemine uzun vadede nasıl bir katkı sağlayacağı ve öğretmen yetiştirme sürecindeki dönüşümün nasıl şekilleneceğinin zaman içinde netleşeceği ifade edildi.

 

Kaçıranlar için, "Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi" seminerini İLKE Vakfı'nın YouTube kanalında izleyebilirsiniz!

Galeri

İlgili İçerikler

Dijital Bağımlılık ve Eğitim: Sorunlar, Eğilimler ve Politika Önerileri

Dijital bağımlılık, öğrencilerin akademik başarısını, bilişsel gelişimini ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkileyen giderek büyüyen bir sorundur. Eğitimde dijital teknolojiler önemli fırsatlar sunarken, bilinçsiz ve aşırı kullanım çeşitli riskler doğurmaktadır. Ancak, bu sorunla mücadelede eğitim sistemi paydaşları arasında etkin iş birliği sağlanamadığında, dijital bağımlılık derinleşmektedir. Hazırlanan politika notu, dijital bağımlılığın eğitim üzerindeki etkilerini analiz ederek, ebeveynler ile öğretmenlerin rollerini, öğrencilerin değişen teknoloji kullanım alışkanlıklarını ve eğitimde dijitalleşmenin fırsat ve risklerini ele almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilinçli teknoloji kullanımını destekleyecek stratejiler ve öğretmenlerin bu süreçte nasıl daha etkin olabileceği incelenmektedir. Bu politika notu, eğitimde dijital bağımlılığın getirdiği sorunları ve sunduğu fırsatları değerlendirerek, politika yapıcılara, öğretmenlere ve ebeveynlere somut çözüm önerileri sunmaktadır.

20 Şubat 2025

Öğretmenlikte Kurumsal Dönüşüm: Millî Eğitim Akademisi

Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreçlerinde köklü bir dönüşüm başlatan Millî Eğitim Akademisi (MEA), öğretmen eğitiminin geleceğini şekillendiren yeni bir model olarak öne çıkıyor. Bu seminerde, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmen yetiştirme süreçlerine etkileri, MEA’nın kuruluş amacı ve temel misyonu, eğitim fakülteleriyle ilişkisi ve uluslararası benzer modellerle karşılaştırılması ele alınacak. Ayrıca, Öğretmen Akademileri ile MEA’nın kavramsal ayrımı, MEA’nın eğitim fakülteleri ve Millî Eğitim Bakanlığı ile nasıl bir koordinasyon içinde çalışacağı ve öğretmenlerin kariyer gelişimine yönelik sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar değerlendirilecek. Çevrimiçi düzenlenecek seminerde, "Millî Eğitim Akademisi ve Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Dönüşümü" başlıklı politika notunun yazarı Doç. Dr. Murat Polat, konuyla ilgili görüşlerini paylaşacak.

Proje Yazma Atölyesini Gerçekleştirdik

Sivil Toplum Akademisi (STA) tarafından düzenlenen Proje Yazma Atölyesi, 16 Ağustos 2025 tarihinde İstanbul’da başarıyla tamamlandı. Etkinliğe, 23 farklı sivil toplum kuruluşundan 23 temsilci katıldı.Programın temel amacı, sivil toplum kuruluşlarının proje üretme ve yürütme kapasitelerini geliştirmek, proje yazım süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususları katılımcılara aktarmak ve fikirlerin uygulanabilir projelere dönüşümüne katkı sunmaktı. Atölye, katılımcıların karşılıklı deneyim paylaşımıyla daha da zenginleşti.Etkinlik, İLKE Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Sait Öner’in açılış konuşmasıyla başladı. Ardından, İLKE araştırmacılarının katılımıyla Sivil Toplum Akademisi tanıtıldı.Eğitim, Şeyma Karasu tarafından yürütüldü. Karasu, proje sürecinin aşamalarını, iyi bir projenin olmazsa olmazlarını, hibe ve fon kaynaklarını, başarılı proje örneklerini ele alarak katılımcılarla paylaştı. Atölye çalışmalarıyla pekiştirilen eğitim sayesinde, katılımcılar fikirlerini etkili projelere dönüştürme konusunda yeni bakış açıları kazandı.Program, günün anısına çekilen toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi.